Pagina 1 van 1
Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 11:42
door tomw
Voor een klein project die ik wil maken ben ik op zoek naar xml-feeds met actuele mobiele flitsers.
Liefst in een formaat die makkelijk te verwerken is.
Weet iemand of deze ergens te vinden zijn?
Wat ik wil doen is net voor ik vertrek op m'n werk, mijn applicatie een mail laten sturen met daarin alle actuele verkeersinfo.
Dus zowel files als flitsers. Omdat ik enkel geintereseerd ben in informatie op de weg die ik volg zouden gps coordinaten zeer welkom zijn.
Wel vrees ik er een beetje voor dat dit moeilijk te vinden zal zijn, daarom dit topic.
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 11:52
door ubremoved_539
Je hoort hun locatie wel vermelden op de radio... maar in het beste geval is dat een straat denk ik (GPS coordinaten denk ik niet dat ervan bestaan, tenzij in de systemen van Coyote ed).
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 12:12
door Ofloo
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 13:07
door q-tec
Coyote + radio luisteren voor files. Hoewel coyote files van een ongeluk meestal wel aangeeft.
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 13:14
door krisken
En de kans is groot dat coyoto binnenkort verboden is in BE, zie naar DE.
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 13:26
door TiTanium
Dan moeten ze in gps ook verboden worden. Daar staan de flits locaties evengoed in. Zie het al voor mij, goededag meneer/mevrouw gps controle...
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 13:35
door krisken
De vaste controles staan in een gps, niet de variabele (lees : mobiele) flitsers
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 13:56
door TiTanium
Garmin geeft de mogelijke mobiele flitsers ook aan. En gelijk hebben ze nog ook (inhammen op autostrade).
Edit: Als je niet te snel rijdt heb je die dingen ook niet nodig. Alleen zouden ze 's nachts meer mogen toelaten onder ideale omstandigheden op de autostrade.
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 14:03
door krisken
Volledig gelijk TiTanium maar wat zijn ideale omstandigheden hé. Ik durf ook sneller te gaan dan 120km/h maar er is een groot verschil dan dit doen met een wagen die hiertegen kan (type : laag bij de grond en goed uitgebalanceerd) of een wagen die met haken en ogen aan elkaar hangt en waarvan je blij mag zijn dat hij het haalt tot thuis...
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 14:05
door TiTanium
Een auto die met ogen en haken aan elkaar hangt mag in principe niet op de weg

Binnenkort als het der door is zullen er meer traject controles komen. Bedenk je dan maar eens hoe ze de mensen gaan uitmelken. Aan elke op en afrit kunnen ze dit gemakkelijk plaatsen...
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 14:12
door philippe_d
TiTanium schreef:Als je niet te snel rijdt heb je die dingen ook niet nodig. Alleen zouden ze 's nachts meer mogen toelaten onder ideale omstandigheden op de autostrade.
Kwam gisteren van Den Haag naar huis gereden. Tot mijn grote vreugde zijn er nu in NL ganse stukken snelweg, maar er plaatselijk
130/uur mag gereden worden. In de praktijk wil dit natuurlijk zeggen dat iedereen er een kleine 140/uur rijdt.
De algemene beperking van 120/uur blijft van kracht, maar op geselecteerde stukken mag er nu vlugger gereden worden (zelfs stukken rond Dordrecht waar vroeger 100 mocht gereden worden).
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 14:22
door Kitt
Tja elk doet wat hij wil natuurlijk , maar met de huidige dieselprijzen ( record prijs deze week 1,5 euro ) vind ik het echt de moeite niet meer om te snel te rijden . Tenminste als je benzine/diesel zelf moet betalen .. lease rijders op kosten baas zullen zich daar niet veel van aantrekken ..
125 bij 140-150 dat merk je genoeg aan het verbruik ... en ook in de portemonnee dus .. + meer kans om geflitst te worden .
En wat maken die 5 of 10 min uit dat je misschien sneller thuis of sneller op de staart van een file uit komt ?
.. niks dus in tegendeel .. meer diesel opgestookt + risico op PV in de bus ..
Was deze week nog in Hasselt mijn TomTom hield niet op met piepen .. staat gewoon eivol met (vaste) camera's daar ..
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 15:05
door Tim.Bracquez
@Kitt: Klopt wat je zegt, met de wagen waarmee ik nu rij (Mercedes-Benz 250D uit 91) getest wanneer ik richting Frankrijk ging.
op 160km/u zat die aan ~6 liter in het terugrijden, en 120km/u hele tijd zat die aan ~5.4 liter, toch zo'n 0.6L meer per 100KM
Met de vorige wagen zat het verbruik bij 120 - 200 altijd aan de 6 liter... Het hangt dus af met wat voor wagen je rijdt. De Duitsers hun wagens verbruiken minder omdat die niet belast worden op het vermogen. Namelijk een BMW M3 verbruikt minder dan een Toyota Hybride op hoge snelheden. Het verbruik op de autostrade gaat niet zozeer verschillen, maar vooral bij het optrekken.
Flitsers vind ik niet zo slecht, maar waar staan ze? Ja net achter een plak van 50km/uur dus dat wilt zeggen, iedereen die zuinig wilt rijden en niet zen rem wilt indrukken heeft het zitten. Het gaat gewoon om geld, that's it !
@Tomw: Jouw idee om zo'n mail op te stellen is wel leuk, maar denk niet echt haalbaar. Vele publieke locaties zijn zonder GPS locatie.
Zet twitter sms aan op:
http://twitter.com/#!/VallendeSterBE
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 15:20
door jorgo
Hoe kan je sms bij twitter aan zetten? Ik kan België niet terugvinden op
http://support.twitter.com/articles/142 ... -long-code
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 16:03
door tomw
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 16:19
door q-tec
https://www.facebook.com/?ref=logo#!/flitscontroles
Deze is wel handig
op 160km/u zat die aan ~6 liter in het terugrijden, en 120km/u hele tijd zat die aan ~5.4 liter, toch zo'n 0.6L meer per 100KM
Met één tank 2* naar dour en terug en grotendeels @150 mocht ik na 580km al gaan tanken ipv 660.
Nuja zolang ik lpg kan blijven tanken voor ± €0.55 mij niet gelaten.
Mijn is maar een 1400ccke van 97 en doet 10a12L
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:08
door ubremoved_539
Tim.Bracquez schreef: de wagen waarmee ik nu rij (Mercedes-Benz 250D uit 91) getest wanneer ik richting Frankrijk ging.
op 160km/u zat die aan ~6 liter in het terugrijden, en 120km/u hele tijd zat die aan ~5.4 liter, toch zo'n 0.6L meer per 100KM
Een wagen van 20 jaar oud en dan nog wel een 2500 cc en die doet maar 6 liter/100km tegen 160 km/u ?
Veel klagen van verbruik kan je dan toch niet doen lijkt me... ben je zeker dat je geen rekenfout maakt ?
Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 17:49
door TiTanium
We zijn een beetje aan het afdwalen

. Misschien handig dat we mee voor een oplossing zoeken voor de topicstarter en terug ontopic gaan

Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 20:35
door Mathy
r2504 schreef:Tim.Bracquez schreef: de wagen waarmee ik nu rij (Mercedes-Benz 250D uit 91) getest wanneer ik richting Frankrijk ging.
op 160km/u zat die aan ~6 liter in het terugrijden, en 120km/u hele tijd zat die aan ~5.4 liter, toch zo'n 0.6L meer per 100KM
Een wagen van 20 jaar oud en dan nog wel een 2500 cc en die doet maar 6 liter/100km tegen 160 km/u ?
Veel klagen van verbruik kan je dan toch niet doen lijkt me... ben je zeker dat je geen rekenfout maakt ?
Waarom niet? Mijn oude Mondeo van '98 verbruikte 6.5 - 7 liter bij 160 km/h.
TiTanium schreef:We zijn een beetje aan het afdwalen

. Misschien handig dat we mee voor een oplossing zoeken voor de topicstarter en terug ontopic gaan

Dat is waar

Het lijkt me dat de website van flitsservice redelijk easy te scrapen valt. Spijtig dat ze niet van hun eigen een RSS-feed aanbieden, je kan het misschien eens voorstellen?

Re: Flitslocaties
Geplaatst: 11 nov 2011, 21:42
door silencer
krisken schreef:De vaste controles staan in een gps, niet de variabele (lees : mobiele) flitsers
Bestaat wel degelijk, zeer betrouwbaar ook.
Onze flits
plaatsenlijst bevat
120
flitsplaatsen, en werd bijgewerkt op
21/10/2011