ten einde raad...
Geplaatst: 09 nov 2011, 05:04
Wij zijn Belgacom klant geworden, na een moeilijk start/aansluiting, in de periode van april/mei 2010. Deze moeilijke start heeft ervoor gezorgd dat wij op een gegeven ogenblik de facturen van 4 maanden in één maal moesten betalen.
Door financiële problemen konden wij dit niet betalen en heeft Belgacom onze lijnen geblokkeerd. Volkomen begrijpelijk.
Ook het feit dat we een afbetalingsplan hadden gevraagd bij Belgacom, dit hebben gekregen (voor een deel van de facturen) maar ook deze afbetaling in combinatie met de andere facturen niet konden bolwerken speelt niet in ons voordeel.
Onze reactie was toen om ons Belgacomabonnement stop te zetten voordat er nog meer kosten zouden ontstaan door een aangetekende brief te richten aan de klantendienst van Belgacom (maart 2011).
Facturen bleven komen en in de Belgacomshop kregen we steeds hetzelfde antwoord: je moet een aangetekende brief versturen, wij hebben niets ontvangen. Sterker nog, we kregen het antwoord dat je via een aangetekende brief kan sturen wat je wilt. Wij hadden uiteindelijk alleen een bewijs dat iemand die ontvangen had maar konden niet weten wat er erna mee is gebeurd.
Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.
Nu zijn we november 2011 en nog steeds blijven er maandelijkse facturen bijkomen voor een dienst die we al lang niet meer gebruiken, wij krijgen geen feedback van jullie, jullie blijven facturen opmaken alhoewel er niet betaald wordt of een signaal is dat wij tevreden zijn... én het enige dat wij nu kunnen doen, zo lijkt het toch, is wachten tot Belgacom vindt dat de eindfactuur hoog genoeg is om in actie te komen. Dat klinkt misschien neerslachtig en weemoedig maar zo voelen wij ons op dit ogenblik.
Door financiële problemen konden wij dit niet betalen en heeft Belgacom onze lijnen geblokkeerd. Volkomen begrijpelijk.
Ook het feit dat we een afbetalingsplan hadden gevraagd bij Belgacom, dit hebben gekregen (voor een deel van de facturen) maar ook deze afbetaling in combinatie met de andere facturen niet konden bolwerken speelt niet in ons voordeel.
Onze reactie was toen om ons Belgacomabonnement stop te zetten voordat er nog meer kosten zouden ontstaan door een aangetekende brief te richten aan de klantendienst van Belgacom (maart 2011).
Facturen bleven komen en in de Belgacomshop kregen we steeds hetzelfde antwoord: je moet een aangetekende brief versturen, wij hebben niets ontvangen. Sterker nog, we kregen het antwoord dat je via een aangetekende brief kan sturen wat je wilt. Wij hadden uiteindelijk alleen een bewijs dat iemand die ontvangen had maar konden niet weten wat er erna mee is gebeurd.
Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.
Nu zijn we november 2011 en nog steeds blijven er maandelijkse facturen bijkomen voor een dienst die we al lang niet meer gebruiken, wij krijgen geen feedback van jullie, jullie blijven facturen opmaken alhoewel er niet betaald wordt of een signaal is dat wij tevreden zijn... én het enige dat wij nu kunnen doen, zo lijkt het toch, is wachten tot Belgacom vindt dat de eindfactuur hoog genoeg is om in actie te komen. Dat klinkt misschien neerslachtig en weemoedig maar zo voelen wij ons op dit ogenblik.