Pagina 1 van 1

Commercie bij openbare omroep

Geplaatst: 26 jun 2010, 13:12
door cptKangaroo
Ik stoor me al jaren aan het feit dat ik meer reklame zie op de VRT dan op commerciƫle zenders, want de VRT hoeft niet eens dezelfde regels te volgen (ze vergoeilijken het als 'sponsoring'). Snel een paar advertenties tussendoor flashen voor je kan zappen, dus.

De openbare omroep zet z'n commercialisering nu blijkbaar voort via het internet: sinds de start van het WK tracht ik Sporza.be af en toe eens te checken maar ik kwam steeds op een lege pagina terecht. "Misschien server probleempje", dacht ik. Maar het bleef duren dus vandaag probeer ik eens met mijn Adblock Plus afgezet, en -whaddayaknow- dan komt de pagina gewoon tevoorschijn, inclusief Telenet reklame banner bovenaan!

En dan zullen we maar zwijgen over de dikke prijzen van de Ooit Gemist dienst, zeker? :roll:

Re: Commercie bij openbare omroep

Geplaatst: 26 jun 2010, 13:46
door dragonflo
In ff met adblock + zie ik geen reclame en wordt de site zonder problemen geladen!
in IE zie ik geen banner alleen een kleine tekst ad in de rechter bovenhoek voor telenet. Valt toch nog goed mee die tekst valt zelf niet eens op. Je mag blij zijn dat er maar zo weinig reclame op staat. Op andere sites is het toch andere koek.

Re: Commercie bij openbare omroep

Geplaatst: 26 jun 2010, 14:07
door Lord Utopia
Zolang het geen proporties aanneemt zoals bij VT4 (serie is net begonnen voor 3 minuten, hupla, reclame), met 4 tot 5 reclameblokken in een serie van 50 minuten, heb ik geen problemen met reclame op VRT.
Ze doen het naar Nederlands model, ongeveer toch. Tussen programma's in reclame, tijdens het programma niets, zoals het moet.

Re: Commercie bij openbare omroep

Geplaatst: 26 jun 2010, 15:36
door cptKangaroo
Welke filterlijst gebruik jij dan, dragonflo? Ik gebruik "Fanboy's List" en "Liste FR + EasyList" :? De Telenet banner komt blijkbaar enkel de eerste keer voorbij maar sporza laadt niet als ik Adblock Plus weer aanzet.

Persoonlijk zou ik liever dezelfde regels zien voor alle zenders - dan is het tenminste eerlijk en kan men de beste ideetjes van elkaar overnemen (best=minst wegzappen). Met algemene digitale TV op komst die zaken als pauze-TV mogelijk maken, moet men de regels misschien toch eens herzien; GoogleTV en dergelijke gaan de kijkers toch meer aan programmas dan zenders binden. En iets verderop kan iedere burger misschien een eigen zender starten (ustream.tv bijvoorbeeld).

Re: Commercie bij openbare omroep

Geplaatst: 26 jun 2010, 17:30
door dragonflo
easylist (USA) is de enige die ik gebruik en nog wat extra regels en uitzonderingen voor specifieke sites.
Als er te weinig mensen naar de reclame kijken zullen ze wel wat meer aan product placement doen of tijdens uizending de reclame uitzenden. http://www.youtube.com/watch?v=r78GLag- ... r_embedded zoals hier