Mijn eerste proximus factuur...
Geplaatst: 26 mei 2011, 14:53
Even mijn bemerkingen over mij recente overstap naar Proximus (meer bepaald het comfort 10 abo)...
Ten eerste: mijn nummer werd overgedragen op 5 mei. Mijn factuurperiode begint blijkbaar de 13e van de maand. Op mijn eerste factuur werd dus voor de periode van 5 tot 12 mei de volledige 10 euro aangerekend, omdat de facturatieperiode loopt van 13 april tot 12 mei. "Geen probleem" volgens de klantendienst, het niet gebruikte belkrediet gaat naar volgende maand. Waarom laat men de facturatieperiode niet beginnen op het moment dat een nummer effectief actief wordt?
Ten tweede: ik heb gedurende die eerste week 10 minuten naar De Lijn gebeld, een 070 nummer. Ik weet dat dit een relatief duur nummer is, maar je zou denken dat dit gewoon van het belkrediet afgaat. Niet dus. Gesprekken naar speciale nummers zijn altijd los van het belkrediet te betalen. Bij de bestelling staat bij de voorwaarden: "Alle prijzen zijn inclusief btw. Bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele netwerken in België, behalve naar speciale nummers (voting, 0900, enz.). " -> Die tweede zin is wel heel dubbelzinnig.
Weet er trouwens iemand een email adres ofzo waar ik met dergelijke klachten terecht kan? Bij de klantendienst (op het nummer 6000) weten ze me enkel te vertellen dat dit wel degelijk juist is.
Ten eerste: mijn nummer werd overgedragen op 5 mei. Mijn factuurperiode begint blijkbaar de 13e van de maand. Op mijn eerste factuur werd dus voor de periode van 5 tot 12 mei de volledige 10 euro aangerekend, omdat de facturatieperiode loopt van 13 april tot 12 mei. "Geen probleem" volgens de klantendienst, het niet gebruikte belkrediet gaat naar volgende maand. Waarom laat men de facturatieperiode niet beginnen op het moment dat een nummer effectief actief wordt?
Ten tweede: ik heb gedurende die eerste week 10 minuten naar De Lijn gebeld, een 070 nummer. Ik weet dat dit een relatief duur nummer is, maar je zou denken dat dit gewoon van het belkrediet afgaat. Niet dus. Gesprekken naar speciale nummers zijn altijd los van het belkrediet te betalen. Bij de bestelling staat bij de voorwaarden: "Alle prijzen zijn inclusief btw. Bellen en sms'en naar alle vaste en mobiele netwerken in België, behalve naar speciale nummers (voting, 0900, enz.). " -> Die tweede zin is wel heel dubbelzinnig.
Weet er trouwens iemand een email adres ofzo waar ik met dergelijke klachten terecht kan? Bij de klantendienst (op het nummer 6000) weten ze me enkel te vertellen dat dit wel degelijk juist is.