HD Digibox
Geplaatst: 16 maa 2011, 11:24
Wou eigenlijk dit bericht posten als reactie op praktijken ivm. gratis jaar fiber-net & facturatie maar dit zou off-topic geweest zijn.
Toch illustreert mijn verhaal m.i. hetzelfde principe van "kassa, kassa, kassa, ..."
- Heb hd digicorder: live tv kijken niet het minste probleem; opnames bekijken = haperend beeld & geluid, ook niet sychroon
- Tel. naar technische dienst TN: zullen corder resetten vanuit Mechelen, als probleem dan niet opgelost is aub richting TN center voor ruil toestel
- Reactie familieleden en collega's: verloren moeite, hebben ook geruild zonder het minste resultaat
- Reactie TN center: inderdaad, er schort iets aan de huidige software van TN en men is aan het zoeken naar een oplossing maar .... wanneer dit zal opgelost
zijn = ? en bovndien komt in april een nieuwe HD digicorder uit die performanter is want snellere processor en meer geheugen en meer compatibel met
huidig software platform. De uitbater van het TN center - zijnde de baas van de "bediende" die me tewoord stond - had dergelijke recorder al en daarmee zouden de problemen blijkbaar echt van de baan zijn.
A propos: zelfde ervaring met BGC waar sedert nieuwe recorder problemen met haperend beeld en geluid bijna nihil zijn; van technieker van BGC trouwens vernomen dat ze 100- tallen oproepen behandeld hebben van klanten met TV problemen wetende dat probleem de box was maar zei moesten natuurlijk zwijgen
als vermoord en bij de klant liefst toch indruk wekken dat er binnenshuis bij hem iets niet pluis was. Zelfs de software-developpers bij BGC zouden gevloekt hebben omdat ze voor een toestel met dergelijke beperkingen een software moesten schrijven, aldus deze ingwijde. De geselecteerde decoders waren natuurlijk niet de duurste ...
- Om nu terug te komen bij TN: was altijd tegenstander van huurformules wegens op lange termijn veel duurder, anderzijds heb je natuurlijk garantie dat je
altijd over het recentste toestel beschikt (alzo sprak de TN klantendienst althans in den beginne) en ten allen tijde kunt ruilen weliswaar voor een ander toestel dat blijkbaar al evenmin zijn ding doet (ook allemaal meegemaakt bij Belgacom).
De nieuwste TN box is inderdaad de oplossing maar dan betaal je opnieuw 50 euro activatiekosten (hegeen bij BGC niet het geval was en toestel werd
zelfs thuis geleverd met taxipost).
- Moraal van het verhaal: je levert een product, dienst - in deze digitale TV - dat niet werkt zoals het hoort maar doet de klant toch betalen ondanks het feit dat het niet volledig OK is. Om uiteindelijk toch hetgeen te krijgen waarvoor je klant al betaalt, doe je hem opnieuw extra betalen. Misschien moesten mensen massaler hun digitale TV abonnemeneten opzeggen bij BGC en TN.
Hopelijk wordt het monopolie van BGC en TN ooit doorbroken ... Nu zijn er wel lternatieven maar gebruiken grotendeels weer de bestaande infrastructuur van ... inderdaad weer TN & BGC die daarvoor opnieuw goed betaald worden.
Waarom zouden ze daar dan nog wakker liggen van een klant ...
Toch illustreert mijn verhaal m.i. hetzelfde principe van "kassa, kassa, kassa, ..."
- Heb hd digicorder: live tv kijken niet het minste probleem; opnames bekijken = haperend beeld & geluid, ook niet sychroon
- Tel. naar technische dienst TN: zullen corder resetten vanuit Mechelen, als probleem dan niet opgelost is aub richting TN center voor ruil toestel
- Reactie familieleden en collega's: verloren moeite, hebben ook geruild zonder het minste resultaat
- Reactie TN center: inderdaad, er schort iets aan de huidige software van TN en men is aan het zoeken naar een oplossing maar .... wanneer dit zal opgelost
zijn = ? en bovndien komt in april een nieuwe HD digicorder uit die performanter is want snellere processor en meer geheugen en meer compatibel met
huidig software platform. De uitbater van het TN center - zijnde de baas van de "bediende" die me tewoord stond - had dergelijke recorder al en daarmee zouden de problemen blijkbaar echt van de baan zijn.
A propos: zelfde ervaring met BGC waar sedert nieuwe recorder problemen met haperend beeld en geluid bijna nihil zijn; van technieker van BGC trouwens vernomen dat ze 100- tallen oproepen behandeld hebben van klanten met TV problemen wetende dat probleem de box was maar zei moesten natuurlijk zwijgen
als vermoord en bij de klant liefst toch indruk wekken dat er binnenshuis bij hem iets niet pluis was. Zelfs de software-developpers bij BGC zouden gevloekt hebben omdat ze voor een toestel met dergelijke beperkingen een software moesten schrijven, aldus deze ingwijde. De geselecteerde decoders waren natuurlijk niet de duurste ...
- Om nu terug te komen bij TN: was altijd tegenstander van huurformules wegens op lange termijn veel duurder, anderzijds heb je natuurlijk garantie dat je
altijd over het recentste toestel beschikt (alzo sprak de TN klantendienst althans in den beginne) en ten allen tijde kunt ruilen weliswaar voor een ander toestel dat blijkbaar al evenmin zijn ding doet (ook allemaal meegemaakt bij Belgacom).
De nieuwste TN box is inderdaad de oplossing maar dan betaal je opnieuw 50 euro activatiekosten (hegeen bij BGC niet het geval was en toestel werd
zelfs thuis geleverd met taxipost).
- Moraal van het verhaal: je levert een product, dienst - in deze digitale TV - dat niet werkt zoals het hoort maar doet de klant toch betalen ondanks het feit dat het niet volledig OK is. Om uiteindelijk toch hetgeen te krijgen waarvoor je klant al betaalt, doe je hem opnieuw extra betalen. Misschien moesten mensen massaler hun digitale TV abonnemeneten opzeggen bij BGC en TN.
Hopelijk wordt het monopolie van BGC en TN ooit doorbroken ... Nu zijn er wel lternatieven maar gebruiken grotendeels weer de bestaande infrastructuur van ... inderdaad weer TN & BGC die daarvoor opnieuw goed betaald worden.
Waarom zouden ze daar dan nog wakker liggen van een klant ...