Vermoedelijk defecte modem/router
Geplaatst: 11 jun 2011, 18:08
Ik heb net telefoon (via gsm) gehad van mijn broer. Hij is bij Scarlet voor telefonie & Internet. Hij heeft voor de moment geen connectie meer met internet of telefoon. Op zijn modem/router (zwart en plat (Sagem router?)) pinkt slechts 1 lampje.
Ik vermoed dat er een probleem is met de router, maar ben niet zeker over de gang van zaken bij Scarlet.
Daarom enkele vragen:
1. Is de modem/router eigendom van de klant bij Scarlet en dient de klant dan zelf te zorgen voor vervanging bij defect?
2. Heeft de klant alle nodige gegevens zelf om een vervangingsrouter in te stellen (adsl account en paswoord en Voip account en paswoord)?
3. Indien punt 2: Waar zouden die dan te vinden zijn (mail of brief van scarlet of via "Mijn Scralet" oid)?
In bovenstaand geval zou ik eventueel mijn broer wel verder kunnen helpen met een reserve router van mij. Want we zitten net aan het begin v/e verlengt weekend en het duurt dus tot dinsdag voor we de helpdesk kunnen bereiken.
Ik vermoed dat er een probleem is met de router, maar ben niet zeker over de gang van zaken bij Scarlet.
Daarom enkele vragen:
1. Is de modem/router eigendom van de klant bij Scarlet en dient de klant dan zelf te zorgen voor vervanging bij defect?
2. Heeft de klant alle nodige gegevens zelf om een vervangingsrouter in te stellen (adsl account en paswoord en Voip account en paswoord)?
3. Indien punt 2: Waar zouden die dan te vinden zijn (mail of brief van scarlet of via "Mijn Scralet" oid)?
In bovenstaand geval zou ik eventueel mijn broer wel verder kunnen helpen met een reserve router van mij. Want we zitten net aan het begin v/e verlengt weekend en het duurt dus tot dinsdag voor we de helpdesk kunnen bereiken.
