OVH: DID in België
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 15 keer
Blijkbaar wordt het telefoonnummer uitgestuurd als 00322xxxxxx.
Waarschijnlijk kan dit niet veranderd worden?
Waarschijnlijk kan dit niet veranderd worden?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 56 keer
Satsurfer, heb je antwoord gehad van Ovh over je betalende Ovh nummer dat terugkwam na portatie? Ik wel, en ze zeggen dat ze het gaan blijven aanrekenen. Anders zou het makkelijk zijn: een betalend nummer bij Ovh nemen, uitproberen en nadien terug laten komen, en gratis.
Ik begrijp ze dus wel. Wel jammer![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik begrijp ze dus wel. Wel jammer
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
was een foutje. Was een effectieve gesprekskost. Ik dacht nr vast nr. in NL te bellen, en was een GSMnr.
Kan men nog een ligne sip individuelle aanvragen? Als ik een geografisch nummer ingeef, zegt hij 'aucun résultat'.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kan men nog een ligne sip individuelle aanvragen? Als ik een geografisch nummer ingeef, zegt hij 'aucun résultat'.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dus heb een vraag en een probleem tegelijkertijd. Wil dus een OVH account aanmaken aan 1,20PM om dan later een Telenet nummer te porteren. Dus heb eerst een account aangemaakt met Belgisch adres etc. Maar vanaf dat je dus aan het bestellen bent via OVH Telecom FR wordt je dus doorgestuurd naar die aangemaakte account met Belgisch adres en krijg je dus een 404 error.
Heb dan een nieuw frans account (met willekeurig frans adres) aangemaakt bij de bestelling van 1,20pm via ovh telecom fr, maar als je dus wil betalen met een Visa Debit werkt dit niet. Moet ik dan een creditcard gebruiken of die iban optie om te betalen?
Thanks alvast, vond het antwoord niet direct hier...
Edit: Gelukt! Nieuwe account aangemaakt met France als land en een adres en dan daarna verandert naar een Belgisch adres.
Heb dan een nieuw frans account (met willekeurig frans adres) aangemaakt bij de bestelling van 1,20pm via ovh telecom fr, maar als je dus wil betalen met een Visa Debit werkt dit niet. Moet ik dan een creditcard gebruiken of die iban optie om te betalen?
Thanks alvast, vond het antwoord niet direct hier...
Edit: Gelukt! Nieuwe account aangemaakt met France als land en een adres en dan daarna verandert naar een Belgisch adres.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Mooi dat het gelukt is al kan ik me niet meer herinneren dat ik gekke dingen heb moeten doen (zoals een Frans adres aanmaken).Converted schreef: 22 apr 2024, 20:03 Edit: Gelukt! Nieuwe account aangemaakt met France als land en een adres en dan daarna verandert naar een Belgisch adres.
Enkel de portering van het TN nummer deed wat vervelend maar is bij een tweede poging wel gelukt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik weet niet of ik bij het clubje "trouwe fans" hoor
maar heb me alvast onmiddellijk ingeschreven. Maar verder begrijp ik niet wat er moet gebeuren: gisteren vond ik de app alleszins nog niet terug in de Play-store. Of moet ik iets anders doen? Groetjes, Guy
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 205 keer
Zelf heb ik jaren geleden mijn vastelijn-oproepen laten doorschakelen naar mijn smartphone. Werkt perfect, en blijft voorlopig zo totdat zij de app lanceren voor iedereen. Misschien kunt ge een keer inloggen in je account om daar een link te vinden? Succes ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 28 keer
Als ik het juist begrijp zal het een bijkomende lijn zijn
"L'application Softcall est entièrement GRATUITE !
Cependant, l'acquisition des lignes sur des forfaits VoIP est à votre charge."
De prijs van die lijn bedraagt eveneens.99€ + BTW.
Ik had gehoopt op het ontvangenb van de vaste lijn op de GSM.
Momenteel gebruik ik Zoiper als ik mijn thuislijn wil ontvangen op locatie. Is gratis en je kan eveneens de functionaliteiten van OVH volledig gebruiken aan dezelfde prijs. Enkel niet vergeten om uit te loggen op Zoiper wanneer je de thuislijn niet meer wenst te forwarden.
"L'application Softcall est entièrement GRATUITE !
Cependant, l'acquisition des lignes sur des forfaits VoIP est à votre charge."
De prijs van die lijn bedraagt eveneens.99€ + BTW.
Ik had gehoopt op het ontvangenb van de vaste lijn op de GSM.
Momenteel gebruik ik Zoiper als ik mijn thuislijn wil ontvangen op locatie. Is gratis en je kan eveneens de functionaliteiten van OVH volledig gebruiken aan dezelfde prijs. Enkel niet vergeten om uit te loggen op Zoiper wanneer je de thuislijn niet meer wenst te forwarden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Was echt heel raar. Met een Belgisch account kon je natuurlijk enkel maar Telefonie aanvragen via dat pdf bestand dat je kreeg. Maar ik kreeg er eentje dat ik per post naar Nederland moest sturen. Wat ik al raar vond.DarkV schreef: 11 mei 2024, 21:10Mooi dat het gelukt is al kan ik me niet meer herinneren dat ik gekke dingen heb moeten doen (zoals een Frans adres aanmaken).Converted schreef: 22 apr 2024, 20:03 Edit: Gelukt! Nieuwe account aangemaakt met France als land en een adres en dan daarna verandert naar een Belgisch adres.
Enkel de portering van het TN nummer deed wat vervelend maar is bij een tweede poging wel gelukt.
Dan eens geprobeerd een account aan te maken met een random frans adres. Wat lukte.
Nadien dit adres verandert naar mijn Belgisch adres en betaald met kredietkaart. Plots moest ik niets meer van pdf als toestemming voor telefonie invullen en terugmailen. Die link was in mijn ovh account volledig verdwenen. Voor de veiligheid die pdf wel bewaard en via ticket naar hen gestuurd.
Portering van Telenet verliep vlotter dan ik had verwacht. Dinsdagavond portering aangevraagd, vrijdagmorgen dezelfde week was de portering al volledig rond.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met SIP Forking kun je tot 3 toestellen tegelijk laten bellen op dezelfde telefoonlijn.
- Alle nieuwe abonnementen op een VoIP Business pakket op een nieuwe factureringsaccount zullen profiteren van SIP Forking.
- Voor alle andere lijnen is een migratie naar ons nieuwe kernnetwerk nodig voordat u hiervan kunt profiteren. Een tijdschema voor de migratie zal je zo snel mogelijk worden meegedeeld, met het oog op een opstart in de zomer van 2024.
Dus na de test zal ook met een ligne sip individuelle uw vaste telefoon rinkelen EN uw gsm?
- Alle nieuwe abonnementen op een VoIP Business pakket op een nieuwe factureringsaccount zullen profiteren van SIP Forking.
- Voor alle andere lijnen is een migratie naar ons nieuwe kernnetwerk nodig voordat u hiervan kunt profiteren. Een tijdschema voor de migratie zal je zo snel mogelijk worden meegedeeld, met het oog op een opstart in de zomer van 2024.
Dus na de test zal ook met een ligne sip individuelle uw vaste telefoon rinkelen EN uw gsm?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 90 keer
Normaal wel ja, maar enkel met de OVH app. Geen andere.satsurfer schreef: 22 mei 2024, 23:23Dus na de test zal ook met een ligne sip individuelle uw vaste telefoon rinkelen EN uw gsm?
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered