Pagina 1 van 1

Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 17:35
door koekie
Kreeg daarnet iemand van Belgacom/Proximus aan de lijn om klant bij hen te worden. Toen het meisje van dienst genoteerd had dat ik Mobile Vikings klant was, wenste ze me een prettige dag toe.

Nochtans had ze eerst gezegd dat ze zéééér interessante aanbiedingen voor me had. :lol: Waaruit ik alleen maar kan concluderen dat die van op het callcenter een blad bij zich hebben waarop staat: klanten van MV negeren, daar kunnen we toch niet mee concurreren.

Bovendien naar de toekomst geen last meer van het callcenter van Belgacom dat om de 5 voeten belt. :angel:

Re: Mobile Vikings klanten te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 17:37
door Lord Utopia
Zal tot midden 2011 wachten zijn eer zij met gelijkaardige producten op de proppen komen. (en dan nog: het zal altijd duurder zijn)

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 18:47
door Joe de Mannen
Opnemen met ' De Basta redactie, goeiedag', zal ook wel helpen :)

J.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 19:47
door q-tec
Ze kennen het niet altijd hoor....ik ben ook ex proximus en die bleven echt op de meest ongelegen tijdstippen bellen tot ik eindelijk eens opnam...ook al zeg je ik heb 1000sms 2gb internet en 60belminuten voor 15€ ze hebben meestal wel iets beters :lol:

enige dat beter is bij proximus is hun bereik.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 22:30
door redman
Mij is juist hetzelfde als "kookie" overkomen.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 22:44
door LPS
Een paar maanden geleden dezelfde reactie in de tunnen van het station van Leuven: gewoon antwoorden dat je Viking bent en je bent niet meer de moeite ;-).

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 22:52
door TomG
q-tec schreef:Ze kennen het niet altijd hoor....ik ben ook ex proximus en die bleven echt op de meest ongelegen tijdstippen bellen tot ik eindelijk eens opnam...ook al zeg je ik heb 1000sms 2gb internet en 60belminuten voor 15€ ze hebben meestal wel iets beters :lol:

enige dat beter is bij proximus is hun bereik.
No offence, maar heb liever een betrouwbare GSM provider die:
  • in tegenstelling tot sommige virtuele operatoren maar bitter weinig roaming overeenkomsten hebben in het buitenland met alle gevolgen van dien. Ik heb er al genoeg zien rare bekken trekken dat hun GSM niet werkt in het buitenland, of slechts met één te verwerpen netwerk ter plaatse.
    Dat kon 10 jaar geleden al met een Proximus of Mobistar abonnement, lang voordat er sprake was van die virtuele netwerken.
  • Nog niet eens fatsoenlijke 3G ontvangst bieden (ok, toegeven er is een inhaalbeweging bezig, ze zullen die wel bieden tegen dat er 4G oid is).
  • Niet goochelt met allerhande grote cijfers (sms'en, data internet volume,..) maar met volumes en cijfers waar een normaal gebruiker meer dan mee toekomt. 2GB zonder 3G, da's zoals een ISDN lijn met een limiet van 20GB.
Ik vraag me tenandere af hoeveel bedrijven op zo'n virtuele operatoren beroepen, al is dat wellicht een retorische vraag. There ain't no such thing as free lunch.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 22:59
door Lord Utopia
Dan kun je even goed zeggen dat 3G-snelheid ook een overdreven wens is, want met EDGE komt iedereen ook voldoende toe. Bewijs: van 0 naar 25.000 klanten in een jaar.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:02
door TomG
De keren dat ik te doen had met niet-3G maakte duidelijk wat de meerwaarde ervan is. Het is niet voor niets dat Telenet scoort met hun "snelheden" (zelfs al zou geen kat die van doen hebben).
Weliswaar toegeven, 3G heeft een grotere meerwaarde op een tablet/laptop dan op GSM. Daar heb je een punt.

Van die 25.000 klanten moesten ze eens statistieken maken over hun leeftijd en profiel. Donkerbruin vermoeden dat het voor 80% of meer adolescenten en pubers zijn. Die hebben geen geld, maar sms'en wel veel. Ideaal.
Geen bedrijven, geen kritische toepassingen, geen zakenlui.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:07
door TiTanium
Maak voor men werk veel gebruik van het mobile internet en als ik in een zone zit waar geen 3G of hoger mogelijk is gaat da maar zeer traag. Nu met de uitrol van 3G is het later mss het overschakelen waard!

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:14
door meon
Bij ons op het werk krijgen veel mensen een abonnement betaald door de werkgever. De meeste mensen laten hun bestaand nummer overzetten naar ons Proximus business-abonnement. De laatste maanden blijken slechts 2 of 3 mensen overgenomen te zijn van Mobile Vikings (een zegen voor onze interne telecombeheerders, aangezien ze daar nooit te maken hebben met vebrekingskosten), een keer Aldi Talk, ook paar keer pay & go, maar het gros van de mensen hadden privé Mobistar.

... ik had verwacht dat mensen die in een IT-bedrijf werken iets 'exotischer' waren :).

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:21
door q-tec
in tegenstelling tot sommige virtuele operatoren maar bitter weinig roaming overeenkomsten hebben in het buitenland met alle gevolgen van dien. Ik heb er al genoeg zien rare bekken trekken dat hun GSM niet werkt in het buitenland, of slechts met één te verwerpen netwerk ter plaatse.
Dat kon 10 jaar geleden al met een Proximus of Mobistar abonnement, lang voordat er sprake was van die virtuele netwerken.
wel om daar even op terug te komen

stel je belt (gsm-gsm)/sms't vanuit be naar nl

Proximus
bel--> 1€ pm
sms -> 0.4€ (schandalig duur!!) als je dit in Frankrijk naar nl stuurt kost het maar 0.13€

MV
bel--> 0.5€
sms--> 0.20€


En over internet hier hebben we overal Edge kom ik buiten belgie kom ik overal op 3G en in de remote areas in duitsland waar je geen verbinding verwacht ja hoor alle streepjes! Kost me een 2.5€ per mb.


En bellen vanuit Europa naar Europa = € 0,47 omdat dit bij wet verplicht is. bij alle providers in be.
En zit ik buiten europa nou ja dan koop je gewoon een datasim zodat je kan voipen.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:24
door Lord Utopia
TomG schreef: Van die 25.000 klanten moesten ze eens statistieken maken over hun leeftijd en profiel. Donkerbruin vermoeden dat het voor 80% of meer adolescenten en pubers zijn. Die hebben geen geld, maar sms'en wel veel. Ideaal.
Geen bedrijven, geen kritische toepassingen, geen zakenlui.
Ela, ola. Dat durf ik tegenspreken. Netlash, dat bekende designer bedrijf van Gent, al die werknemers zitten op Mobile Vikings ze. :D (voor pro-gebruik)
Mobile Vikings is de enige provider die een persoonlijke support kan leveren zonder lange wachttijden. Dat is dankzij crossmediale support. Vikingen zijn zeker kritisch, anders zaten ze nog allemaal bij Mobistar en Proximus, niet? ;)

Volgens mij is Mobistar zo het "best of both worlds": niet té prijzig maar ook niet goedkoop, goed 3G-netwerk maar ook niet subliem.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 26 jan 2011, 23:32
door Gray
Hier ook content van proximus 3G en 3,5G.
Ik zat vroeger noodgedwongen ook te surfen tegen gprs of edge en kan zeggen zelf op de gsm is het verschil ENORM.
en voor mij de meerkost meer dan waard. (Proximus heeft ook nog steeds de beste dekking)
Thuis of op een ander is er meestal wel een access-point in de buurt, waardoor ik met 150mb op de maand makkelijk toekom. :wink: wat is dan het nut van limieten van 2GB? marketing?

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 10:49
door koekie
Voor 90% van de GSM-gebruikers is Edge van Mobile Vikings voldoende. Het is slechts een kleine minderheid die om welke reden dan ook meer snelheid nodig heeft. Vergelijk het met ADSL. Je kunt perfect surfen tegen goede snelheid met 4 MB/s. Het is slechts een minderheid die écht die 20 mB/s nodig hebben.

Volume, idem dito. De meesten verbruiken zo'n 10 Giga per maand, een kleine minderheid heeft 50 à 100 Giga nodig. Maar volume is uiteraard irrelevant in deze. Te meer je bij Mobile Vikings 2 Giga krijgt. Quasi niet op te gebruiken.

Voor mij als modale gebruiker, die nu ook eens regelmatig met de GSM surft, is Mobile Vikings veruit het beste op de markt. Ben enorm blij met deze GSM-operator.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 11:16
door LPS
EDIT: sorry voor de lange reply, ik heb me precies ff laten gaan ^^

@Gray: omdat er mensen zijn die wel zoveel verbruiken. Het is niet omdat jij dat niet doet, dat de anderen dat niet doen?
Btw, als je maar 150 MB verbruikt dan gaat het verschil tussen EDGE en 3G nooit echt enorm zijn via je gsm, zelfs smartphone. Een browser met een vlotte cache is wel aangewezen. Enkel bij downloads merk ik het verschil. Aangezien je niet echt een heavyprofiel hebt verwacht ik dat zo goed als alle websites die je bezoekt zijn zeer vlot consulteerbaar via EDGE.
Ik denk dat het een serieuze onderschatting is van de jeugd, als je 15€ per maand voor Viking op tafel kan leggen, dan zouden ze dat evengoed kunnen neertellen voor een My15 van Mobistar. Het heeft eerder iets te maken met de kritische geest, de vergelijkingsdrang en de flexibiliteit om te porteren (lees: het niet-zo-tam-zijn-als-de-ietwat-oudere-medeBelg).
Op laptop, da's iets anders. Ik heb daar mijn MV ook ingeruild voor een Proximusstick, omdat VPN gewoonweg veel sneller is dan (1€/dag, 2€ vaste kost per maand).

@ohlordie: Mobistar goed netwerk, dat durf ik niet te veralgemenen. Qua bereik zijn ze mss niet slecht, maar hun achterliggende infrastructuur en software is echt nog steeds zeer buggy. Alle mainstream loopt goed, maar er moet maar eens een ietwat ongewone (aan)vraag gedaan worden en alles loopt gegarandeerd in het honderd: zowel technisch als op vlak van ondersteuning. In vergelijking met BASE en Proximus duurt en duurt en duurt alles, werkelijk bijna alles, bij Mobistar véél langer. Als je BASE en Proximus gewoon bent, én je een veeleisende ongeduldige gebruiker bent dan is Mobistar toch echt wel een halve stap achteruit.

@TomG: Proximus is inderdaad niet slecht, op 3G gebied is het daar inderdaad gewoonweg stukken beter qua bereik en snelheid.
Wat betreft roaming ben ik verwonderd dat je in het buitenland zo vaak in contact komt met medereizigers die én klant zijn bij een MVNO én sukkelen met het vinden van een geschikt netwerk. Begin jaren 2000 waren er inderdaad mss problemen in het buitenland omdat er nog niet voldoende roamingakkoorden waren gesloten, maar ondertussen heeft zo goed als elke MVNO dezelfde akkoorden als de hostprovider. Bij Viking kan ik bijvoorbeeld alvast in de EU geen enkele operator vinden waarop je niet zou kunnen roamen: https://mobilevikings.com/nl/conditions ... s/#exclude
Tussen haakjes: niet iedereen is even goed op de hoogte van de juiste werkwijze in het buitenland. Zo vergeten gekke-bekken-trekkende reizigers vaak 0032 voor het telefoonnummer te zetten, OF staat hun telefoon op 'handmatig zoeken', OF zitten ze in een regio waar er gewoonweg slecht bereik is (niet overal zijn ze zo verwend als in BE, vb in de heuvelachtige regio's van SE) OF hebben ze een telefoon die maar een beperkt aantal banden aankan die juist lokaal gebruikt worden (bvb nog geen egsm; ja zo'n mensen bestaan nog), OF hebben ze hun belkrediet al opgesoupeerd aan kosten die ze niet verwacht hadden (vb inkomende gesprekken: "huh, kost dat ook geld?"), OF ... . Ik heb met een prepaidkaart nog nooit problemen gehad in het buitenland (EU).

Imo goochelen ze niet met grote volumes omdat sommige klanten dergelijke grote volumes wel degelijk gebruiken. Via Viking geraak ik gemakkelijk aan enkele 100-en MB's, via EDGE. Ondenkbaar is het dus niet. Voor deze grootverbruikers is het dus nuttig om een groot volume te hebben en te weten waar de grens is, en voor de klanten die minder verbruiken is het toch niet zó ergerlijk dat je een plafond hebt waarvan je overtuigd bent dat je er nooit aan zal geraken? Ik vind het een vreemd pleidooi, om limieten in te voeren, of ze in ieder geval te verlagen... Is het voor jou echt zo frustrerend dat sommige limieten zo hoog zijn, hoger dan wat jij - dé 'normale' gebruiker - verbruikt? Maar als je écht meer beperkte aanbiedingen zoekt, dan kan ik je nog enkele zeer oninteressante aanbiedingen pm'en hoor ;-)

En wat betreft het zakelijk gebruik via MVNO's: er zijn MVNO's die zich specifiek en met succes richten op de zakelijke markt: MCI, Sympac, RAM Mobile Data, InterTel (nu via MiTel) en in mindere mate ook Euphony en UnitedTelecom, ... .

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 13:05
door honda4life
TomG schreef: No offence, maar heb liever een betrouwbare GSM provider die:
  • in tegenstelling tot sommige virtuele operatoren maar bitter weinig roaming overeenkomsten hebben in het buitenland met alle gevolgen van dien. Ik heb er al genoeg zien rare bekken trekken dat hun GSM niet werkt in het buitenland, of slechts met één te verwerpen netwerk ter plaatse.
    Dat kon 10 jaar geleden al met een Proximus of Mobistar abonnement, lang voordat er sprake was van die virtuele netwerken.
  • Nog niet eens fatsoenlijke 3G ontvangst bieden (ok, toegeven er is een inhaalbeweging bezig, ze zullen die wel bieden tegen dat er 4G oid is).
  • Niet goochelt met allerhande grote cijfers (sms'en, data internet volume,..) maar met volumes en cijfers waar een normaal gebruiker meer dan mee toekomt. 2GB zonder 3G, da's zoals een ISDN lijn met een limiet van 20GB.
Ik vraag me tenandere af hoeveel bedrijven op zo'n virtuele operatoren beroepen, al is dat wellicht een retorische vraag. There ain't no such thing as free lunch.
Nu ga ik je toch even serieus tegenspreken.
Wat roaming betreft is deze identiek aan de settings van base, voor je naar het buitenland gaat, kijk je inderdaad best eens bij je provider wat het voorkeursnetwerk is, voor alle zekerheid.
Is Scarlet Mobile slechter in het buitenland die gebruik maakt van het netwerk van Proximus, aangezien dit voor jouw toch de maatstaf is voor een "betrouwbare" provider > NEE!

Over de rest denk ik ook het mijne, maar laat niet te veel je persoonlijke verwachtingen van mobile telefonie representatief zijn voor ons allen :wink:

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 13:06
door TomG
LPS,

Die medereizigers waren familie en ik dacht dat ze jim mobile hadden. De ene keer konden ze oproepen doen en de andere keer niet, alhoewel ze ontvangst hadden. Geen pebkac probleem dus.
Maar moet wel toegeven, het is weeral paar jaar geleden. De situatie kan inderdaad veranderd zijn.

Qua 3g of niet: der is een verschil tussen dat volume kunnen gebruiken of het ook daadwerkelijk doen. Zie voorbeeld ISDN. Ik pleit niet voor lage data volumes, maar wel voor kwaliteit boven kwantiteit. Da's een verschil. En je kan nu eenmaal niet voor paar cent op de eerste rij in de voorstelling zitten.

Van die kleine virtuele operatoren betwijfel ik hoeveel KMO's en groot bedrijven die kennen. Ik ken er in elk geval geen van. Bij HP België gebruikt men Proximus, men was eerder al eens overgestapt naar Mobistar.
honda4life schreef:
TomG schreef: mijn quote
Nu ga ik je toch even serieus tegenspreken.
Wat roaming betreft is deze identiek aan de settings van base, voor je naar het buitenland gaat, kijk je inderdaad best eens bij je provider wat het voorkeursnetwerk is, voor alle zekerheid.
Is Scarlet Mobile slechter in het buitenland die gebruik maakt van het netwerk van Proximus, aangezien dit voor jouw toch de maatstaf is voor een "betrouwbare" provider > NEE!

Over de rest denk ik ook het mijne, maar laat niet te veel je persoonlijke verwachtingen van mobile telefonie representatief zijn voor ons allen :wink:
Euh, Scarlet is (een dochterbedrijf) van Belgacom, niet?

Maar ge hebt wel een punt dat mijn verwachtigen niet representatief zijn met "ons allen".

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 13:42
door Ken
Hier schakelen we van Proximus abonnementen over naar MV voor personeel die enkel in België actief is.
Als ze dan nog voor eventjes in het buitenland moeten, kopen we gewoon een GSM of SIM kaart ter plaatse.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 14:23
door LPS
Ken, volstaat Viking niet in het buitenland? Tarieven zijn even sterk, of zelfs beter; op zo goed als evenveel netwerken kan geroamd worden binnen de EU en herladen in het buitenland is geen probleem (via web, of dmv autoreload)! Just curious ;o)

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 14:26
door Lord Utopia
Ik denk dat 50 MB roamen veel duurder uitkomt dan als je een simonly prepaid kaart koopt in het buitenland, niet?

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 14:34
door Ken
In Rwanda kreeg ik een oproep uit België op m'n MV nummer en na 5 minuten was m'n 50 EUR die ik herladen had verdwenen :p
Ook data roaming kost stukken van mensen. Dus dan maar WiFi gebruiken en een USB 3G modem :wink:

Naar Proximus GSM vannuit Rwanda:
1:31 0475xxxxxx € 10,00 Jumbo

In Frankrijk nog niet getest...

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 27 jan 2011, 14:41
door LPS
Lord Utopia schreef:Ik denk dat 50 MB roamen veel duurder uitkomt dan als je een simonly prepaid kaart koopt in het buitenland, niet?
Oei, ik had ff een logica-probleem: ik verwarde teen en tander (Px vs MV). Idd, een plaatselijke simkaart is zo goed als altijd voordeliger.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 29 jan 2011, 23:18
door driesve
TomG schreef:Die medereizigers waren familie en ik dacht dat ze jim mobile hadden. De ene keer konden ze oproepen doen en de andere keer niet, alhoewel ze ontvangst hadden. Geen pebkac probleem dus.
Maar moet wel toegeven, het is weeral paar jaar geleden. De situatie kan inderdaad veranderd zijn.
Dan hebben ze gewoon pech gehad of was er iets niet goed ingesteld (internationaal telefoonnummer, instellingen gsm, etc)

Ik zit zelf al vanaf het begin (toen nog TMF Mobile) bij Jim Mobile. In Nederland,Frankrijk, Spanje, Duitsland, Roemenië, Tsjechie, Italië heb ik nog nooit proberen gehad met bellen/smsen.

Dat van die roaming is (op dit moment) geen argument meer, want ze hebben net dezelfde voorwaarden en tarieven als het moederbedrijf.

Re: Mobile Vikings klanten zijn te negeren

Geplaatst: 30 jan 2011, 22:22
door treve01
in het buitenland is het best om je een open wifi te zoeken en te bellen via een voip operator. vanuit het buitenland met belgische kaart lijkt me zowieso geen goed id, ik denk dat je dan beter ter plaatse een kaart aanschaft als je naar huis wil bellen. moraal van het verhaal, moest iedereen zijn wifi openbaar maken is iedereen happy