Pagina 1 van 1

weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 17 mei 2011, 21:26
door yorim
hallo,
ik ben nieuw hier en ik zit momenteel met de handen in het haar met de configuratie van weepee en 3cx pbx.
helaas heb ik al alles geprobeerd, maar kan ik nog steeds niet bellen noch gebeld worden.
ik heb ingesteld als username: het telefoonnummer.
met als sip server: ssw8.brussels.weepee.org
helaas als ik nu wil bellen naar mijn nummer, krijg ik altijd dat berichtje te horen die je bij dat 'panne' menu kan instellen (bijv. busy of standaard)
ik heb al meerdere malen gebeld naar weepee, zonder resultaat.
ik hoop dat er hier mij iemand kan helpen.

groeten.

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 17 mei 2011, 21:42
door openaf
Als (internet) telefoonnummer en username moet je de Wepee nummer geven onder de vorm 3299090xxxxx en niet bv 02/1234567, de paswoord is uw SIP paswoord.

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 17 mei 2011, 21:45
door yorim
dus stel dat mijn nummer 123456789 is.
dan moet ik dit doen: 299090123456789 ???

sorry ben echt niet thuis in voip

groeten,
yorim

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 17 mei 2011, 22:12
door openaf
Neen. Uw telefoonnummer, stel 02/1234567 is bij Weepee gelijk aan 3299090xxxxx, het SIP Username. Dus gebruik uw SIP Username, dat steeds begin met 3299090..... in plaats van uw telefoonnummer bij "Internetnummer" EN Username.

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 17 mei 2011, 22:14
door openaf
Is uw account al geactiveerd ? U moet naar 0800/26.123 bellen en uw activeringscode intikken.

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 18 mei 2011, 08:23
door yorim
ok ik heb het begrepen.
ja ik heb al gebeld naar dat nummer om mijn account te activeren.
als ik de username invul werkt hij wel, hij maakt verbinding, maar nog steeds geen inkomende telefoon ????? :cry:

Groeten,
yorim

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 18 mei 2011, 11:03
door openaf

Re: weepee en 3cx moeilijkheden...

Geplaatst: 18 mei 2011, 15:48
door yorim
beste,
nu weet ik al een stuk de oorzaak van dat inbellen naar 3 cx...
het probleem ligt in de pbx centrale zoals hij al zelf aangeeft (zie bijlage).
heb al rotgezocht op internet, 1 gelijkaardig tekstje gevonden. maar daar staat niet echt een oplossing bij:

http://www.3cx.com/forums/cm102001-auth ... -8696.html

iemand een oplossing???

groeten yorim