Pagina 1 van 1

Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 11 jun 2011, 18:08
door jaker
Ik heb net telefoon (via gsm) gehad van mijn broer. Hij is bij Scarlet voor telefonie & Internet. Hij heeft voor de moment geen connectie meer met internet of telefoon. Op zijn modem/router (zwart en plat (Sagem router?)) pinkt slechts 1 lampje.
Ik vermoed dat er een probleem is met de router, maar ben niet zeker over de gang van zaken bij Scarlet.

Daarom enkele vragen:

1. Is de modem/router eigendom van de klant bij Scarlet en dient de klant dan zelf te zorgen voor vervanging bij defect?
2. Heeft de klant alle nodige gegevens zelf om een vervangingsrouter in te stellen (adsl account en paswoord en Voip account en paswoord)?
3. Indien punt 2: Waar zouden die dan te vinden zijn (mail of brief van scarlet of via "Mijn Scralet" oid)?

In bovenstaand geval zou ik eventueel mijn broer wel verder kunnen helpen met een reserve router van mij. Want we zitten net aan het begin v/e verlengt weekend en het duurt dus tot dinsdag voor we de helpdesk kunnen bereiken. :-(

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 11 jun 2011, 18:52
door Gray
Hebt ge al naar de helpdesk gebeld? Bij belgacom werkt de helpdesk ook in het weekend, scarlet weet ik niet.

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 11 jun 2011, 19:12
door jaker
Helpdesk:

Je kan ons ook telefonisch bereiken:

Voor al je vragen in verband met onze producten, kan je ons gratis bellen op het nummer: 0800 84 000
Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 u. tot 20.00 u., zaterdag van 9.00 u. tot 17.00 u.

Voor technische vragen of het melden van een storing, kan je terecht op het nummer: 02 275 27 27
Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 u. tot 17.30 u., zaterdag van 9.00 u. tot 13.00 u.

Ik heb ondertussen ook al terug gevonden dat mijn broer abonnement "Scarlet One" (Internet + telefoon + BC TV) heeft.

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 11 jun 2011, 19:57
door TomVH
Ik kan niet antwoorden op je vragen maar plaats gewoon jouw modem eens.
je moet maar enkele zaken invullen (bij mij is het wel scarlet ADSL en geen VDSL):

PPPoE
USERNAME@SCARLET
password
DNS-servers.

Tom

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 11 jun 2011, 22:13
door jaker
Juist terug van mijn broer. Op ADSL-lijn gemeten met handset (TT02 DSTS2): Zo dood als een pier!
Ik vrees dat het dus wachten zal worden tot dinsdag :-(

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 13 jun 2011, 09:35
door LaserJet
Kan je op 192.168.1.1 ?

Indien ja, kan je een system factory reset proberen, let op, dan gaan al je inlog informaties etc verloren dus die moet je zelf dan opnieuw invoeren.

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 13 jun 2011, 15:19
door jaker
Ik kan gewoon op de beheer-pagina van de modem/router. Deze is in orde. De meting op de lijn heeft uitgewezen dat er een probleem is met de ADSL lijn. Dus wachten tot morgen om naar de helpdesk te bellen.

Re: Vermoedelijk defecte modem/router

Geplaatst: 18 jun 2011, 15:15
door jaker
Gisteren telefoontje gehad van mijn broer: alles terug OK. Belgacom had zijn lijn blijkbaar afgesloten :bang: