Vraagje ivm werking Bbox en decoder
Geplaatst: 19 okt 2010, 22:15
Dag allen,
Ik heb een vraagje ivm de werking van de installatie van BGC. Sedert enkele weken heb ik een pack met internet favorite en tv comfort. Nu werkt alles, maar niet zo naar behoren. Eventjes informeren leert me dat men profiel op de modem op een reparatieprofiel staat. (10 mbit dacht ik). De helpdesk vertelde me dat 90% van de gevallen dit aan de binnenbekabeling ligt. Normaliter dien ik op een 20 of 30 profiel te staan.
Nu zou ik de binnenbekabeling door men schoonvader laten bekijken die electricien is, maar ik heb toch men vragen of het probleem hieraan zou liggen.
De redenen hiertoe:
1) de modem is direct aangesloten op de aansluiting geplaatst door BGC in men meterkast. Dus zie ik niet in wat de binnenbekabeling kan zijn die hierin kan falen behalve eventueel het kabeltje tussen modem en aansluiting geleverd door belgacom.
2) het enige bekabelde na de modem is een devolo-verbinding van bgc tussen de modem en de HDdecoder. Het internet gaat verder via wifi. Nu weet ik dat een wifi-verbinding geen invloed heeft op een verbindingsprofiel van een modem intern. De reden dat ik klaagde was dat de HD-zenders door het lage profiel niet beschikbaar zijn. Nu denk ik dat evenals een wifiverbinding na de modem geen invloed heeft op het profiel waarop de modem connecteert, de devolo-verbinding ook geen invloed zal hebben.
Nu wil ik wel die devolo-verbinding ook testen op storingen, maar ik heb niet direct een zicht op hoe deze getest zou kunnen worden.
Kan een devolo-verbinding invloed hebben op het profiel waarop ze modem zetten? Of is dit enkel beïnvloed door de bekabeling tussen de ROP en de modem (zoals ik toch dacht)?
Ik hoop dat men relaas duidelijk is. Ik wil zeker niet klagen over de toestand, maar wil gewoon wat duidelijkheid over de werking. De modem is een bbox 2 vdsl en een devolo is merk BGC(waarschijnlijk ander merk, maar voor hen gemaakt).
MVG, Sanne
Ik heb een vraagje ivm de werking van de installatie van BGC. Sedert enkele weken heb ik een pack met internet favorite en tv comfort. Nu werkt alles, maar niet zo naar behoren. Eventjes informeren leert me dat men profiel op de modem op een reparatieprofiel staat. (10 mbit dacht ik). De helpdesk vertelde me dat 90% van de gevallen dit aan de binnenbekabeling ligt. Normaliter dien ik op een 20 of 30 profiel te staan.
Nu zou ik de binnenbekabeling door men schoonvader laten bekijken die electricien is, maar ik heb toch men vragen of het probleem hieraan zou liggen.
De redenen hiertoe:
1) de modem is direct aangesloten op de aansluiting geplaatst door BGC in men meterkast. Dus zie ik niet in wat de binnenbekabeling kan zijn die hierin kan falen behalve eventueel het kabeltje tussen modem en aansluiting geleverd door belgacom.
2) het enige bekabelde na de modem is een devolo-verbinding van bgc tussen de modem en de HDdecoder. Het internet gaat verder via wifi. Nu weet ik dat een wifi-verbinding geen invloed heeft op een verbindingsprofiel van een modem intern. De reden dat ik klaagde was dat de HD-zenders door het lage profiel niet beschikbaar zijn. Nu denk ik dat evenals een wifiverbinding na de modem geen invloed heeft op het profiel waarop de modem connecteert, de devolo-verbinding ook geen invloed zal hebben.
Nu wil ik wel die devolo-verbinding ook testen op storingen, maar ik heb niet direct een zicht op hoe deze getest zou kunnen worden.
Kan een devolo-verbinding invloed hebben op het profiel waarop ze modem zetten? Of is dit enkel beïnvloed door de bekabeling tussen de ROP en de modem (zoals ik toch dacht)?
Ik hoop dat men relaas duidelijk is. Ik wil zeker niet klagen over de toestand, maar wil gewoon wat duidelijkheid over de werking. De modem is een bbox 2 vdsl en een devolo is merk BGC(waarschijnlijk ander merk, maar voor hen gemaakt).
MVG, Sanne