Overstappen van klassieke telefonie naar voip
-
- Administrator
- Berichten: 14629
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
- Bedankt: 1158 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Gelieve u in dit artikel te beperken tot commentaren op of ivm de tutorial. Ik heb het laatste bericht afgesplitst en naar voip gebracht.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 22:15
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 14 keer
Eventueel vermelden kiesregels, als je bijvoorbeeld je vaste lijn behoud, om dan toch de 100,101,112, etc te kunnen bereiken?Goztow schreef:Suggesties, verbeteringen, aanvullingen zijn uiteraard welkom en kunnen dan eventueel worden toegevoegd.
Want in je tutorial staat dat het niet anders kan, dan niet te kunnen bellen naar de nooddiensten.
En dan ook ovh, want die kunnen de nooddiensten wel bereiken.
-
- Administrator
- Berichten: 14629
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
- Bedankt: 1158 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb die waarschuwing wat aangepast in de tekst. Echter, screenshots en zo ga ik niet aanpassen want ik vertrek nog altijd vanuit mijn eigen situatie, aan iedereen om dit aan zijn eigen situatie aan te passen indien hij de tutorial niet strikt wenst te volgen.
-
- Pro Member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 04:21
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 33 keer
Bij het overstappen van klassieke telefonie naar VOIP koos ik voor inkomende gesprekken een Weepee nummer en VOIPSTUNT + JUMBLO voor uitgaand verkeer.
Dit wordt allemaal netjes door een FB 7390 achter een Telenet modem only afgehandeld.
Vanmorgen vroeg iemand of ik ook fax kon ontvangen. Moet kunnen met een FB dacht ik, zelfs over een Weepee nummer. En inderdaad na het instellen van de FB door aanmaken van Fax ontvangst kwamen zijn faxen die hij naar mijn Weepee nummer stuurde netjes binnen. Omdat ik geen antwoordapparaat in de FB heb geconfigureerd en omdat volgens de manual fax ontvangst via een passieve schakelaar werkt had ik verwacht dat ik op zijn minst de lijn manueel zou moeten opnemen. Vreemd genoeg was dat niet nodig. De FB pakte de oproep zonder meer aan en stuurde alles netjes naar mijn mail.
Pas vanavond kwam ik er achter, toen ik naar huis belde, dat de FB steeds een fax toon liet horen. Er belde geen enkel toestel thuis. M.a.w, ik kon gewoon niet meer naar huis bellen op de Weepee lijn.
Toch niet normaal zou ik denken ?? En vooral, zou daar iets aan te doen zijn ?
Dit wordt allemaal netjes door een FB 7390 achter een Telenet modem only afgehandeld.
Vanmorgen vroeg iemand of ik ook fax kon ontvangen. Moet kunnen met een FB dacht ik, zelfs over een Weepee nummer. En inderdaad na het instellen van de FB door aanmaken van Fax ontvangst kwamen zijn faxen die hij naar mijn Weepee nummer stuurde netjes binnen. Omdat ik geen antwoordapparaat in de FB heb geconfigureerd en omdat volgens de manual fax ontvangst via een passieve schakelaar werkt had ik verwacht dat ik op zijn minst de lijn manueel zou moeten opnemen. Vreemd genoeg was dat niet nodig. De FB pakte de oproep zonder meer aan en stuurde alles netjes naar mijn mail.
Pas vanavond kwam ik er achter, toen ik naar huis belde, dat de FB steeds een fax toon liet horen. Er belde geen enkel toestel thuis. M.a.w, ik kon gewoon niet meer naar huis bellen op de Weepee lijn.
Toch niet normaal zou ik denken ?? En vooral, zou daar iets aan te doen zijn ?
-
- Moderator
- Berichten: 17783
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Wat zou je dan wel normaal vinden ?bobsys1 schreef:Pas vanavond kwam ik er achter, toen ik naar huis belde, dat de FB steeds een fax toon liet horen. Er belde geen enkel toestel thuis. M.a.w, ik kon gewoon niet meer naar huis bellen op de Weepee lijn.
Toch niet normaal zou ik denken ?? En vooral, zou daar iets aan te doen zijn ?
De "passieve faxswitch" op de FritzBox is alleen op de PSTN lijn.
Gezien bij PSTN de Fritz niet kan weten of de andere kant een fax is, of oemand die wil spreken, neemt de FritzBox de oproep aan, en "luistert" eventjes.
- indien hij aan de andere kant een fax hoort (de fameuze piepjes), schakelt hij over op fax ontvangst (fax-to-mail)
- indien geen fax te bespeuren valt, schakelt hij door naar de telefoons.
De oproeper heeft dan altijd een gesprek, zelfs als jij niet thuis bent (gezien de FB de oproep beantwoordt)
Bij VOiP is dat anders. Je kan een VOIP lijn configureren als fax. Hierop is er geen faxdetectie, en wordt de oproep altijd behandeld door de ingebouwde faxontvanger.
Om faxen te ontvangen kan je beter:
- a) ofwel een aparte VoIP account aanmaken bij WeePee, en voorbehouden voor faxontvangst
b) ofwel de fax-to-mail service van WeePee gebruiken.
c) ofwel de WeePee faxswitch gebruiken (dan luistert WeePee of er een fax komt, indien niet schakelt hij door naar de FritzBox
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2012, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
je zegt dat je dit kan doen, maar volgens je belregels gaat dit niet via weepee gebeuren, best dus even aanpassenJe kan nu de inkomende gesprekken testen door een kennis met Weepee naar je Weepee nummer (003299xxxxx) te doen bellen.
Laatst gewijzigd door jlsjonas 06 jan 2012, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 17783
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Voor WeePee to WeePee is het formaat 3299090 xxxxx (niet 0032)
Dus inderdaad kiesregel voor 3299090 aan te maken.
Dus inderdaad kiesregel voor 3299090 aan te maken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 19:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
@Goztow
Fel bedankt voor je tutorial
Ik heb daarnet mijn Gigaset geinstalleerd met uitgaande calls via 12VOIP , welliswaar niet mbv een fritzbox , doch wel met een netgear WNR2200 (fritzbox komt misschien later wel). Alles werkt perfect !!
Ik ga nu een paar weekjes mijn uitgaande 'calls' evalueren en daarna voor mijn inkomende gesprekken mijn telefoonnummer laten omzetten naar WEEPEE.
Fel bedankt voor je tutorial
Ik heb daarnet mijn Gigaset geinstalleerd met uitgaande calls via 12VOIP , welliswaar niet mbv een fritzbox , doch wel met een netgear WNR2200 (fritzbox komt misschien later wel). Alles werkt perfect !!
Ik ga nu een paar weekjes mijn uitgaande 'calls' evalueren en daarna voor mijn inkomende gesprekken mijn telefoonnummer laten omzetten naar WEEPEE.
-
- Administrator
- Berichten: 14629
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
- Bedankt: 1158 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Een kleine update: na 5 maanden tijd heb ik nu dus nog 7,5 € staan bij voipbuster (van de 10), mijn freedays zijn voorbij dus deze zullen nu wel sneller naar beneden beginnen gaan. Jumblo heb ik net herladen.
Verbruik op 5 maanden tijd: +/- 15-20 € dus. Vroegere kost: +/- 120 € (5 * 17,50 iTalk + 5 * 8 € GSM). Kost dus gedeeld door 6.
Verbruik op 5 maanden tijd: +/- 15-20 € dus. Vroegere kost: +/- 120 € (5 * 17,50 iTalk + 5 * 8 € GSM). Kost dus gedeeld door 6.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
In eerste instantie klinkt dit mooi, maar het verhaal heeft twee kanten... als ik zou downgraden van m'n huidige Fibernet Shake naar één zonder telefonie spaar ik maandelijks amper 5 euro uit. En ondertussen bel ik met die Fibernet Shake ook gratis binnen Europa alsook naar GSM in Belgie wat voor de meeste personen volgens mij hun behoefte dekt (een klein percentage zal misschien naar andere landen bellen al dan niet op GSM). Hierbij spreek ik dan nog niet over de investering die je moet doen voor VoIP en een kwaliteit die niet altijd ideaal is.Goztow schreef:Verbruik op 5 maanden tijd: +/- 15-20 € dus. Vroegere kost: +/- 120 € (5 * 17,50 iTalk + 5 * 8 € GSM). Kost dus gedeeld door 6.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 19:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Het verschil is inderdaad niet groot, doch als ik me niet vergis mag je dan niet overdag (ttz voor 16h00) bellen. Je moet extra betalen om overdag 'a volonté' te kunnen telefoneren, afhankelijk van wat je dan wil doen : vaste nummers , mobiele nummer, europese nummers telefoneren.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2012, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
[quote=Catchthemoment]Het verschil is inderdaad niet groot, doch als ik me niet vergis mag je dan niet overdag (ttz voor 16h00) bellen. Je moet extra betalen om overdag 'a volonté' te kunnen telefoneren, afhankelijk van wat je dan wil doen : vaste nummers , mobiele nummer, europese nummers telefoneren.[/quote]
klopt, je moet 10tallen euros betalen:
Optie FreePhone Mobile 24 (€ 10,00)
Optie 24 Belgium (€ 5,00)
Optie 24 Europe (€ 10,00)
bijkomend moet je ook nog eens bijbetalen om te weten wie je belt: Ken-je-beller (€ 4,25)
ook voor voicemail: Telenet Berichtendienst (€ 1,79)
alsook doorschakeling: Oproepdoorschakeling (€ 1,79)
bovenstaande krijg je GRATIS bij voip (weepee); dus afhankelijk van de gewenste extra opties kan het al snel een stuk voordeliger uitkomen.
klopt, je moet 10tallen euros betalen:
Optie FreePhone Mobile 24 (€ 10,00)
Optie 24 Belgium (€ 5,00)
Optie 24 Europe (€ 10,00)
bijkomend moet je ook nog eens bijbetalen om te weten wie je belt: Ken-je-beller (€ 4,25)
ook voor voicemail: Telenet Berichtendienst (€ 1,79)
alsook doorschakeling: Oproepdoorschakeling (€ 1,79)
bovenstaande krijg je GRATIS bij voip (weepee); dus afhankelijk van de gewenste extra opties kan het al snel een stuk voordeliger uitkomen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Inderdaad, het is afhankelijk van situatie tot situatie... persoonlijk werk ik overdag (dus dat gratis bellen slechts vanaf 16u start is geen probleem), maar anderen zijn misschien net overdag wel thuis (als je werkt in ploegen bijvoorbeeld). Iedereen moet dus z'n eigen noden bekijken, en dan zien of het effectief de moeite is.jlsjonas schreef:dus afhankelijk van de gewenste extra opties kan het al snel een stuk voordeliger uitkomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 199 keer
Tja dan moet je overschakelen naar een andere (goedkopere) provider dan telenet hé.r2504 schreef: In eerste instantie klinkt dit mooi, maar het verhaal heeft twee kanten... als ik zou downgraden van m'n huidige Fibernet Shake naar één zonder telefonie spaar ik maandelijks amper 5 euro uit. En ondertussen bel ik met die Fibernet Shake ook gratis binnen Europa alsook naar GSM in Belgie wat voor de meeste personen volgens mij hun behoefte dekt (een klein percentage zal misschien naar andere landen bellen al dan niet op GSM). Hierbij spreek ik dan nog niet over de investering die je moet doen voor VoIP en een kwaliteit die niet altijd ideaal is.
Als je telenet met telenet vergelijkt win je natuurlijk niks.
En de telefonie bij telenet, is dat ook niet met voip ????
En tenslotte als je veel in het buitenland zit, kan je met voip daar ook nog een pak besparen.
Tel daarbij nog al de extra mogelijkheden die je er gratis bijkrijgt en die je bij Belgacom of telenet moet bijbetalen.
Volgens mij, wie eens van voip geproefd heeft, neemt nooit meer een normaal telefoonabbonement
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Ik vergelijk een Shake met telefonie, versus een Shake met VoIP. Straks ga je nog vertellen dat ik m'n internet en TV ergens anders moet nemen omdat ik een voordelige VoIP oplossing zou hebbenduizend schreef:Als je telenet met telenet vergelijkt win je natuurlijk niks.
Ja, en ? Hoe Telenet z'n telefonie implementeerd staat los deze discussie.duizend schreef:En de telefonie bij telenet, is dat ook niet met voip ????
Als, als, als... de gemiddelde gebruiker werkt overdag en belt uiterst zelden naar het buitenland. De kans dat die gemiddelde gebruiker dus veel gaat besparen met VoIP is dus enorm klein.duizend schreef:En tenslotte als je veel in het buitenland zit, kan je met voip daar ook nog een pak besparen.
Ik ontken niet dat VoIP een aantal mooie features heeft en potentieel (voor een kleine minderheid) significant goedkoper is... ik zeg alléén dat je dit niet mag veralgemenen, en dat iedereen voor hem persoonlijk de voor en nadelen moet bekijken.duizend schreef:Volgens mij, wie eens van voip geproefd heeft, neemt nooit meer een normaal telefoonabbonement
-
- Elite Poster
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 199 keer
En ik neem tv internet en telefoon al dan niet in combinatie bij de goedkoopste (prijs/kwaliteit)
Waarom zou je niet eens verder kijken dan je neus lang is ?
Een beetje hoger geef je aan dat de kwaliteit van voip niet zo goed is, maar telenet is ook voip
Jij gaat nooit op verlof ???
Via voip vanuit de vakantiebestemming gratis naar huis bellen/opgebeld worden brengt op 3 weken al veel op hoor.
Tja voip is voor velen nog altijd iets zoals alternatieve providers van internet: wat de boer niet kent vreet ie niet
Waarom zou je niet eens verder kijken dan je neus lang is ?
Een beetje hoger geef je aan dat de kwaliteit van voip niet zo goed is, maar telenet is ook voip
Jij gaat nooit op verlof ???
Via voip vanuit de vakantiebestemming gratis naar huis bellen/opgebeld worden brengt op 3 weken al veel op hoor.
Tja voip is voor velen nog altijd iets zoals alternatieve providers van internet: wat de boer niet kent vreet ie niet
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Omdat ik tevreden ben van m'n andere producten... da's m'n punt net. Ik neem beslissingen niet louter op basis van prijs, maar prijs, kwaliteit en noden.duizend schreef:Waarom zou je niet eens verder kijken dan je neus lang is ?
Als je dergelijke dingen schrijft besef je duidelijk niet de technische implementatie van VoIP (Telenet heeft een eigen gecontroleerd netwerk met QoS, terwijl dit bij algemene VoIP over internet helemaal niet het geval is).duizend schreef:Een beetje hoger geef je aan dat de kwaliteit van voip niet zo goed is, maar telenet is ook voip
Ja, pas nog gaan skieen in Oostenrijk... vrienden bellen gewoon gratis naar het hotel via Freephone Europeduizend schreef:Jij gaat nooit op verlof ??? Via voip vanuit de vakantiebestemming gratis naar huis bellen/opgebeld worden brengt op 3 weken al veel op hoor.
Ik ken VoIP... maar blijkbaar begrijp je niet dat er mensen zijn met andere noden... zoals ik al zei voor mij is de winst beperkt, voor andere (zoals jij) is het misschien wel verantwoord. De juiste tool voor de juiste job dus (maar je staart je blind op jou eigen situatie).duizend schreef:Tja voip is voor velen nog altijd iets zoals alternatieve providers van internet: wat de boer niet kent vreet ie niet
-
- Moderator
- Berichten: 17783
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Ik vindt dit nogal een zinloze discussie.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of de voor- en nadelen van VOIP overwegen t.o.v de besparingen.
Dit hangt af van de persoonlijke omstandigheden, noden en voorkeuren ...
Ik denk dat r2504 een zéér geïnformeerd gebruiker is, en zelf zijn keuze gemaakt heeft, die wij moeten respecteren !
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of de voor- en nadelen van VOIP overwegen t.o.v de besparingen.
Dit hangt af van de persoonlijke omstandigheden, noden en voorkeuren ...
Ik denk dat r2504 een zéér geïnformeerd gebruiker is, en zelf zijn keuze gemaakt heeft, die wij moeten respecteren !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 199 keer
ja man, het ging niet over tevreden, het ging over goedkoper of niet.
Ik was ook tevreden van mijn belgacom telefoonabbo en zeeeer tevreden van mijn telenet internet in het verre verleden.
Van wat ik nu heb ben ik ook zeer tevreden, ik ben eigenlijk nog nooit ontevreden geweest.
Maar alles werd wel jaarlijks goedkoper en meer en sneller ...
Het gaat er gewoon om als je denkt om naar voip over te stappen omdat het goedkoper is, je je niet blind mag staren op het houden van je huidige providers voor de rest.
Dan loopt de vergelijking mank.
Waarom dacht je anders dat de shake maar 5 euro meer kost dan het internet alleen
Dus je hebt alleen vrienden met telenet abbo ?
En zelf bel je niet (ah nee want dat kost geld) of heeft dat hotel ook Freephone Europe na 16:00
Voor jou is de winst inderdaad beperkt omdat je, je koppig vasthoud aan je dure telenet shake.
Nu ergens op dit forum dacht ik toch gelezen te hebben dat dat telenet internet van jou ook een tijd niet te fameus gewerkt heeft
Maar ja tevreden zijn is iets raars hé
Ik was ook tevreden van mijn belgacom telefoonabbo en zeeeer tevreden van mijn telenet internet in het verre verleden.
Van wat ik nu heb ben ik ook zeer tevreden, ik ben eigenlijk nog nooit ontevreden geweest.
Maar alles werd wel jaarlijks goedkoper en meer en sneller ...
Het gaat er gewoon om als je denkt om naar voip over te stappen omdat het goedkoper is, je je niet blind mag staren op het houden van je huidige providers voor de rest.
Dan loopt de vergelijking mank.
Waarom dacht je anders dat de shake maar 5 euro meer kost dan het internet alleen
Dus je hebt alleen vrienden met telenet abbo ?
En zelf bel je niet (ah nee want dat kost geld) of heeft dat hotel ook Freephone Europe na 16:00
Voor jou is de winst inderdaad beperkt omdat je, je koppig vasthoud aan je dure telenet shake.
Nu ergens op dit forum dacht ik toch gelezen te hebben dat dat telenet internet van jou ook een tijd niet te fameus gewerkt heeft
Maar ja tevreden zijn is iets raars hé
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Misschien dat jij beslissingen neemt puur op basis van prijs... ik niet zoals eerder aangegeven.duizend schreef:ja man, het ging niet over tevreden, het ging over goedkoper of niet.
Nogmaals, ik zie niet in waarom ik van TV provider zou moeten veranderen omdat ik plots VoIP wil ? Wil ik daar dezelfde ervaring bekomen als nu moet ik eigenlijk naar sat overstappen en een zeer dure installatie aanschaffen... en dat omdat ik enkele euro's ga besparen op telefonie.duizend schreef:Het gaat er gewoon om als je denkt om naar voip over te stappen omdat het goedkoper is, je je niet blind mag staren op het houden van je huidige providers voor de rest.
Natuurlijk is dat om meer producten te verkopen per klant, en het heeft tevens het voordeel dat het weinig zin heeft om één product elders te nemen. Op zich laat het me koud... het enige wat telt is dat de combinatie mij een telefoonaanbod geeft dat aan mijn noden voldoet voor amper 5 euro per maand.duizend schreef:Waarom dacht je anders dat de shake maar 5 euro meer kost dan het internet alleen
Tijdens m'n verlof heb ik echt geen behoefte om met thuis te bellen... een mailtje dat alles prima is is meer dan voldoende. Trouwens ik bel gratis met de GSM van het werk (da's dus ook één van de vele factoren).duizend schreef:En zelf bel je niet (ah nee want dat kost geld) of heeft dat hotel ook Freephone Europe na 16:00
Ik ga toch ook geen andere auto kopen omdat de radio erin te duur is bij dat merkduizend schreef:Voor jou is de winst inderdaad beperkt omdat je, je koppig vasthoud aan je dure telenet shake.
Ik heb inderdaad problemen gehad met Telenet... net zoals iedere VoIP gebruiker al wel eens problemen zal gehad hebben veronderstel ik. Zolang deze opgelost worden (al kon de manier waarop inderdaad beter) kan ik daarmee leven.duizend schreef:Nu ergens op dit forum dacht ik toch gelezen te hebben dat dat telenet internet van jou ook een tijd niet te fameus gewerkt heeft
Voila... voor mij persoonlijk is het op basis van m'n huidige behoeftes niet intressant.philippe_d schreef:Ik vindt dit nogal een zinloze discussie.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of de voor- en nadelen van VOIP overwegen t.o.v de besparingen.
-
- Premium Member
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 19:01
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 27 keer
Eerst en vooral hartelijk dank voor deze manual, dit heeft mijn zoektoch voor de overzet naar WeePee zeker vergemakkelijkt.
Misschien nog een woordje over de dag van overdracht vermits ik hier zelf niet onmiddellijk iets van terug vond:
Voor mij was het vandaag 'de dag'.
Vanmorgen vroeg naar mijn telefoonnummer gebeld vanop de gsm. De lijn kwam binnen maar niet via WeePee. Om 10:30 uur nog eens herhaald vanop een vaste telefoonlijn, maar idem. Deze middag ingelogd op weepee's klantenlogin en mijn telefoonnummer stond "pending". Even een mailtje verzonden naar WeePee om te vragen of dit normaal was, en een kwartier later reeds het antwoord:
"Het nummer 0XXXXXXXX werd vanochtend overgedragen.
De status van het nummer komt pas op ported na portatie én na de eerste inkomende oproep.
Wat bij deze dmv. testcall van ons gebeurd is."
Conclusie: Er dient wel degelijk een inkomende call te gebeuren om het nummer te porten, als dit niet lukt kan WeePee het nodige snel bewerkstelligen.
O ja, en dan nog even over Belgacom: Vorige week een telefoontje gekregen om mijn abonnement bij hen te verlengen ???? toen ik zei dat dit over ging naar WeePee zeiden ze dat ik geen aangetekend schrijven verstuurd had. Ik verzekerde hen dat WeePee het nodige gedaan had, waarop de dame zei "dat ze me dan niet langer ging lastig vallen". Eergisteren de factuur van Belgacom: Betaling tot 31/3? Ik belde hun call center waar ze bevestigden dat het contract eind februari eindigt, en het teveel aangerekende maandbedrag zou gecrediteerd worden.
Misschien nog een woordje over de dag van overdracht vermits ik hier zelf niet onmiddellijk iets van terug vond:
Voor mij was het vandaag 'de dag'.
Vanmorgen vroeg naar mijn telefoonnummer gebeld vanop de gsm. De lijn kwam binnen maar niet via WeePee. Om 10:30 uur nog eens herhaald vanop een vaste telefoonlijn, maar idem. Deze middag ingelogd op weepee's klantenlogin en mijn telefoonnummer stond "pending". Even een mailtje verzonden naar WeePee om te vragen of dit normaal was, en een kwartier later reeds het antwoord:
"Het nummer 0XXXXXXXX werd vanochtend overgedragen.
De status van het nummer komt pas op ported na portatie én na de eerste inkomende oproep.
Wat bij deze dmv. testcall van ons gebeurd is."
Conclusie: Er dient wel degelijk een inkomende call te gebeuren om het nummer te porten, als dit niet lukt kan WeePee het nodige snel bewerkstelligen.
O ja, en dan nog even over Belgacom: Vorige week een telefoontje gekregen om mijn abonnement bij hen te verlengen ???? toen ik zei dat dit over ging naar WeePee zeiden ze dat ik geen aangetekend schrijven verstuurd had. Ik verzekerde hen dat WeePee het nodige gedaan had, waarop de dame zei "dat ze me dan niet langer ging lastig vallen". Eergisteren de factuur van Belgacom: Betaling tot 31/3? Ik belde hun call center waar ze bevestigden dat het contract eind februari eindigt, en het teveel aangerekende maandbedrag zou gecrediteerd worden.
-
- Administrator
- Berichten: 14629
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
- Bedankt: 1158 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb een kleine update tussengevoegd.
Update 14/04/2012: momenteel gebruik ik www.internetcalls.com als betamax provider. Het principe is 100 % hetzelfde, alleen is deze nog goedkoper (2 cent per minuut naar GSM's en 4 maanden freedays naar Belgische nummers). Mijn vrouw klaagt nu wel af en toe van een beetje gekraak bij de persoon die gebeld wordt op een GSM, maar wij bellen nooit veel en lang naar GSM's.
Update 14/04/2012: momenteel gebruik ik www.internetcalls.com als betamax provider. Het principe is 100 % hetzelfde, alleen is deze nog goedkoper (2 cent per minuut naar GSM's en 4 maanden freedays naar Belgische nummers). Mijn vrouw klaagt nu wel af en toe van een beetje gekraak bij de persoon die gebeld wordt op een GSM, maar wij bellen nooit veel en lang naar GSM's.
-
- Elite Poster
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 04:35
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 53 keer
Gebruiken hier ook internetcalls (was op dat moment het voordeligste) zonder enige problemen maar naar GSM gaat het via jumblo dus kan over de ervaring die jij hebt niks zeggen.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 42 keer
Allereerst bedankt voor de super goede tutorial!
Ik heb mezelf een Siemens Gigaset C610 IP aangekocht via Weepee, en nu is er ook een nummeroverdracht aangevraagd van Telenet naar Weepee.
Als 2de account heb ik Internetcalls genomen.
Maar nu zit ik met het probleem dat ik geen kiestoon hoor, zowel bij IC als Weepee, maar wel via de fix line van Telenet.
Als ik bel met IC en/of Weepee, komen mijn calls wel aan, maar ik hoor niets, en de bestemmeling ook niet.
Weet iemand hier een quick fix / instelling voor dit euvel?
Ik heb mezelf een Siemens Gigaset C610 IP aangekocht via Weepee, en nu is er ook een nummeroverdracht aangevraagd van Telenet naar Weepee.
Als 2de account heb ik Internetcalls genomen.
Maar nu zit ik met het probleem dat ik geen kiestoon hoor, zowel bij IC als Weepee, maar wel via de fix line van Telenet.
Als ik bel met IC en/of Weepee, komen mijn calls wel aan, maar ik hoor niets, en de bestemmeling ook niet.
Weet iemand hier een quick fix / instelling voor dit euvel?
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 31 keer
Toevallig een "nieuwe" modem/router/wifi die je krijgt bij Fibernet?
Indien dit het geval is, best even contact opnemen met telenet (Charlotte op twitter).
Zoals je hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28609#p367396 kan lezen, is dit probleem niet individueel.
Het goede nieuws: men kan het oplossen (maar wat ze precies veranderd hebben, is mij nooit meegedeeld geweest).
Indien dit het geval is, best even contact opnemen met telenet (Charlotte op twitter).
Zoals je hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28609#p367396 kan lezen, is dit probleem niet individueel.
Het goede nieuws: men kan het oplossen (maar wat ze precies veranderd hebben, is mij nooit meegedeeld geweest).
-
- Moderator
- Berichten: 17783
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Telenet heeft ons een tijdje geleden al laten weten dat de VoIp problemen die bestonden met de home gateway (wireless modem) opgelost zouden zijn.svenska schreef:Maar nu zit ik met het probleem dat ik geen kiestoon hoor, zowel bij IC als Weepee, maar wel via de fix line van Telenet. Als ik bel met IC en/of Weepee, komen mijn calls wel aan, maar ik hoor niets, en de bestemmeling ook niet.
Het hierboven gemeld probleem heeft te maken met port forwarding (RTP poorten).
- - probeer met de UPnP settings te spelen (op je telefoon en op je Telenet modem).
- zet je Siemens IP telefoon in DMZ.
- als niets helpt, bel de Helpdesk (zoals 2Flip ook aanraadt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 42 keer
Het is inderdaad duidelijk dat het aan Telenet ligt, want als ik mijn DIR-655 in 3G mode zet op een Mobile Viking kaart, dan kan ik wel perfect bellen...
Ik speel er de komende dagen nog wel wat mee!
Ik speel er de komende dagen nog wel wat mee!
-
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 137 keer
vraag mij af wie er zich nog mee bezig houdt een post van 13 nov 2011 negatief te gaan beoordelen ondertussen is bovenstaande niet meer correct op moment van posting wel....xenne schreef:misschien interessant om te vermelden dat een WeePee nummer maar overdraagbaar is na een termijn van 12 maanden. indien het nummer toch binnen die termijn wordt overgedragen moet er 350 euro betaald worden aan WeePee. al is het twijfelachtig of iemand dat van plan zou zijn... in dit concept blijven we hier wel afhankelijk van de betamax clonen, in hoeverre die altijd gaan blijven bestaan is maar de vraag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14 apr 2013, 13:03
Alvast bedankt aan iedereen voor al de info die er is! Ik heb al enorm wat bijgeleerd hier.
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.
Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.
Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.
Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.
Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Nogmaals bedankt voor de hulp!