Pagina 1 van 1

Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provider

Geplaatst: 15 jul 2011, 21:02
door satsurfer
http://www.express.be/sectors/?action=v ... _campaign=

wat lees ik:

Een overstap naar een andere provider is voor 60 procent van de ondervraagden uitgesloten. Bovendien zegt 77 procent ook niet van plan te zijn om de samenstelling van zijn bundel te veranderen. "Dat heeft gedeeltelijk te maken met de vrees voor een tijdelijk verlies van telecom-diensten, de vrees voor een dubbele betaling tijdens de overgangsperiode en een gebrek aan duidelijkheid over de procedures die bij een overstap moeten worden gevolgd," aldus nog Eurostat*.

* het statistisch bureau van de Europese Unie

Hier op userbase denkt men er anders over :-D

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 15 jul 2011, 23:22
door philippe_d
Hier op Userbase wordt er heel veel over providers geklaagd ...

Maar hoeveel procent van onze users zouden daadwerkelijk van ISP veranderd zijn (gedurende de laatste 12 maanden) ???
max 5 % ? Misschien wel een kleine enquete waard ...
En dan zijn wij nog de meeste geïnformeerde of meest kritische gebruikers :?

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 18 jul 2011, 09:39
door Jack Daniels
Je kan het catalogeren onder de noemer "een mens houdt van zijn gemak en gemak moet betaald worden". Gaat niet alleen op voor internet providers maar is een algemeen geldende regel. Persoonlijk heb ik in de loop der jaren accounts gehad bij verschillende providers. Heel in de beginperiode had ik een Free EDPnet account, was gratis en dateert van de tijd dat iedereen een gewone modem had op zijn telefoonlijn. Ik heb een account gehad bij Tornado (rip ondertussen??), Telenet (opgezegd wegens geen usenet aanbod), Skynet (opgezegd wegens betere en goedkopere alternatieve providers). Nu ben ik sinds jaren bij EDPnet klant (enough internet). Ik ben tevreden, betaal niet te veel, heb omzeggens nooit problemen (uitval bv.), heb een voor mij voldoende hoge snelheid en als ik vergelijk met andere providers dan bieden die minder voor meer geld. Ik ben dus ook niet meteen van plan om bij EDPnet weg te gaan. Wie zich de moeite neemt om prijzen te vergelijken, die kan uiteraard geld besparen. Maar je moet natuurlijk veel opzoekwerk verrichten en tijd is iets wat de mens blijkbaar heden ten dage niet meer heeft.

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 18 jul 2011, 10:17
door xenne
tsja, ken zo wel een paar mensen die blijven waar ze zijn gewoon omdat ze hun email adres niet kwijt willen.

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 18 jul 2011, 10:52
door Ramaht
Is toch met alles zo? Zeg maar gerust, "consument denkt niet aan overstap andere diensten-aanbieder".
Kijk maar eens naar de autoverzekeringen, veel mensen vergelijken gewoon niet. Ze kennen vaag een makelaar, of gaan bij hun bank en that's it.

Voor een woningkrediet durven ze al eens moeite doen om te shoppen, maar in veel gevallen niet.

Electriciteit, hoevelen blijven daar gewoon bij electrabel zitten. Gewoon omwille van de rompslomp.


Wij zijn het afgelopen jaar veranderd van autoverzekering voor de twee auto's (schoonbroer werkt wel voor een maatschappij, dus mooie voorwaarden), electriciteit & gas, internet/tv/tel en gsm.
En vanals de opzegdatum verstreken is, dan kijk ik wel weer eventjes rond. Want de besparingen zijn toch wel de moeite...

Als'k dat tegen mijn ouders of schoonouders zeg, nochthans zijn het 50tigers, dan is't al van "oeioei, gaat dat wel goed aflopen"

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 18 jul 2011, 18:40
door philippe_d
Een overstap naar een andere provider is voor 60 procent van de ondervraagden uitgesloten. Bovendien zegt 77 procent ook niet van plan te zijn om de samenstelling van zijn bundel te veranderen... Eurostat.
Als je de (voorlopige) resultaten van onze poll leest, blijken Userbase users toch veel minder conservatief dan we dachten:
65% zijn overgestapt naar een andere provider tijdens de laatste 18 maanden.

Blijkbaar goed geïnformeerd door het regelmatig volgen van de comments op Userbase :-D .

Re: Telecom-klant denkt niet aan overstap naar andere provid

Geplaatst: 18 jul 2011, 19:11
door fdgroote
Het liberaliseren is goed an sich, maar het is niet transparant. De modale consument vindt in alle mogelijke formules voor tel, gsm, internet, gas, electriciteit, etc... onvoldoende zijn weg. Veel vergelijkongssites zijn of bevooroordeeld of ronduit zwak uitgebouwd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]