Pagina 1 van 1
Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 10:16
door LPS
Ik zoek een oplossing om alle inkomende oproepen onvoorwaardelijk door te schakelen naar mijn gsm.
Het is een Belgacom-lijn. Via (0800 1) 1987 werkt het niet, shortcodes zijn ook geen oplossing. De ITdienst kan me ook niet helpen. Op mijn toestel is er geen toets om door te schakelen.
Ik zou de oproepen met andere woorden graag via een toestel laten doorschakelen, is er zo een klein 'blokje' hardware dat ik tussen telefoonlijn en telefoon zou kunnen plaatsen om het zo te laten doorschakelen? Of zijn er mss andere opties?
Thx :')
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 10:34
door Ken
Naar de klantendienst bellen en die forward aanvragen?
Normaalgezien zou je die forwarding adhv codes zelf moeten kunnen doen.
Om die codes te vinden hoef je enkele seconden te Googlen...
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 10:51
door LPS
I know, de codes heb ik gevonden..., en getest; shortcodes of manueel instellen op toestel zijn geen oplossing. Via het platform van BGC werkt ook niet, ook manueel kunnen zij het niet aanpassen. Er kan zo goed als niets aan aangepast worden, vandaar dat ik vermoed dat enkel een stukje hardware dat de oproep aanneemt en uitbelt (forward) naar een ander nummer zal werken.
Toch merci :')
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 11:14
door MarkDM
Heb je een abonnement op de Comfortdiensten op je Belgacom-lijn ?
Dat is de eerste vereiste.
Zo ja, kan ik de codes wel even opzoeken. Ik heb het vroeger ook gebruikt.
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 11:20
door meon
Je hebt idd de comfortdiensten nodig, dan werken de shortcodes genre *21* wél.
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 11:48
door LPS
Die werken niet op die lijn, de 0800 1 1987 herkent het zelfs niet als een BGClijn terwijl het er 100% zeker een is (volgens 1299 ook).
Dus ik vrees dat het op de manier van doorschakelingen via codes (software) niet gaat werken.
Afgaande op jullie antwoorden denk ik dat ik mss niet volledig juist zit: is het mogelijk om op een toestel - los van codes/comfortdiensten - een oproep te laten binnenkomen en er iets 'tussen te hangen' dat manueel zorgt voor de doorschakeling, als alternatief voor de niet-werkende codes? De oproep wordt dus plaatselijk geforward ipv in de centrale. Gezien mijn geringe kennis kan het zijn dat ik met deze vraag totaal fout zit, jullie antwoorden spitsen zich toe op de codes of forward op niveau van de centrale dus ik vermoed dat ik een domme vraag aan het stellen ben :-p...
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 12:10
door meon
Ge beseft dat als ge een forward wilt doen bij uw thuis ge dan ook 2 actieve telefoonlijnen nodig hebt? (eentje inkomend, eentje uitgaand)
En dan nog een telefooncentrale natuurlijk.
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 12:58
door LPS
Aha, daar zit dus de verwarring van mij: ik dacht dat het zoals bij gsm mogelijk is om meerdere gesprekken op 1 lijn te doen: vb bij BASE gesprek met 3-4-5 personen... Dus via vaste lijn is het 1 gesprek per 1 lijn (tenzij voip wsl). Dus het zal wel niet mogelijk zijn aangezien het maar 1 lijn is.
Voila, weer wat bijgeleerd, merci allemaal!
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 13:05
door Goztow
Kon je niet gratis een 2e (iTalk) lijn krijgen als je al een klassieke lijn hebt? Of is dat niet meer verkrijgbaar?
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 14:25
door philippe_d
LPS schreef: is het mogelijk om op een toestel - los van codes/comfortdiensten - een oproep te laten binnenkomen en er iets 'tussen te hangen' dat manueel zorgt voor de doorschakeling, als alternatief voor de niet-werkende codes? De oproep wordt dus plaatselijk geforward ipv in de centrale.
Zoals meon al zei: ja indien je meerdere lijnen hebt
Dit kan dus ook via VoIP: de meeste VoIP ATA's kunnen binnenkomende oproepen (op de PSTN lijn) doorschakelen via VoIP. Toen ik nog en vaste lijn had deed ik dat met de FritzBox (= het "stukje hardware" dat ertussen hing).
Dit soort doorschakeling heeft een aantal voordelen t.o.v. doorschakelen via de centrale:
a) goedkoper (Voip tarieven i.p.v. Belgacom tarieven).
b) parallel: beide toestellen bellen: als je thuis bent neem je de vaste telefoon aan, onderweg de GSM (bij doorschakelen via centrale komt de oproep niet meer op je vaste lijn)
Philippe.
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 14:41
door quistnix
Goztow schreef:Kon je niet gratis een 2e (iTalk) lijn krijgen als je al een klassieke lijn hebt? Of is dat niet meer verkrijgbaar?
Neen, heb dat tot mij scha en schande op dit forum moeten rechtzetten dat i-Talk niet meer te verkrijgen is. Was jij het ten andere niet die me zweepslagen toekende voor de misse informatie ?

Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 14:58
door Goztow
dat zou ik nooit durven!

Het is niet omdat je iTalk niet meer kunt bestellen als 1e lijn dat het niet meer als tweede lijn zou kunnen :$.
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 06 jan 2011, 21:54
door meon
LPS schreef:ik dacht dat het zoals bij gsm mogelijk is om meerdere gesprekken op 1 lijn te doen: vb bij BASE gesprek met 3-4-5 personen...
Ook daar wordt dat gefaciliteerd door het netwerk en niet door de GSM, de tegenhanger van die comfortdiensten zeg maar. Ik kan bvb op de vaste lijn gesprek 1 starten, R drukken, 2e nummer vormen, R, 3 drukken en dan heb ik een gesprek met 3. 2 gesprekken, maar slechts 1 actieve telefoonlijn.
[
Post made via mobile device ]
Re: Oproep autoforward via toestel zelf
Geplaatst: 07 jan 2011, 00:45
door quistnix
Goztow schreef:dat zou ik nooit durven!

Het is niet omdat je iTalk niet meer kunt bestellen als 1e lijn dat het niet meer als tweede lijn zou kunnen :$.
Als ik mij niet vergis is dit niet meer mogelijk sinds April 2009. Dé nadruk ligt op "Als"
