Pagina 1 van 1

ten einde raad...

Geplaatst: 09 nov 2011, 05:04
door kafka
Wij zijn Belgacom klant geworden, na een moeilijk start/aansluiting, in de periode van april/mei 2010. Deze moeilijke start heeft ervoor gezorgd dat wij op een gegeven ogenblik de facturen van 4 maanden in één maal moesten betalen.

Door financiële problemen konden wij dit niet betalen en heeft Belgacom onze lijnen geblokkeerd. Volkomen begrijpelijk.

Ook het feit dat we een afbetalingsplan hadden gevraagd bij Belgacom, dit hebben gekregen (voor een deel van de facturen) maar ook deze afbetaling in combinatie met de andere facturen niet konden bolwerken speelt niet in ons voordeel.

Onze reactie was toen om ons Belgacomabonnement stop te zetten voordat er nog meer kosten zouden ontstaan door een aangetekende brief te richten aan de klantendienst van Belgacom (maart 2011).

Facturen bleven komen en in de Belgacomshop kregen we steeds hetzelfde antwoord: je moet een aangetekende brief versturen, wij hebben niets ontvangen. Sterker nog, we kregen het antwoord dat je via een aangetekende brief kan sturen wat je wilt. Wij hadden uiteindelijk alleen een bewijs dat iemand die ontvangen had maar konden niet weten wat er erna mee is gebeurd.

Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.

Nu zijn we november 2011 en nog steeds blijven er maandelijkse facturen bijkomen voor een dienst die we al lang niet meer gebruiken, wij krijgen geen feedback van jullie, jullie blijven facturen opmaken alhoewel er niet betaald wordt of een signaal is dat wij tevreden zijn... én het enige dat wij nu kunnen doen, zo lijkt het toch, is wachten tot Belgacom vindt dat de eindfactuur hoog genoeg is om in actie te komen. Dat klinkt misschien neerslachtig en weemoedig maar zo voelen wij ons op dit ogenblik.

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 09 nov 2011, 07:45
door raf1
Als je een aangetekende brief hebt verstuurd, hou dan een kopie bij en het ontvangstbewijs van het postkantoor.
Ga met die kopie en dat ontvangstbewijs naar een Belgacom-shop en vertel je verhaal. Wees zeer standvastig en ga de shop niet buiten vooraleer je een papieren bewijs hebt gekregen van de stopzetting van al je Belgacom-diensten.

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 09 nov 2011, 10:03
door proximusboyke
Er staan hier wel fakturen tekort op !!
Mijn vermoeden is dus dat de eindfaktuur er niet opstaat

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 09 nov 2011, 10:48
door Proximus
Beste kafka,

Uw bericht is doorgegeven aan de administratieve dienst.
Men brengt u zo snel mogelijk op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 03 dec 2011, 15:01
door kafka
Beste,

Wij hebben nog steeds geen antwoord gekregen van Belgacom uit. Gewoon nog maar eens een nieuwe factuur.

mvg

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 05 dec 2011, 17:44
door Telefacts
Beste Kafka,

Ik ben geïnteresserd in je verhaal. Momenteel maken we een reportage omtrent dit onderwerp. Kan je me even je contactgegevens doorsturen?
Je kan dat via [email protected] of 0478/52/79/79

Bedankt!

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 05 dec 2011, 20:34
door Goztow
Gelieve terug on topic te gaan, dit is een Belgacom topic, geen Telenet topic. Dank u.

Re: ten einde raad...

Geplaatst: 06 dec 2011, 10:33
door meon
De Telefacts-oproep heeft zijn eigen topic gekregen, berichten zijn naar daar verplaatst: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=31852