Password in modem verkeerd
Geplaatst: 30 nov 2010, 11:42
Base. Ik ben heel tevreden over hun GSM abonnement maar nu is een vriend van mij overgeschakeld op Base voor telefonie. Hij zat reeds bij Base voor zijn internet (via Tele2 vroeger)
Hiervoor kreeg hij een nieuwe modem en... daar start het probleem (zijn oude modem werkt perfect maar die heeft geen telefoon aansluiting).
Ooit heeft hij zijn oude PPP-password aangepast.
Nu kreeg hij een nieuwe modem van Base met.... het oude PPP-password (voor hij het aanpaste)
De modem is echter afgeschermd zodat hij zelf dit password niet kan aanpassen.
Deze vriend van mij heeft een prepaid GSM zodat hij voldoende belkrediet moet hebben om naar de helpdesk te bellen.
Om dat te vermijden passeerde hij verschillende keren langs de Base winkel. Zonder resultaat. Op zeker ogenblik zeiden ze zelfs "We kunnen niks meer voor u doen".
Hij belde naar de helpdesk maar zijn belkrediet was op zodat de oproep voortijdig werd beeindigd.
Vorige week vrijdag passeerde ik daar en ondertussen zat hij reeds meer dan een maand zonder telefoon. Hij had zelfs reeds klacht ingediend bij de ombudsdienst, etc...
Ik logde aan op de modem en zag vrij snel wat het probleem was (dus een verkeerd password maar ik kon dat niet aanpassen daar de poweruser geen rechten heeft om het ppp password aan te passen).
Ik belde in zijn naam naar de helpdesk. Ik legde het probleem uit en het antwoord was dat men ging zorgen dat de account van de modem zou worden aangepast zodat ik meer rechten kreeg. (Het standaard password van de modem is tele2 met als username tele2). Ik reageerde ongelovig want dat
kan niet op afstand. Zeker niet zonder PPP-verbinding. Maar allez... die man beweerde dat dus deed ik wat hij beloofde en wachtte 20 minuten.
Na 20 minuten werkte natuurlijk nog niks dus belde ik terug.
Ik kreeg een echte betweter aan de lijn maar die beweerde dat hij niks meer kon doen en dat ik moest wachten tot maandag. We hadden de nodige discussie aan de telefoon maar hij wou van geen wijken weten.
Ondertussen zijn we dinsdag. Ik heb terug gebeld naar de helpdesk en kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak. Na mijn uitleg begon deze (vriendelijke persoon) opnieuw een aantal vragen te stellen. Vroeg als het dsl lampje en internetlichtje groen was.... (DSL is natuurlijk groen. De verbinding is er immers maar het internetlichtje is natuurlijk niet groen want de PPP verbinding kan niet tot stand worden gebracht wegens verkeerd password).
Ik legde hem nogmaals uit dat het password van de PPP verbinding gewijzigd moest worden en hij zou het direct escaleren. HIj liet me op een wachtmuziekje staan en 1 minuut later had ik hem terug aan de lijn. Iedereen was bezet zodat het niet kon gewijzigd worden. Het zou echter zo spoedig mogelijk gebeuren.
Deze namiddag om 13 uur proberen we opnieuw als het dan niet in orde is en ondertussen zet ik mijn verhaal ook eens hier en op twitter.
Hiervoor kreeg hij een nieuwe modem en... daar start het probleem (zijn oude modem werkt perfect maar die heeft geen telefoon aansluiting).
Ooit heeft hij zijn oude PPP-password aangepast.
Nu kreeg hij een nieuwe modem van Base met.... het oude PPP-password (voor hij het aanpaste)
De modem is echter afgeschermd zodat hij zelf dit password niet kan aanpassen.
Deze vriend van mij heeft een prepaid GSM zodat hij voldoende belkrediet moet hebben om naar de helpdesk te bellen.
Om dat te vermijden passeerde hij verschillende keren langs de Base winkel. Zonder resultaat. Op zeker ogenblik zeiden ze zelfs "We kunnen niks meer voor u doen".
Hij belde naar de helpdesk maar zijn belkrediet was op zodat de oproep voortijdig werd beeindigd.
Vorige week vrijdag passeerde ik daar en ondertussen zat hij reeds meer dan een maand zonder telefoon. Hij had zelfs reeds klacht ingediend bij de ombudsdienst, etc...
Ik logde aan op de modem en zag vrij snel wat het probleem was (dus een verkeerd password maar ik kon dat niet aanpassen daar de poweruser geen rechten heeft om het ppp password aan te passen).
Ik belde in zijn naam naar de helpdesk. Ik legde het probleem uit en het antwoord was dat men ging zorgen dat de account van de modem zou worden aangepast zodat ik meer rechten kreeg. (Het standaard password van de modem is tele2 met als username tele2). Ik reageerde ongelovig want dat
kan niet op afstand. Zeker niet zonder PPP-verbinding. Maar allez... die man beweerde dat dus deed ik wat hij beloofde en wachtte 20 minuten.
Na 20 minuten werkte natuurlijk nog niks dus belde ik terug.
Ik kreeg een echte betweter aan de lijn maar die beweerde dat hij niks meer kon doen en dat ik moest wachten tot maandag. We hadden de nodige discussie aan de telefoon maar hij wou van geen wijken weten.
Ondertussen zijn we dinsdag. Ik heb terug gebeld naar de helpdesk en kreeg iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak. Na mijn uitleg begon deze (vriendelijke persoon) opnieuw een aantal vragen te stellen. Vroeg als het dsl lampje en internetlichtje groen was.... (DSL is natuurlijk groen. De verbinding is er immers maar het internetlichtje is natuurlijk niet groen want de PPP verbinding kan niet tot stand worden gebracht wegens verkeerd password).
Ik legde hem nogmaals uit dat het password van de PPP verbinding gewijzigd moest worden en hij zou het direct escaleren. HIj liet me op een wachtmuziekje staan en 1 minuut later had ik hem terug aan de lijn. Iedereen was bezet zodat het niet kon gewijzigd worden. Het zou echter zo spoedig mogelijk gebeuren.
Deze namiddag om 13 uur proberen we opnieuw als het dan niet in orde is en ondertussen zet ik mijn verhaal ook eens hier en op twitter.