Pagina 1 van 1
Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn ...
Geplaatst: 15 jun 2011, 09:59
door Sasuke
Gisteren heeft mijn tuinman bij graafwerken per ongeluk de dropkabel van Telenet overgetrokken. Hij heeft me dit gemeld omstreeks 11u.
Om 11u30 heb ik Telenet opgebeld met de melding dat dit gebeurd was en vroeg ik om een herstelling.
"Beste klant, als Telenet Business krijgt u uiteraard voorrang, ik kijk even in de agenda wanneer dit kan .... Ah, morgenvroeg kan er iemand langskomen, past dat ?"
... Uiteraard past dat !!

....
Vandaag, omstreeks 9u55 is de kabel hersteld en kan ik terug genieten van mijn snelle internetverbinding (ik had ook nog Scarlet ADSL als backup, dus de impact was niet zo groot).
Dus ik ben toch weeral tevreden van de service die Telenet mij biedt. Ik heb tot hiertoe eigenlijk nog nooit klagen gehad van Telenet.
Grtz,
Sasuke
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:03
door meon
Sasuke schreef:Het is ook de enige helpdesk die je op zaterdag kan bereiken en die tot 20u open zijn (afaik).
Openingsuren Belgacom helpdesk gaat toch verder

.
Openingsuren
Maandag tot vrijdag: van 7 tot 22 uur
Zaterdag en zondag: van 8 tot 22 uu
http://support.nl.belgacom.be/app/contact_phone
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:08
door Sasuke
Ah, dat is nieuw dan, wist ik niet. Het is al 8 jaar geleden dat ik nog iets met Belgacom te maken heb gehad op gebied van Internet (en wil dat graag zo houden).
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:09
door Zamba
is altijd zo geweest bij belgacom.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:10
door xenne
inderdaad, bovendien is de helpdesk bij belgacom gratis te bereiken
valt er in zo'n geval eigenlijk een factuur te betalen? zo ja, zal die wel voor uw tuinman zijn, zeker?
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:21
door Jelly
normaal is dit voor de verzekering van de tuinman.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:23
door Sasuke
Klopt, kost 100 EUR, maar tuinman had al op voorhand gevraagd wat hem dat ging kosten

Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 10:25
door Sasuke
Zamba schreef:is altijd zo geweest bij belgacom.
Goed om te weten, wist ik echt niet ! Bij deze mijn post aangepast en ik ben weeral wat info rijker.
PS: Ik ben niet Pro Telenet of Contra Belgacom ... ik ben gewoon pragmatisch in mijn keuze en herbekijk deze altijd elk jaar opnieuw aan de hand van een aantal factoren. Dit is trouwens het eerste jaar dat ik Telenet internet heb, heb het me (buiten de prijs misschien) tot hiertoe nog niet beklaagd.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 11:00
door Trojan
Wees maar blij dat je een pro klant bent. Als gewone consument mag je een nummertje trekken en achteraan in de rij wachten, zowel bij belgacom als telenet.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 11:35
door Sasuke
Mja, toen ik enkel TV had was ik niet Pro en had ik ook altijd wel snel reactie. Hangt misschien ook af van het feit dat ik niet in een dichtbevolkte regio woon (krijg altijd dezelfde technieker ook). Maar dit is trouwens een van de redenen waarom ik een Pro abbo heb genomen, de extra support en de 1Tb limiet

Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 11:36
door TiTanium
Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Bij beide helpdesken zijn er bekwame mensen alleen heb je er ook veel die niet altijd weten over wat het gaat en dit heb ik bij telenet al meer voorgehad. Buiten de zondag dan had ik een zeer bekwame man en deed alles om mij te helpen en ging zelfs verder als de standaardprocedures. Hij heeft heeft gezegd "Meneer ik doe alles wat mogelijk is maar spijtig genoeg ligt dat buiten mijn domein. Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 11:45
door Dima_2005
Trouwens, al ben je een business-klant, met een BTW nummer, krijg je ook gewoon business-support.
Ben er zeer tevreden van... Geen lastige keuzemenu's o.d.... En meestal direct een antwoord zonder lastige wachtmuziekje.
Langs ene kant is dat goed dat ze dat doen, toen ik FiberNet-modem kreeg, iedereen moest meestal zo'n 2 weken wachten tot FN geactiveerd werd, ik kreeg het opgelost in 4uur (ze hebben het overruled en handmatig geactiveerd - na 3de telefoontje)
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 12:18
door lucdec
titanium schreef:Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...
Tiens, kunnen ze individueel spelen met de smalbandsnelheden? U hebt een hogere smalband gekregen??
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 15 jun 2011, 18:27
door TiTanium
Tiens, kunnen ze individueel spelen met de smalbandsnelheden? U hebt een hogere smalband gekregen??
Ik weet het niet maar de snelheden waar ik mee te kampen had waren ver van normaal. Dus hij zal wel iets gedaan hebben zeker?

Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 16 jun 2011, 09:07
door ddd
meon schreef:Openingsuren
Maandag tot vrijdag: van 7 tot 22 uur
Zaterdag en zondag: van 8 tot 22 uu
Bwa, Telenet doet niet veel slechter. 7u00 is trouwens veel te vroeg!
Techische vragen
ma-vr: 8-22u
zaterdag, zon- en feestdagen: 9-22u
http://telenet.be/business/nl/small/contact
En ik heb als Business klant ook zeker geen klagen over de helpdesk. Zowel snelheid van opnemen als oplossen probleem.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 16 jun 2011, 16:28
door Ofloo
Sasuke schreef:Klopt, kost 100 EUR, maar tuinman had al op voorhand gevraagd wat hem dat ging kosten

lol 100 euro voor 60 euro had ik dat ook wel gemaakt

Zeker al als je niet moet graven gewoon 2 fconnectors erop rolmof erover en klaar is kees. je zou dit eventueel zelf kunnen doen voor minder met een paar euro ben je al gesteld.
2x fcon man 2 euro
1x fcon vrouw 1 euro
1x rolmof ('k dacht zo'n 10 euro) of zelfvulcaniserende tape (rol 10m) 10 euro
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 16 jun 2011, 20:41
door Sasuke
Mja, had het gerief niet liggen om dit te doen (heb dat vroeger genoeg gedaan) en had ook de kabel niet liggen. Die 100 EUR word toch door de tuinman betaald, dus heb ik er echt niet van wakker gelegen
Grtz,
Francis
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 16 jun 2011, 20:55
door Trojan
Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 16 jun 2011, 20:55
door TiTanium
Ik weet het niet maar de snelheden waar ik mee te kampen had waren ver van normaal. Dus hij zal wel iets gedaan hebben zeker?
Blijkbaar te vroeg geroepen... Het is weer van dat

Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 14:15
door Ofloo
Trojan schreef:Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
1db mW
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 14:23
door Ofloo
lucdec schreef:titanium schreef:Tot je opzegt dan kunnen ze wonderbaarlijk u wel helpen... Maar ik zal u dossier verder invullen en er een hoge prioriteit op zetten. Zodat u smalband verbinding sneller gaat dan 0.11~0.15mbps. Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb zulke lage speeds niet meer gehad. Blijf hangen rond de 0.4~0.9. Deze mensen kom je maar zelden tegen die toch alles doen voor de klant...
Tiens, kunnen ze individueel spelen met de smalbandsnelheden? U hebt een hogere smalband gekregen??
Waarschijnlijk zal hij hem op een andere tap van de multitap gezet hebben zodat hij meer signaal krijgt, .. dit is niet altijd beter, maar het kan helpen. Zeker als er verlies problemen zijn op de kabel. Misschien dat er dan meer van de bandbreedte overblijft.. zoals je weet bij adsl gaat het trager hoe verder je gaat, omdat de hogere frequentie op langere afstanden meer verlies heeft dus de bandbreedte wordt kleiner, dit geld ook bij de kabel.
Ook als de ruis boven het signaal komt of gelijk ligt heeft men enkel ruis en als men dan meer signaal erover stuurt versterkt men gewoon de ruis eigenlijk, daarom het helpt niet altijd en het is zeker niet altijd beter.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 14:28
door TiTanium
Volgens mij hebben ze uiteindelijk niets gedaan. Men lijn is op het eerste zicht in orde doordat ik maar +/-5ms heb. Hetgeen ik zeer erg vind is het feit dat men internet zo 'snel' ging gisteren, dat ik toch besloten heb om mobiel online te gaan.

Afbeeldingen geven geen indicatie van verliezen denk ik. Ze moeten hun minimale 512kbps geven die in hun voorwaarde staat.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 16:26
door a3ke
Trojan schreef:Brengt dat niet enorm veel verlies met zich mee?
Afhankelijk van de gebruikte connectors ed
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 16:39
door iceke
Ik vraag gisteren een Pro abbo aan voor een klant om 15u30, deze morgen om 9 uur was alles al oké...
Vandaag staat er een installateur voor de deur bij de buren, ik spreek die kerel aan om te vragen of hij voor mij niet een paar krimpconnectors heeft, geen probleem pak maar mee.
Owja , bij Telenet sturen ze effectief daags voordien en een half uur op voorhand een voicemail wanneer ze komen aansluiten, bij BGC bellen ze meestal als ze voor de deur staan

Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 16:45
door Zamba
bij belgacom doen ze het volgende :
-bevestigingsbrief.
-sms 1 of 2 dagen op voorhand ter bevestiging.
-de dag zelf belt de technieker een halfuurtje of uurtje op voorhand.
wat je dus aanhaalt, iceke, klopt niet.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 17:19
door iceke
Nee, die technieker van BGC belt 9/10 als hij vertrekt bij de volgende klant, als hij dus 2 aansluitingen heeft in de zelfde straat is dat 2 minuten op voorhand...
Bij TN krijg je een voicemail een half uur op voorhand, niet van de technieker, van een robotstem.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 18:03
door Zamba
iceke schreef:Nee, die technieker van BGC belt 9/10 als hij vertrekt bij de volgende klant, als hij dus 2 aansluitingen heeft in de zelfde straat is dat 2 minuten op voorhand...
Bij TN krijg je een voicemail een half uur op voorhand, niet van de technieker, van een robotstem.
een technieker die 2 minuten op voorhand belt, is eerder een uitzondering dan regel.
de meeste techniekers bellen minstens een halfuur, sommigen zelfs een uur of een dag op voorhand.
dat blijkt ook uit de tevredenheidsenquetes die worden uitgevoerd door interne en externe bureaus.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 18:07
door iceke
Goh, dan zal ik altijd degene zijn die pech heeft met BGC techniekers en geluk met TN techniekers zeker ?
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 18:15
door Trojan
Waarschijnlijk.
Belgacom kijkt er streng op toe dat wij onze klanten op tijd bellen en dat afspraken binnen het tijdslot uitgevoerd worden. Zoniet krijgen onze bazen boetes.
Alsook moeten wij bij elke klant een geldige meting uitvoeren waarop staat dat de lijn ok is volgens de parameters die belgacom beslist. Geen geldige meting is een boete en de interventie wordt niet betaald.
Geloof mij maar als ik zeg dat belgacom er alles aan doet om de klantentevredenheid omhoog te krijgen.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 20:56
door krisken
Trojan : we zullen maar niet alle KPI's opnoemen of we zijn morgen nog bezig vermoed ik...
Check maar naar komende maandag : "dag van de FTR" *zucht*
Even OT : ikzelf haal ook de "half uur op voorhand de klant bellen" niet hoor. Logisch ook : ik zit continue regio Gent. Ik bel de volgende klant als ik bij de vorige klant buiten stap...en van de ene naar de andere rijden duurt dikwijls nog geen 10 minuten. 5 minuten jumperen op de KVD in geval van een VDSL2 lijntje en hupla we staan voor de deur.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 17 jun 2011, 21:01
door Trojan
Inderdaad, First Time Right was ik al vergeten. De details hiervan zullen we maar niet posten.
Een half uur op voorhand naar de klant bellen lukte bij mij ook niet. Ik belde pas nadat ik weggereden ben bij de vorige en deze heb afgemeld. En met een beetje geluk voor ons is de volgende klant maar een paar minuten rijden.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 18 jun 2011, 07:48
door iceke
Spreek je dan uw vorige post niet volledig tegen ? Nogal stom om te reageren met reclame voor Belgacom om daarna toe te geven dat je zelf die regel ook niet volgt.... Ik snap de situatie wel hoor, ik kaart alleen aan dat Telenet dit anders en beter oplost.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 18 jun 2011, 08:08
door Astralon
Trojan schreef:Wees maar blij dat je een pro klant bent. Als gewone consument mag je een nummertje trekken en achteraan in de rij wachten, zowel bij belgacom als telenet.
Is toch niet altijd waar.
Een tijd geleden heb ik precies hetzelfde voorgehad als Sasuke: door tuinwerken op vrijdagnamiddag de dropkabel van Telenet over.
Telenet gebeld en ze konden na 18 uur nog een technieker sturen tegen betaling. Ik herinner mij het bedrag niet meer maar het zal inderdaad iets als 50 of 100 euro geweest zijn.
En over Belgacom hoef ik ook niet ontevreden te zijn want hier hebben ze voor de prijs van een installatie (50 euro) bijna half mijn gazon opnieuw aangelegd: die man legde na zijn uren tuinen aan, dus dat was echt wel geluk hebben.
Re: Om even te zeggen dat het niet altijd slecht moet zijn .
Geplaatst: 18 jun 2011, 08:20
door iceke
Hahaha, volgende keer ga ik eens proberen om de afwas te laten staan... We zoeken gewoon werkjes van een half uur voor onze techniekers, dan is dat ander probleem ook gewoon (en nuttig!) opgelost.
