Pagina 1 van 1
Mobiele diensten Telenet sputterden
Geplaatst: 18 maa 2011, 12:49
door ubremoved_539
Telenet, dat in samenwerking met Mobistar als 'full MVNO' mobiele telefonie aanbiedt, zag zijn netwerk gisteren bokkensprongen maken.
Bijna de hele werkdag donderdag, van 's morgen 9u15 tot 's avonds 19u30, konden meer dan 60.000 'full mvno'-klanten van Telenet niet bellen, gebeld worden of sms'en.
Bron:
http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 861113.htm
Re: Mobiele diensten Telenet sputterden
Geplaatst: 18 maa 2011, 13:51
door Stormlord
Yep... mijn telefoon begon hier ineens luid te fluiten om de x minuten en gaf een probleem met de simkaart aan. Het heeft tot 's avonds geduurd eer het was opgelost. Eigenlijk is hett beschamend dat het zo lang duurde...
Re: Mobiele diensten Telenet sputterden
Geplaatst: 18 maa 2011, 14:03
door ubremoved_539
Stormlord schreef:Eigenlijk is hett beschamend dat het zo lang duurde...
Moest men alles zo snel kunnen oplossen zou het een wonder zijn... blijkbaar vergeet je even dat happerende decoders oplossen al meer dan een half jaar (als het zelfs al geen jaar is) in beslag neemt.
Re: Mobiele diensten Telenet sputterden
Geplaatst: 18 maa 2011, 15:12
door Stormlord
R2504,
Een decoder die af en toe eens blokkeert lijkt me minder grote "onmiddellijke" impact te hebben dan een grote groep klanten met een gsm die een halve dag uit ligt, toch zeker voor een aantal mensen die intensief bellen voor hun werk en hun toestel niet kunnen missen. Dat GSM voorval van gisteren is ook een duidelijk probleem dat niet zo intermittent voorkomt (wat op zich ook al lastiger op te lossen is misschien): als al die gsms (>60000) plots geen verbinding meer hadden en om de x minuten luid begonnen te fluiten kan ik me voorstellen dat dat voor een aantal gebruikers voldoende reden is om telenet de deur te wijzen. Maar, je hebt overschot van gelijk als je zegt dat dit wel eens mag worden opgelost als dat een gekend probleem is dat al lang aansleept. Als men na een software update een probleem krijgt moet men toch sneller kunnen terugkeren naar de vorige versie tot men een oplossing ervoor heeft lijkt mij... Het valt mij trouwens op hoe weinig media-aandacht dat gekregen heeft, in het VRT nieuws gisterenavond heb ik er bijvoorbeeld niks over horen zeggen ...
Enig idee in welke mate die nieuwe 2100 serie digicorder dat probleem nog heeft trouwens?
Om nog maar te zwijgen van hun belachelijke "druk op de knop" stijl marketing acties tegenwoordig ... Soit, binnen enkele maanden verhuis ik en ik betwijfel sterk dat Telenet nog in huis komt (voor TV en internet, laat staan GSM) - tenzij misschien als ze hun prijzen wat verlagen op hun topabonnementen en de limieten afschaffen, of op z'n minst wat aannemelijker (e.g. genre 2-3tb/maand bijvoorbeeld) maken dan wat ze nu hanteren. Als ik 99 EUR/maand voor fibernet 100 betaal - wil ik zeker geen gezever met wijzertjes die in het rood staan en traag internet meer zien alleszins. Voor die prijs wil ik ook een hogere prioriteit op het netwerk krijgen als er zware belasting is dan diegene die maar een instapabonnementje hebben dat fors goedkoper is ... (als ze dat voldoende vinden gaan de meeste van deze users het niet eens merken...)
Re: Mobiele diensten Telenet sputterden
Geplaatst: 18 maa 2011, 21:37
door mailracer
Alles zou te maken hebben met een computerpanne. Reduntante systemen bestaan zeker niet bij hun.
Zelf maak ik het nu en dan mee om een systeem te upgraden, of veel gegevens in een database te moeten aanpassen.
Omdat dit verkeerd kan lopen zorgen we steeds voor een backupplan. Waardoor er snel weer naar de oude installatie kan worden overgegaan.
Zelf worden onze bedrijfskritische gegevens en cummunicatienetwerken dubbel uitgevoerd en steeds op verschillende manieren.