Pagina 1 van 1
Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 18:57
door dean3009
Ik heb in augustus nog Uncharted 1 & 2 gekocht van iemand voor € 35. Hij heeft dit de dag na mijn overschrijving nog verstuurd maar nog steeds is er niets aangekomen. De verkoper heeft al een formulier ingevuld op bpost hun site en ik heb een klacht bij het bedrijf zelf ingediend. Vandaag krijg ik een brief met de melding dat er niets is teruggevonden en raad eens. Ik krijg een gratis prior postzegel. Wauw!!!!
Ik heb altijd vlotte email communicatie gehad met de verkoper. Hij is ook meerdere keren langsgeweest bij de post, maar daar zeggen ze dat het moest aangekomen zijn. De laatste email is echter al een tijdje geleden en hierin meldde hij dat hij naar London ging, maar dat hij wel het formulier nog heeft ingevuld. Ik heb hirrna nog meerdere emails gestuurd maar nog geen antwoorf. Hij heeft me als vriend op PSN en hierop antwoord hij ook niet meer (mss zijn kleine broertje op zijn account). Ik weet helemaal niet meer wat te doen. Ik heb de laatste tijd al wat problemen gehad met online aankopen en begin er een beetje "down" van te worden. Hopelijk weten jullie meer raad dan ik? Alvast heel erg bedankt
[
Post made via mobile device ]
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 19:07
door q-tec
ja als die niet meer antwoord is die gewoon gaan lopen met uw geld é!
Hoe weet jij nu of het effectief verzonden is0...?
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 19:15
door dean3009
Kan ik idd niet weten. Hij is/was nochtans altijd vriendelijk. Via PSN kon je ook zien dat hij de spellen heeft. Als hij dan toch met m'n geld gaan lopen is, dan is dit een zaakje voor de e-cops zeker? Alvast al bedankt voor de reactie
[
Post made via mobile device ]
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 19:18
door Trojan
Zo'n dingen laat ge toch via een aangetekende verzending gaan zeker, dan heeft hij enkel maar het bewijs van afgifte op het postkantoor af te geven aan u en dan moet de post opdraaien voor de geleden schade (verlies).
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 19:54
door Tomby
Aangetekende verzending LOL. Ik denk dat je weinig verkopers/kopers gaat vinden die aangetekende verzending willen, gewoon vanwege veel te duur. Ik verkoop ook sporadisch eens iets en de keren dat ik moest verzenden was het toch ook gewone verzending. Voor DVD/CD/Game past dat in een gewone bubbel envelop die gewoon gefrankeerd wordt. Probleem is idd dat dat totaal niet traceerbaar is. Taxipost is iets duurder maar wordt wel gescand en getrackt dus dan is er op zijn minst al een bewijs dat er iets verzonden is.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 30 sep 2010, 20:27
door Trojan
Afhankelijk van het gewicht kost een aangetekende zending amper €5, voor iets dat €30 of meer kost is dat toch een meerprijs die ik gerust wil betalen.
Wat gebeurt er als een aangetekende zending verloren geraakte of beschadigd werd?
Als uw aangetekende zending verloren geraakte of gestolen of beschadigd werd en u legt het afgiftebewijs voor, krijgt u van De Post een vergoeding van maximaal € 39 per aangetekende zending.
In zijn geval is hij of de verzender amper €5 kwijt, nu is hij er €35 kwijt.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 00:12
door iceke
Betaald met visa of paypal ? klagen bij die mannen, ze zijn nogal secuur als het op fraude aankomt, als de verkoper geen verzend bewijs kan voorleggen kan hij fluiten naar zijn(uw) geld. De verkoper moet dat ook geen 2 keer proberen want dan is hij z'n visa/paypal account kwijt.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 07:51
door AnD
iceke schreef:Betaald met visa of paypal ? klagen bij die mannen, ze zijn nogal secuur als het op fraude aankomt, als de verkoper geen verzend bewijs kan voorleggen kan hij fluiten naar zijn(uw) geld. De verkoper moet dat ook geen 2 keer proberen want dan is hij z'n visa/paypal account kwijt.
Ik heb het recent nog voorgehad met een USB memory stick die ik had gekocht via ebay.
Het geleverde item werkte niet en toen moest ik het terug sturen wat ik ook gedaan heb (in een simpele envelop terug gestuurd), toen na een tijd ging ik eens kijken naar die verkoper zijn feedback en zag dat er heel wat mensen problemen hadden met hetzelfde product (ervoor had ik dat ook gechecked en was dit niet), dus heb ik direct een klacht bij paypal ingediend en hadden ze mijn geld terug gestort. Maar op datzelfde moment heb ik nog maar eens een mail naar de verkoper gedaan om te vragen of ze het terug gestuurde item hadden ontvangen en na een uur kreeg ik een mail terug waarin ze zeiden dat ze het hadden gekregen en dat ze al een nieuw item hadden gestuurd.
Na een paar dagen dat ontvangen en wat bleek het was geen 16GB, maar 4GB. Maar ik heb mijn geld terug en nu een stick van 4GB, dus is het nog goed afgelopen

Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 08:31
door Avenger 2.0
Het kan gebeuren dan een brief/pakje verdwijnt of beschadigd wordt bij de post (ook aangetekend is zelfs geen garantie tegenwoordig). Wil je echt zeker zijn, moet je taxipost secur nemen, dan ben je tot 500 euro verzekerd bij verlies/beschadiging van de verzending. Normaal valt risico bij verzending ten laste van de koper. Dus je moet een afweging maken tussen risico en meerkost verzekerd verzenden.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 08:40
door on4bam
Avenger 2.0 schreef:Normaal valt risico bij verzending ten laste van de koper. Dus je moet een afweging maken tussen risico en meerkost verzekerd verzenden.
Typo? Het risico is voor de VERkoper. Dat is ook de enige die een klacht kan indienen bij de post.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 08:55
door Astralon
on4bam schreef:Typo? Het risico is voor de VERkoper.
Ik denk het niet. Hoe raar het ook klinkt je zal ook op 'professionele' verkoopsvoorwaarden heel vaak zien dat het risico voor de koper is.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 10:10
door iceke
Risico is inderdaad voor de koper, ttz, als de verkoper kan bewijzen dat hij het opgestuurd heeft.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 10:46
door localhost
Caveat emptor.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 01 okt 2010, 11:37
door on4bam
iceke schreef:Risico is inderdaad voor de koper, ttz, als de verkoper kan bewijzen dat hij het opgestuurd heeft.
Dat is hier niet het geval blijkbaar.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 10:10
door cloink
Tja, lastige zaak. Indien de verkoper geen gewag heeft gemaakt van wie het risico draagt bij verzending via de post, ben ik geneigd te zeggen dat het zijn probleem is en dat hij het derhalve dient op te lossen (lees: pakje bezorgen of pakje terugbetalen aan de koper).
Langs de andere kant kan hij er mogelijks niets aan doen, want "bpost" vind ik zelf ook nogal een stelletje schurken... Laatst nog: pakje komt toe alsof het door een maalmachine is gegaan: helemaal verscheurd én een van de items die er in zaten, is verdwenen, duidelijk er uit gevallen door slechte behandeling van het pakket. Zat mooi in een zakje van bpost en een briefje erbij, met daarin simpelweg: "sorry, wij hebben uw pakje beschadigd, hier is wat er van over schiet". Ik natuurlijk gaan klagen dat er iets uit mist en het antwoord was dat ik pech had gehad en dat ze daar niets aan konden doen, noch vergoeden omdat het niet verzekerd was opgestuurd. Zo kan ik het ook! Van zodra de post-markt vrijgemaakt wordt, zoek ik alvast een andere "leverancier".
Dat gezegd zijnde, zal ik dus bij een persoonlijke verkoop altijd de voorkeur geven aan afhaling of bezorging en vermeld ik altijd dat ik bereid ben om te verzenden, maar steeds op kosten én risico van de koper!
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 11:08
door dean3009
Het irritante is ook dat hij niet meer antwoord sinds 9 sept. De volgende keer dat ik iets koop ga ik alvast verzoeken om Kiala te gebruiken. Ik heb het alvast gemeld bij de ecops, niet dat het gaat helpen. Hij heeft idd geen bewijs want het is verstuurd via prior postzegels. In zijn advertentie stond dat het gratis verstuurd werd, er stond niets vermeld over risico voor de koper. Alvast bedankt voor alle reacties. Ik ga even afwachten wat de ecops zeggen.
[
Post made via mobile device ]
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 11:43
door Trojan
cloink schreef:Van zodra de post-markt vrijgemaakt wordt, zoek ik alvast een andere "leverancier".
DHL, UPS, TNT, ... Er zijn genoeg koerierdiensten voor pakjes.
Vrijmaking van de markt gaat daar geen bal aan veranderen, er moet eerst nog een bedrijf bereid zijn om een landelijk postnetwerk op te zetten en te concureren met een voormalig staatsbedrijf. Ik kan u nu al zeggen dat er de eerste jaren niets van in huis gaat komen.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 11:46
door Trojan
dean3009 schreef:Hij heeft idd geen bewijs want het is verstuurd via prior postzegels.
Dat dat met prior zegels verstuurd is maakt niets uit. Het is de extra optie "aangetekende zending" die hij moet nemen, en daar plakken ze evengoed prior zegels op. Enkel dan krijg je wel een papierke waarop staat waar en wanneer ge uw pakske hebt afgegeven om te verzenden.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 12:47
door jan28
Met Taxipost bijna nooit problemen.
Kost toch niet zoveel:
Code: Selecteer alles
Taxipost 24h
Levering volgende werkdag met Track & Trace 0-2 kg 5,13 €, + 2-10 kg 7,13 € en + 10-30 kg 9,13 €
Taxipost Secur
Pakket verzekerd tot 500€, inclusief handtekening bij ontvangst. Levering volgende werkdag met Track & Trace. 0-2 kg 6.03,+ 2-10 kg 8.03 en+ 10-30 kg 10.03
Voor 6 euro kan je bewijzen dat het verstuurd is, opvolgen via Track, levering binnen de 24 uur en verzekerd tot 500 euro. Voor die prijs kan je bij geen enkele andere dienst terecht.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 13:35
door dean3009
Tja, de verzending was "gratis", dus hij wou de goedkoopste optie. Heb nog een laatste e-mail gestuurd hoe hij verder wil, hopelijk antwoord.
Edit:
Heb eindelijk weer "communicatie" met hem. Hij blijft erbij volhouden dat het wel degelijk zou moeten aangekomen zijn, want 3 keer bevestigd door de Post dat het moet aangekomen zijn, en hijzelf die het gefrankeerd en verzonden heeft.
Ik zeg dan of hij het eerlijk vindt dat we het hierbij laten en van wat hij antwoord, besluit ik dat hij mij niet gelooft dat het niet aangekomen is.
Ik denk niet dat ik met deze persoon ooit tot een oplossing ga komen. Hij toont helemaal geen initiatief om het eerlijk te "verdelen". Fifty fifty zou eerlijk zijn volgens mij, maar dit zit er helemaal niet in.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 18:09
door iceke
Hoe heb je dit pakje betaald ? Waar heb je dit pakje gekocht ?
Of het nu een oneerlijke verkoper is of dat je pakje verloren gegaan is bij de post maakt niet veel uit...
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 19:02
door dean3009
Jammer genoeg via een gewone overschrijving (Dexia naar Dexia). Op Kapaza.
Edit:
Krijg net een e-mail: hij heeft € 17,50 overgeschreven. Ben blij dat het opgelost is
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 19:23
door Trojan
Ik dacht dat het €35 was?
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 02 okt 2010, 19:46
door dean3009
Ja, maar hij is natuurlijk ook zijn 2 games kwijt, dus fifty fifty vind ik correct.
[
Post made via mobile device ]
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 12 okt 2010, 12:45
door splinterbyte
Ik heb ook al een paar keer iets voorgehad met een online aankoop waar ik met overschijrving betaald heb.
Mijn advies: altijd betalen via een instantie waar je goed beschermd bent als koper en waar het makkelijk is(lees: zonder kosten en snel) om je geld terug te krijgen, ook al is een een 'echte' online winkel waar je koopt.
Bij een overschrijving ben je altijd gebonden aan de goodwill van de verkoper.
Maar goed dat het nu 'opgelost' is...
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 12 okt 2010, 15:18
door dean3009
Bedankt voor 't advies. In het vervolg beter met Paypal dan
[
Post made via mobile device ]
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 12 okt 2010, 15:36
door Tomby
dean3009 schreef:want 3 keer bevestigd door de Post dat het moet aangekomen zijn, en hijzelf die het gefrankeerd en verzonden heeft.
De Post gaat nooit bevestigen dat het aangekomen is als het met gewone post verstuurd is. De Post kan alleen bevestigen als het aangetekend verstuurd is. Met Taxipost kunnen ze nog hooguit zien waar het laatst ingescand is.
Da's toch wel een indicatie dat de verkoper niet 100% eerlijk is.
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 12 okt 2010, 16:09
door dean3009
Ik heb het verkeerde werkwoord gebruikt. Hij zei "moeten aangekomen zijn".
Re: Pakketje verdwenen
Geplaatst: 12 okt 2010, 18:06
door xenne
dean3009 schreef:Bedankt voor 't advies. In het vervolg beter met Paypal dan
[
Post made via mobile device ]
als jij dan de extra kosten voor je rekening neemt (3,4% + €0,35 EUR), is dat goed voor mij
B-post is aan de dure kant, vooral voor zendingen naar het buitenland en voor kleine zaken die niet in brievenbus kunnen moet je meteen gebruik maken van taxipost (dus zit je meteen boven de 5euro verzending) - maar heb er eigenlijk nog geen slechte ervaringen mee gehad. wat ik niet kan zeggen van bv Kiala of TNT