Pagina 1 van 1

Probleem met mijn GSM nummer

Geplaatst: 01 jul 2010, 21:03
door fulcrum.be
Hoi,

Even héél kort de situatie schetsen:

Sinds 05/2010 ben ik van Belgacom One (Combo vaste lijn + gsm) overgeschakeld naar Mobile Vikings.
In die tijd ben ik vrijwel geheel onbereikbaar geweest. Eerst af en toe en dan frequenter, en nu constant.

Toen het af en toe was kregen de mensen volgende boodschap: "The number you have dialled is currently not available, please try again later"

Ik heb toen contact opgenomen met MV en zij op hun beurt met Base. Er kon niets gevonden worden en na héél véél heen en weer gebel en gemail heb ik beslist naar een andere provider uit te wijken. In de hoop dat het probleem zich zou oplossen.

Vandaag is mijn nieuw abbo (Mobistar) geactiveerd en guess what! Het probleem doet zich nog steeds voor. Telkens ze (mijn vrouw, baas, bazin, klanten, ...) mij proberen te bellen krijgen ze nu deze melding: "The number you have dialled could not be recognised".

Ik heb de indruk dat het enkel proximusklanten zijn die mij niet kunnen bereiken, hoewel 1 van mijn vrienden proximusklant is en die mij wel steeds heeft kunnen bereiken.

Wat moet ik nu doen? Alles staat terug op factory settings op mijn Iphone, dus daaraan kan het niet liggen. Er was trouwens geen enkele instelling veranderd sinds mijn overstap van Belgacom naar MV...

Help! Dit kost mij véél geld (zelfstandige)

Re: Probleem met mijn GSM nummer

Geplaatst: 01 jul 2010, 23:16
door BMaster
Heb je al eens bij Belgacom geïnformeerd?

Re: Probleem met mijn GSM nummer

Geplaatst: 01 jul 2010, 23:28
door fulcrum.be
Yup...

Zij zeggen dat er geen probleem is langs hun kant...

Re: Probleem met mijn GSM nummer

Geplaatst: 03 jul 2010, 09:47
door FlashBlue
Lijkt mij alsof er iets niet helemaal goed is gelopen bij je nummerporting van proxi naar base/MV netwerk.

En dat ga je helaas erger hebben gemaakt door *alweer* van provider te veranderen ipv het probleem op te lossen, want mobi gaat je porting hebben aangevraagd bij base/mv , en niet bij proxi, waar wellicht de originele fout zat.

het feit dat het probleem zich alleen voordoet vanaf proxi nummers bevestigd infeite het vermoeden dat er daar iets is misgelopen, mss je nummer uit dienst gezet ipv geport, of helemaal niet geport, of...

Re: Probleem met mijn GSM nummer

Geplaatst: 03 jul 2010, 09:53
door Goztow
Persoonlijk zou ik terug porteren naar Belgacom / Proximus: je hebt toch het meeste kans dat zij het kunnen opgelost krijgen.