Pagina 1 van 1

CNIP & weepee

Geplaatst: 13 okt 2011, 22:13
door satsurfer
Ik ben sinds een paar weken heel tevreden klant van weepee. Serieuze verbetering met edpnet voip (als je dat al voip kunt heten :oops: )

Ik had weepee o.a. gekozen voor de CNIP.....

Nu blijkt dat enkel bij SIP-nummers de naam weergegeven wordt...

mijn schoonmoeder (bgc pstn) => geen naam
nonkel (bgc pstn) => geen naam
zus (telenet) => " "
enkel mijn werk/mijn vrouw haar werk wordt weergegeven en als ik van betamax naar weepee bel....

Ik dacht dat ze de namen uit de 1207 haalden...., blijkbaar niet dus....

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 13 okt 2011, 22:17
door VOiD
Klopt niet wat je zegt hoor. Ik krijg hier wel degelijk namen door van mensen met een Belgacom lijn.

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 13 okt 2011, 22:20
door satsurfer
ik kijk op de weepee tool + Csipsimple toont dit ook....

welk toestel gebruik jij?

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 14 okt 2011, 05:42
door Ofloo
ik zie dat thans ook niet ze als ze niet in mijn adresboek staan :p anders wel, ..

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 14 okt 2011, 13:14
door philippe_d
satsurfer schreef: Nu blijkt dat enkel bij SIP-nummers de naam weergegeven wordt...

mijn schoonmoeder (bgc pstn) => geen naam
nonkel (bgc pstn) => geen naam
zus (telenet) => " "
enkel mijn werk/mijn vrouw haar werk wordt weergegeven en als ik van betamax naar weepee bel
Komen de namen niet op je toestel, of komen ze niet in de lijst van ontvangen oproepen ?
  • - Als ze wel in de lijst staan, maar niet op je toestel, dan heb je een probleem met het toestel (voorbeeld: FritzBox ondersteunt geen CNIP)
    - Als ze niet in de lijst staan, dan heeft WeePee de naam niet gevonden bij het nummer ?
Bij mij komen zowel Belgacom, Telenet, WeePee nummers ... met de namen op de lijst (jammer genoeg ook niet in mijn FB :()

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 14 okt 2011, 19:55
door MarkDM
Bij mij komen de namen er netjes op als ze in de 1207 staan. Uitzonderlijk eens niet. Misschien is dat dan terug het fenomeen van dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=30348

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 15 okt 2011, 16:43
door satsurfer
thanks MarkDM, maar verschillende nummers uit 1207, die bij mij op de lijst niet komen te staan...... :cry:

misschien toch eens vragen aan weepee?

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 19 okt 2011, 13:37
door peewee_power
Hallo Allemaal,

De 1207 site was nog eens veranderd. Het zou terug moeten werken!

MVG

WeePee

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:19
door philippe_d
satsurfer schreef:thanks MarkDM, maar verschillende nummers uit 1207, die bij mij op de lijst niet komen te staan...... :cry:
Ik denk dat WeePee een eigen kopie (cache) gebruikt van het 1207 nummerbestand, en de site alleen moet raadplegen als er een inkomned gesprek komt van een nummer dat ze nog niet hebben.
Vandaar dat bij sommige nummers de naam wel komt (dit zijn nummers die al in hun bestand stonden), en bij sommige nummers het niet werkt (dat zijn de nummers die ze nog moeten opzoeken).
Gezien de 1207 site af en toe eens hun layout wijzigen (zoals hierboven uitgelegd door WeePee), moeten ze dan hun bot herprogrammeren ...

Het zou mij ook niet verwonderen dat CNIP niet werkt bij de allereerste call van een bepaald nummer. Ik kan mij niet voorstellen dat het antwoord op de opzoeking tijdig terugkomt om met de éérste call meegestuurd te kunnen worden ?

Jammer dat FritzBox gebruikers van deze leuke service geen gebruik kunnen maken :(.

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:21
door VOiD
peewee_power schreef:De 1207 site was nog eens veranderd. Het zou terug moeten werken!
Gebruiken jullie echt de 'gewone' website of een webservice ?

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:57
door peewee_power
Er is geen webservice.....

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 24 okt 2011, 11:18
door satsurfer
ik denk dat de 1207 weer eens veranderd is, want terug geen naamweergave :oops:

Re: CNIP & weepee

Geplaatst: 24 okt 2011, 11:35
door meon
peewee_power schreef:Er is geen webservice.....
Ai. Page scraping?
De gebruiker heeft gratis toegang tot maximaal 40 antwoorden per opvraging (200 antwoorden in de veronderstelling dat de interface van de dienst de gebruiker kan authenticeren en deze laatste zich registreert) en mag de aldus opgevraagde gegevens uitsluitend gebruiken voor privéraadpleging. Elk ander gebruik van de site en de gegevens, inzonderheid voor commerciële doeleinden, is strikt verboden en kan aanleiding geven tot burgerrechtelijke en strafrechtelijk vervolging. Ook verboden zijn niet-manuele opvragingen, bijvoorbeeld via een computerprogramma.
Ook wel de eerste keer dat ik zoiets in de voorwaarden zie staan:
In de veronderstelling dat de applicatie een Augmented Reality-toegang bevat, kan Belgacom niet aansprakelijk worden gesteld in geval van slechte werking van deze Augmented Reality-dienst.