Pagina 1 van 1

Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 16:33
door Kitt
Ik heb diverse WeePee accounts gekoppeld aan een pro acount ( 1 crediet die voor alle accounts gebruikt wordt ).

Wat ik vreselijk vervelend vind , ik heb nu iets van 4-5 euro credit is telkens de melding als ik een telefoontje doe dat mijn credit bijna op is .. met 4-5 euro kan je toch nog efkes verder hé ..

Iemand een idee of je dat kan uitschakelen ?

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 16:35
door krisken
Bij mijn weten niet...

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 16:37
door Kitt
Zeker omdat er ook vouchers van 5 euro bestaan zou dit toch niet mogen hé .. dat ie dat zegt als er 50 cent of 1 euro op staat kan ik nog aanvaarden ..

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 16:47
door krisken
Dat heeft niks te maken met elkaar ze denk ik. 5 euro kan je gewoon schenken aan iemand voor zijn belkrediet op te laden. Alé genoeg tieners krijgen voor hun verjaardag etc een herlaadkaart van pakweg 15 euro. Misschien gokken ze op hetzelfde. Of mensen die nog €2 staan hebben en dan opladen voor €5...

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 17:04
door Kitt
Heb ze een mailtje gestuurd of ze het af kunnen zetten .

Als ik niet meer kan bellen merk ik het wel ... ( bel toch nie veel uitgaan met WeePee)

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 17:41
door philippe_d
Als je dat bandje één keer volledig beluistert tot het einde, dan komt het niet meer.
Maar je breekt het waarschijnlijk direct af ?

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 17:47
door Kitt
Neen eigenlijk niet , ik geef et nummer in waarnaar ik bel en dan komt heel dat bandje .

En dan pas maakt ie verbinding met dat nummer .

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 17:55
door philippe_d
Je hebt dus één keer gehoord ?
Of hoor je het iedere keer als je uitbelt ?

Het restbedrag wanneer je deze verwittiging krijgt is voor iedereen verschillend, en wordt berekend op je gemiddeld uitgave patroon. Je kan zogezegd "nog x dagen bellen", berekend op jou gemiddelde kosten.

De reden waarom dit bandje bij jou opkomt met een saldo van 4-5 EUR is waarschijnlijk omdat je recent een aantal nummers hebt geporteerd, en je dus (éénmalig) een groot gemiddeld verbruik vertoonde over de laatste periode. Volgens mij tellen ze dit mee (Joerie zal zijn programmaatje eens moeten verfijnen ;))

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 17:57
door Kitt
Inderdaad dat zal de reden zijn .. er stond iets van 25 euro .
En vrijdag is m'n Xoip/Pum nummer over gegaan naar WeePee dus 18 euro krediet eraf ..

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 20:34
door fryelectro
Kitt schreef:Ik heb diverse WeePee accounts gekoppeld aan een pro acount ( 1 crediet die voor alle accounts gebruikt wordt ).
off-topic: hoe ben je aan zo'n pro-account gekomen? Ik heb momenteel 3 weepee accounts en ben ook wel geinteresseerd in zo'n bundeling?

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 20:38
door Kitt
Gewoon een mailtje naar support en vragen om je accounts samen te voegen in 1 pro account .
Kan je uw krediet opsouperen met de accounts die er aan gelinkt zijn .

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 20:56
door krisken
Lijkt mij dan hetzelfde als een sip trunk?

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 22:36
door philippe_d
Nee.
Een SIP trunk is een technische samenbundeling van lijnen / nummers.
Een PRO account is een administratieve samenbundeling van verschillende user accounts.

Voordeel:
- alle belkrediet wordt samengevoegd, een opgeladen voucher kan door iedere account gebruikt worden
- een maandelijkse spreadsheet met alle uitgaande, inkomende en gemiste oproepen van iedere account, en een handig kostenoverzicht.

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 20 feb 2011, 23:00
door skynetbbs
* het enige nadeel is dat bellen tussen de weepee nummers niet gratis is als je "pro" bent...

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 13:35
door fryelectro
Tiens ik ging er van uit dat weepee klanten onderling gratis bellen, net zoals bij 3starsnet? Is dat dan niet het geval? Welk tarief geldt dan?

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 13:48
door Ofloo
als je normaal abonnement hebt wel als je pro bent niet !

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 14:10
door skynetbbs
voor "particulieren" is het gratis:
dat lees je als volgt : "Particulieren bellen gratis naar elkaar binnen het VoIP netwerk van WeePee. De kostprijs van en naar WeePee via WeePee Mobile is enorm gunstig!"

maar de opgesomde punten die ik hier lees lijken me niet voor de particulieren maar voor de bedrijven versie...en daar geld dat dus niet...
anders had ik ook allang overgeschakeld :-)

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 14:35
door Kitt
skynetbbs schreef:* het enige nadeel is dat bellen tussen de weepee nummers niet gratis is als je "pro" bent...
Dat klopt niet ,waar haal je die info ?

Ik heb dit al getest met Philippe en heb ook al faxen verstuurd van m'n ene naar m'n andere account zonder dat er één cent aangerekend werd .

Moest dit echt zo zijn zou een stap terug zijn ... gezien dit één van de voordelen is van voip bij dezelfde aanbieder .
weepep-pro.jpg
(106.22 KiB) 21 keer gedownload

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 16:03
door skynetbbs
Toen ik indertijd vroeg hoe ik de lijst van inkomende/uitgaande calls kon exporteren, zeiden ze dat dit een service was voor "pro" klanten;

> dat is niet mogelijk, bij een pro account krijgt u maandelijks de call details in xls formaat,

toen ik vroeg of ze mijn account konden switchen naar zo'n "pro" account:

>* Beste,
> dat word normaal enkel door onze dealers naar bedrijven verzorgd,
> we kunnen dat ook voor u doen, het enige verschil met particulier is dat
> gesprekken op het netwerk aan 1 cent per gesprek worden aangerekend in plaast van gratis,
> Met vriendelijke groeten,
> het weepee support team,

en een andere reactie toen ik informeerde of je telkens "manueel" moest herladen en/of er andere systemen bestonden:

>Beste
>Dat kan met en pro account, dagelijks of maandelijks,
>We hebben al uw account nrs nodig, vanaf ze gebundeld zijn belt u vanuit 1 rekening,
>Postpayment hebben we niet, en zullen we ook nooit hebben, ... we hebben wel een automatisch facturatie systeem
>met een beperkte kredietlijn ... dan dient u dus zelf niet meer manueel te herladen,.
>Met vriendelijke groeten,
>het weepee support team,


nu 1 cent per gesprek is idd het einde van de wereld niet :-)

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 22 feb 2011, 19:01
door ubremoved_15739
Ik krijg ook iedere maand de call details in een xls file.
En bij de details in mijn webpagina staat wel degelijk dat het om een "Pro" account gaat.
Doch ik bel wél gratis tussen mijn onderlinge WeePee nummers .... :angel:

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 14:12
door Ofloo
misschien als die van je zelf zijn, binnen je account zelf, ik herinner me thans ook iets dergelijks gelezen te hebben destijds, kan ondertussen verandert zijn maar ik vind daar toch niet direct iets van terug op de site.

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 14:39
door skynetbbs
de site is opgedeeld uit een "particulieren" en een "bedrijven" sectie
op de standaard hoofdpagina (http://weepeetelecom.eu/)
lees je onder "waarom voor ons kiezen : Particulieren bellen gratis naar elkaar binnen het VoIP netwerk van WeePee. "
maar nergens wordt er reklame gemaakt dat "Collega's binnen hetzelfde bedrijf" gratis naar elkaar kunnen bellen...
als dit idd alleen is tussen Weepee Bedrijf X en Weepee Bedrijf Y... dan lig ik daar eigenlijk niet wakker van :-)
het idee is idd om met 1x 20 euro al mijn voip sip/fax nummers te bevoorraden... nu moet ik een 4x5euro voucher kopen en regelmatig verzilveren op de diverse accounts!

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 14:48
door skynetbbs
Klein vraagje over zo'n Pro account...
kun je daar dan makkellijk de "mapping" zien tussen de diverse nummers?

geografisch nummer A ----> Sip account A
geografisch nummer B ----> Sip account B
Fax nummer C ---> Hylafax/...

en het verzilveren van vouchers hangt vast aan het account waarmee je dan inlogt op weepee.eu ... waarbij ik nu een inlog account heb appart voor A.B.C nu :(

en de fax is letterlijk
Date&time incoming / outgoing en het weepee nr's A/B/C

ik ben momenteel alleen de particulier dingen gewend....

want die dingen staan niet echt goed omschreven op hun website.... "pro" accounten worden door de toeleveranciers aan de man gebracht zo blijkt

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 15:18
door Kitt
helaas heb je gene master login waar je al uw accounts kunt zien .

Je moet dus inderdaad nog afzonderlijk per account inloggen om je in/uitgaande gesprekken te zien .

Wat wel zo is als je krediet op zet op de ene account geld dit automatisch op alle andere .

M.a.w log je in op account A voor je voucher te verzilveren dan zal dat zelfde bedrag te zien zijn op B C D accounts .

Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om den pro account te nemen .
1x 20 euro opladen en al je accounts kunnen er gebruik van maken voor te bellen/faxen.

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 15:27
door skynetbbs
stel dat ik dus account A/B/C opgeef (waarschijnlijk weer overal inloggen en contract als pdf downloaden, afprinten, ondertekenen, terugfaxen) gaan ze dan alle resterende saldo's dus cumuleren?

dat en het kunnen oplijsten van in/outgoing

nu zit dat verborgen in een "flash" zodat ik het niet kan scrapen of copy&pasten
moet al "photoshoppen" en "ocr'en" :-)

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 15:31
door Kitt
Banee

Je stuurt gewoon een mailke dat je graag een pro account wil met daar in account A - B - C - D -E .
Ik heb geen nieuw contract moeten doorsturen , voor alle nummers die ik heb/had was al een contract ik vermoed bij u ook .
Het saldo van account A + B+ C+ D+ E zal dan samengeteld worden .
En elke maand krijg je een excel file van al je gesprekken .
Wil je het zelf checken moet je je inderdaad nog inloggen in die flash of dhtml pagina van de betreffende account en die is niet in text beschikbaar klopt .
Je krijgt ook de keuze of je met vouchers wil blijven werken of met factuur op basis van gebruik .. ( ik werk nog steeds met vouchers )

Re: Weepee melding Credit bijna op

Geplaatst: 23 feb 2011, 18:39
door Kitt
Eventjes een update over dit TOPIC .. want we we wijken af :)

Kreeg zonet een mailtje van weepee dat het systeem wat aangepast is .
Ze houden nu geen rekening meer met die 18 euro voor eventuele nieuwe nummers/porteringen in het berekenen van het gemiddelde .

M.a.w de melding die ik nu kreeg zal in de toekomst niet meer voorvallen indien je zoals ik 23 euro op je account hebt en er gaat plots 18 euro af ..
Dit telde dus vroeger mee als belgedrag ..
Weepee : we hebben een kleine aanpassing gemaakt aan de manier hoe het gemiddelde word becijfert
er word nu geen rekening meer gehouden met de activatie van nummers,

maw de boodschap zou ook niet meer mogen komen, ;_)
Net getest en inderdaad krijg het bericht niet meer .. ( ik kreeg dit zelfs bij bellen naar 0800 nummers )