Pagina 1 van 1

prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 12 nov 2011, 20:06
door caravia_asterix
Ben al een hele tijd prime abonnee
sinds enkele maanden is dit ook automatisch voor de HD films

wil net kijken naar de film Hot tube time, deze is beschikbaar zowel gewone versie als HD versie
wel, als ik de HD versie wil opvragen moet ik mij eerst "abonneren" wat is dit nu, de andere HD films kan ik wel zo opvragen
heeft iemand anders nog dit probleem?

Re: prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 12 nov 2011, 20:12
door TiTanium
Ik heb dit ook, ik denk echter dat het een foutje is van TN.
Als je abonneer nu neemt dan zie je dat het nodige al aangevinkt is, dus het is echt een fout van Telenet

Re: prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 12 nov 2011, 21:41
door caravia_asterix
Is de eerste keer dat ik dit meemaak,
tja, zoveel films zijn er nu (jammer genoeg) ook niet beschikbaar in HD,
waarom maken ze niet alle films HD trouwens, voor prime abonnees is dit nu in de prijs inbegrepen.

Re: prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 13 nov 2011, 00:58
door MClaeys
Omwille van verschillende redenen:
1) HD films nemen een pak meer ruimte in beslag op hun servers (opslag voor servers was al duur (niet te vergelijken met consumentenschijven) en de prijzen zijn onlangs nog enorm de hoogte in geschoten
2) Niet elke film heeft reeds een HD versie beschikbaar
3) Rechten, sommige filmmaatschappijen maken blijkbaar onderscheid hierin tussen HD en SD en willen (al dan niet enkel in het begin) enkel de SD versie laten verhuren om de verkoop van de HD versie aan te zwengelen. (Ook bij consumenten is er onderscheid: je betaalt meer voor een Bluray dan een dvd, dat zit heus niet puur in het schijfje. Sommige maatschappijen snappen het dan weer wel en geven dvd+Bluray in 1 verpakking uit, etc... Laatst kocht ik een Bluray met een digitale download, maar de digitale download was maar voor SD, ook al was hij in HD beschikbaar en kocht ik hem op Bluray in HD :roll: ). Moesten ze elke film kunnen en mogen aanbieden op elk moment dan deden ze dat vast ook wel :)

Re: prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 17 nov 2011, 15:48
door Telenet
caravia_asterix schreef:Ben al een hele tijd prime abonnee
sinds enkele maanden is dit ook automatisch voor de HD films

wil net kijken naar de film Hot tube time, deze is beschikbaar zowel gewone versie als HD versie
wel, als ik de HD versie wil opvragen moet ik mij eerst "abonneren" wat is dit nu, de andere HD films kan ik wel zo opvragen
heeft iemand anders nog dit probleem?
Heb je hier nog steeds problemen mee? Kun je ons een voorbeeldje sturen met welke film je niet en welke film je wel kan bekijken? Je kunt dit doorsturen naar mij via PB.

Re: prime - abonneer u nu melding?

Geplaatst: 17 nov 2011, 15:57
door Kenneth
Heb zelf een paar weken terug klein probleemke gehad met NFL wedstrijd opvragen bij Prime. Was eigenlijk vriendin die opvroeg terwijl ik nog snel iets nam om te knabbelen. Ze heeft er nooit bij stilgestaan dat ze de pincode moest indrukken. Zag dan toevallig op factuur dat er 4 euro aangerekend werd hiervoor. Was maar die ene wedstrijd, de andere waren gratis.

Even gebeld en minuutje later was alles opgelost. bedrag wordt afgetrokken van volgende factuur.