voetbal zal geen invloed hebben op Belgacom
Geplaatst: 29 jul 2011, 21:08
Eindelijk staan er cijfers in een kwartaal verslag van Belgacom
Tijd om de resterende niet-voetbal klanten te verwennen !
Van het totale Belgacom TV-klantenbestand eind mei 2011
hadden ongeveer 70.000 abonnees een voetbalabonnement („All Foot‟ of „My Club‟). In zes weken tijd, sinds de aankondiging van de uitzendrechten voor het voetbal zijn ca. 2500 van onze voetbalklanten opgestapt voor tv. Met het nieuwe voetbalseizoen voor de deur moeten de churncijfers van de komende maanden een beter beeld geven van de werkelijke impact.
Maximum 70.000 klanten zouden eventueel zich verplaatsen omwille van het voetbal maar in Q2 heeft belgacom dus 59.000 klanten gewonnen. In een goede 3 maanden zal een eventueel verlies al volledig goed gemaakt zijn. Daar tegenover staat dan en minder uitgave van 50.000 mio Euro oftewel bijna 700 Euro per jaar per voetbalklant.In het tweede kwartaal van 2011 haalde CBU dankzij het aanhoudende succes van de gebundelde
aanbiedingen, en vooral het pack 'tv met vaste lijn', 59.000 nieuwe tv-klanten binnen
Tijd om de resterende niet-voetbal klanten te verwennen !