Pagina 1 van 1

Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fraude.

Geplaatst: 17 apr 2011, 09:01
door Muziekbos
Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fraude


BALEN - De nieuwste marketingcampagne van Telenet zaait verwarring, zelfs bij Telenet zelf. Klanten wordt gevraagd hun smartcard voor digitale televisie af te geven, om zo te onderzoeken hoe hard ze digitale televisie zouden missen. 'Niet doen', raadt de klantendienst van Telenet aan, 'er zijn fraudeurs aan het werk'. Wel doen, zegt de woordvoerder van Telenet. 'De actie is helemaal koosjer.' Saskia Van Gestel
Donderdag werden verschillende Telenetklanten uit het Kempische Balen opgebeld door Telenet. Ook wij. De vraag luidde of we wilden deelnemen aan een experiment waarbij we de smartcard en de afstandsbediening van onze digicorder een maand lang in bewaring wilden geven bij Telenet. Een vreemde vraag, en we waren blijkbaar niet de enige. Zouden er dieven aan het werk zijn die het gemunt hebben op de smartcard? Wanneer we vrijdag de klantendienst van Telenet contacteren voor meer uitleg, krijgen we te horen zeker niet op het voorstel in te gaan.

'Een bedrijf probeert smartcards te bemachtigen om zo films te downloaden op uw kosten', aldus de klantendienst. 'We maken een dossier op met de klachten van alle mensen die hiermee te maken krijgen.' Wanneer we zaterdag terugbellen, twee keer zelfs, krijgen we telkens te horen dat je beter de smartcard niet meegeeft omdat het om bedrog gaat. Blijkbaar waren er nog mensen die de Telenetcampagne niet helemaal vertrouwden, want de politie van Mol kreeg verscheidene verontruste inwoners aan de lijn.

Proef op de som

We namen de proef op de som en ontvingen de 'fraudeurs' thuis om de smartcard in te leveren.

'Wij fraudeurs? Helemaal niet!', klonk het bij de twee mannen die ons een contractje onder de neus schoven. 'We werken via een interimkantoor in opdracht van Telenet. Het gaat echt wel om een digitaal tv-experiment.'

Hallo Telenet? Woordvoerster Evelyne Nieuwland: 'Onze klantendienst is blijkbaar nog niet op de hoogte van het digitale tv-experiment dat deel uitmaakt van onze nieuwste marketingcampagne. Ik kan iedereen geruststellen: het gaat niet om fraude. We hebben gewoon een interne communicatiefout gemaakt.'

Ervaringen

Het digitale tv-experiment van Telenet maakt deel uit van een marketingcampagne die binnenkort wordt gelanceerd. 'Voor dit experiment hebben we een honderdtal gezinnen uit Balen gekozen om de smartcard en de afstandsbediening van hun digicorder een maand lang in te leveren', zegt de verantwoordelijke voor de campagne. 'We onderzoeken zo of digitale televisie invloed heeft op de gezinnen en hoe ze het gemis van hun digicorder ervaren. Na een maand vragen we de gezinnen in een telefonische enquête naar hun ervaringen.'

Bron: http://www.nieuwsblad.be

Re: Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fra

Geplaatst: 17 apr 2011, 12:04
door ubremoved_539
Muziekbos schreef:'Een bedrijf probeert smartcards te bemachtigen om zo films te downloaden op uw kosten', aldus de klantendienst.
Dus volgens de klantendienst is de Smartcard niet hardware gebonden dan, en je decoder al evenmin aan jou modem ?

Weet men in Mechelen eigenlijk wel waarover men spreekt ?

Re: Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fra

Geplaatst: 17 apr 2011, 13:28
door driesve
Als ik ervoor betaald wordt, mogen ze dat hier ook komen halen. Er is nog steeds analoge tv en dat doet het op een ouderwetse tv nog minstens even goed. Die digibox staat hier toch maar stof te vangen.

Re: Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fra

Geplaatst: 17 apr 2011, 14:52
door krisken
Fail :D

Re: Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fra

Geplaatst: 17 apr 2011, 20:08
door on4bam
Dat zijn nu de firma's die hun kost verdienen met communicatie. Blijkbaar niet met interne communicatie :twisted: De linkerhand weet daar dus niet wat de rechterhand uitspookt.

Re: Klantendienst Telenet bestempelt eigen marketing als fra

Geplaatst: 19 apr 2011, 17:35
door thestarflyer
Ik zeg mijn FN60 vandaag op. Na oeverloos lang te hebben gebeld met hun helpdesk, doorverbonden te worden met hun facturatie-team en hun al even domme commerciële team (die een digitale-TV abo proberen aansmeren aan iemand die een compensatie zoekt voor blijkbaar onoplosbare connectieproblemen) ben ik tot de conclusie gekomen dat de "60" in Fibernet 60, voor de UPtime staat ipv. de snelheid.
Jammer, ben al 11 jaar klant bij Telenet, en de kwaliteit was tot een drietal jaren terug uitstekend... helaas... half TV-kijkend vlaanderen heeft nu Telenet blijkbaar, met de nodige impact op de kwaliteit van de rest.