OVH: DID in België
-
- Premium Member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 15 keer
Deze email kreeg ik in mijn mailbox van OVH.
2016-01-03 11:22:33 dpi_JitterIncomingWarn The incoming flow has a bad jitter score.
Wat is de betekenis van die Jitter score?
2016-01-03 11:22:33 dpi_JitterIncomingWarn The incoming flow has a bad jitter score.
Wat is de betekenis van die Jitter score?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
-
- Premium Member
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 19:01
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 28 keer
Iemand een idee hoe je een 02-nummer kan kiezen als je in Vlaams-Brabant woont? De applicatie gaat ervan uit dat zonenummer 02 enkel 1000 tot 1210 Brussel is als postnummer, kan dus mijn adres niet ingeven.
Ah juist ja, bij Mechelen lol. Een 015 nummer dan maar
Ah juist ja, bij Mechelen lol. Een 015 nummer dan maar
-
- Elite Poster
- Berichten: 1355
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 96 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb ze vrijdag doorgemaild, zit nog steeds te wachten.satsurfer schreef:heb mijn documenten (idkaart+domiciliebewijs) doorgemaild. Activeren ze ook op zaterdag?
Antwoord zal dus 'nee' zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3152
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Normaal 10 dagen, behalve indien je niet gekozen had voor je recht op annulering van bestelling. Het was hier binnen de week operationeel, wel zonder plug et phone.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Gisteren zag ik dat men ook 078, 0800 en 090x nummers kan aanvragen of porteren.
Dus eens ons 078 nr. porteren, aanvraag ingediend, wellicht zal ik iets per post ontvangen?
Dus eens ons 078 nr. porteren, aanvraag ingediend, wellicht zal ik iets per post ontvangen?
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 16:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
- Bedankt: 202 keer
Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
In Frankrijk heb je non geografische nrs. Ik aanzie dit ook als een niet geogafische nr.
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 16:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
- Bedankt: 202 keer
Een 078-nummer is inderdaad een niet-geografisch nummer, maar wat is het voordeel ervan t.o.v. een geografisch nummer (02, 03, ...)? Ik zie eigenlijk enkel nog maar nadelen.
-
- Pro Member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 15 sep 2010, 19:27
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 1 keer
Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p634197
-
- Pro Member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 11:28
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.nickz schreef:Wat is eigenlijk de reden om nog een 078-nummer te hebben als bedrijf? Vroeger betaalden bedrijven met zo'n nummer een deel van de gesprekskosten, zodat klanten vanuit het hele land hen tegen zonaal tarief konden bellen. Sinds het interzonaal tarief is afgeschaft zie ik eigenlijk het voordeel niet meer, integendeel. Als bedrijf zal je nu waarschijnlijk niet meer moeten bijbetalen voor de gesprekken, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig bundels om 'gratis' te bellen naar nationale nummers (hetzij via hun vaste lijn, hetzij via hun mobiele telefoon), echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
02 is voor mij Brussel en 03 Antwerpen hoorOntheronix schreef:Even offtopic, maar 02 en 03 nr's kunnen toch ook nomadisch zijn? Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p634197
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 3152
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Niet echt... zoals Nickz aangeeft jaag je je klanten dan zonder reden op kosten !springfield schreef:Als je al jaren dit nummer hebt, en het gekend is bij de klanten etc dan is dat ook een goede reden natuurlijk om het te houden.nickz schreef: echter zijn 078-nummers hiervan steeds uitgesloten en worden die gesprekken apart gefactureerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Ze kijken eerder door de vingers... Heb met een 059 adres een 02 nummer kunnen aanvragen, en heb het nog altijd...lacer schreef:Dat is dan nomadisch gebruik. En kan je mogelijks ook in' t buitenland gebruiken, al ben ik daar niet zeker van.
Laat Ovh nomadisch gebruik eigenlijk wel toe, of kijken ze door de vingers ?
Er zit geen fysische telefoon aan de lijn dus geen gevaar voor noodoproepen.
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 3152
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En, zou je je Ovh sip account met jouw regio - en telefoonnummer in 't buitenland kunnen gebruiken, met je smartphone vb ?
Uiteraard moet je hier eerst deconnecteren, want je kunt maar 1 x verbinden.
Iemand die dit al eens gedaan heeft ?
Uiteraard moet je hier eerst deconnecteren, want je kunt maar 1 x verbinden.
Iemand die dit al eens gedaan heeft ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
-
- Elite Poster
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 14:55
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 161 keer
Dat werkt gewoon, de laatste die inlogt kan bellen. Dat is wel verwarrend voor de mensen die je bellen heb ik al gemerkt, als ik zeg dat ik op een trein in bv Ierland zit. Daar hebben ze trouwens snelle wifi op de treinen, maar eigenlijk kunt ge daar beter door het venster staren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@lacer: Ik kan gewoon connecteren met csipsimple en 4G(+)/Wifi met OVH (découverte abbo). Na afschakelen, kan ik gewoon thuis bellen dacht ik.
ander probleem:
Ik probeer een telenetnummer op te bellen die al 3-4 weken actief is (nieuw nr.). Hij staat al in de 1207 en raadpleegbaar in crdc database.
Ik krijg telkens 'switching congestion' op de fritzfon C4 melding. Met mobistar naar dit nr. bellen gaat probleemloos.
Ik vermoed dat ze (OVH?) hun database moeten updaten? Heb een ticket aangemaakt.
ander probleem:
Ik probeer een telenetnummer op te bellen die al 3-4 weken actief is (nieuw nr.). Hij staat al in de 1207 en raadpleegbaar in crdc database.
Ik krijg telkens 'switching congestion' op de fritzfon C4 melding. Met mobistar naar dit nr. bellen gaat probleemloos.
Ik vermoed dat ze (OVH?) hun database moeten updaten? Heb een ticket aangemaakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Schijf je anders in op het mailinglist, gaat daar soms snellersatsurfer schreef:Al 5 dagen a/h wachten op een antwoord van ovh!
verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:18
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 17 keer
ook sneller via "twitter"
probleem is dat hun "support desk" tickets op het nieuwe platform zitten
maar hun "telefonie" op het oude platform
dus kijken ze er niet om naar dat oud platform
probleem is dat hun "support desk" tickets op het nieuwe platform zitten
maar hun "telefonie" op het oude platform
dus kijken ze er niet om naar dat oud platform
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En fb? Heb nl. Geen twitter
ik zit op nieuwe platform dacht ik
+33 9 72 10 10 07 (als je nr. kiest in hun keuzemenu, breekt hij de lijn af )
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
nu via hier geprobeerd:
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
Merci de nous avoir contacté
Nous avons bien reçu votre messsage
Nous l'étudions avec attention et vous répondrons dans les plus brefs délais.
Vanmiddag gebeld, na enkele minuten begon het gesprek te sputteren (niet inhoudelijk). Mijn vader heb ik ook een voiptelefoon gegeven, en deze deed nu hetzelfde (echo,...)?!
What's going on met OVH? Waar was hun site waar je hun werken kan zien?
ik zit op nieuwe platform dacht ik
+33 9 72 10 10 07 (als je nr. kiest in hun keuzemenu, breekt hij de lijn af )
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
nu via hier geprobeerd:
https://www.ovh.com/fr/support/nous-contacter/
Merci de nous avoir contacté
Nous avons bien reçu votre messsage
Nous l'étudions avec attention et vous répondrons dans les plus brefs délais.
Vanmiddag gebeld, na enkele minuten begon het gesprek te sputteren (niet inhoudelijk). Mijn vader heb ik ook een voiptelefoon gegeven, en deze deed nu hetzelfde (echo,...)?!
What's going on met OVH? Waar was hun site waar je hun werken kan zien?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4058
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 00:07
- Uitgedeelde bedankjes: 149 keer
- Bedankt: 92 keer
Mobistar easy internet @HOME.lacer schreef:In welke omgeving gebruik jij Carrier Grade Network Address Translation ?
Ook stun geprobeerd, nog geen proxy geprobeerd, niet gelukt btw.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=17250
*** Zucht ***, kan custom voicemail dus niet instellen, heb m'n zus haar stem mooi opgenomen met Audacity, geëxporteerd als mp3, en geüpload naar OVH. Werkt hun verdomde voicemail nu niet omdat ze de infra aan het migreren zijn...
*** Zucht ***, kan custom voicemail dus niet instellen, heb m'n zus haar stem mooi opgenomen met Audacity, geëxporteerd als mp3, en geüpload naar OVH. Werkt hun verdomde voicemail nu niet omdat ze de infra aan het migreren zijn...
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Pro Member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 15 sep 2010, 19:27
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 1 keer
Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. (Ligne SIP individuelle)AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Zo heb ik dus een Brussels nummer kunnen bemachtigen 1 jaar geleden, toen was er blijkbaar geen adres check.Ontheronix schreef:Zelfde hier, ik heb zelfs nog geen domicilie/id papieren moeten indienen. (Ligne SIP individuelle)AfAX schreef:ik wacht nu reeds 12 dagen. Bericht van ontvangst van domicilie en ID had ik reeds na een goed uur ('s avonds).
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 11:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik ondervind tegenwoordig weer meer problemen met OVH. Om precies te zijn is het de andere partij die mij vaak slecht of in 'stukjes' verstaat. Langs mijn zijde lijkt alles perfect te lopen.
Valt hier eigenlijk iets aan te doen / controleren /... ?
Mvg
Valt hier eigenlijk iets aan te doen / controleren /... ?
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Hier op g711 geforceerd en geen problemen...
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 11:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik gebruik G722 en G711 zoals geselecteerd in mijn configuratie client.
G722 gebruikt hij in principe enkel naar andere OVH lijnen. Voor verbinding naar andere tel. lijnen maakt hij dus steeds gebruik van G711.
Is ook een plug en play telefoon van OVH zelf.
We blijven nog even verder zoeken.
G722 gebruikt hij in principe enkel naar andere OVH lijnen. Voor verbinding naar andere tel. lijnen maakt hij dus steeds gebruik van G711.
Is ook een plug en play telefoon van OVH zelf.
We blijven nog even verder zoeken.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 20:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb bij mijn OVH instellingen, uitsluitend de codec G711 geselecteerd en toch (uitzonderlijk) zie ik dat hij een andere codec (G729a) gebruikt. Laatste nog vrijdagnamiddag, ik werd gebeld vanaf een ander vast toestel, ik het begin van het gesprek verstond ik mijn gesprekspartner niet goed (na enkele seconden was het terug in orde) en als ik later in mijn modem ging nazien welke codec gebruikt was, stond er G729a.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
- Berichten: 4325
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 21:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Je moet zowel op je modem als in de OVH manager forceren op g711, het kan ook zijn, voor zover ik eens begrepen heb in de mailing list, dat wanneer iemand naar u belt via VoIP en een lagere codec gebruikt, dat je dan zelf ook uiteraard op g729 bent bv.
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered