Jaarverslag 2009 Ombudsman Telecom: meer klachten verwerkt
Geplaatst: 15 jun 2010, 14:53
In 2009 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie exact 23.964 schriftelijke klachten, dat is meer dan het jaar daarvoor (23.829). Over een tijdspanne van 5 jaar is dat een verdubbeling. Er is een zeer sterke toename van het aantal klachten met betrekking tot Mobistar (+29,46%) en Proximus (+28,59%). Er is ook een stijging te zien bij BASE (+8,48%) en Telenet (+6,57%), maar die is minder uitgesproken.
Het minder slechte nieuws is dat er minder klachten ontvangen werden met betrekking tot KPN/TELE2 (-37,32%), Scarlet (-24,54%) en Belgacom (-15,81%).
In absolute cijfers qua aantal klachten per operator, is er met vorig jaar weinig veranderd. De top vijf bestaat uit: Belgacom, Mobistar, Proximus, Telenet en BASE; vorig jaar werd de top vijf afgesloten door KPN/TELE2 (BASE is onderdeel van KPN, dus niets veranderd).
In negen van de tien behandelde klachten werd er een minnelijke schikking bereikt.
Het volledige jaarverslag 2009 kan gedownload worden via de website van de Ombudsman voor Telecom.
Met dank aan Astralon voor de tip.
UB Frontpage
Het minder slechte nieuws is dat er minder klachten ontvangen werden met betrekking tot KPN/TELE2 (-37,32%), Scarlet (-24,54%) en Belgacom (-15,81%).
In absolute cijfers qua aantal klachten per operator, is er met vorig jaar weinig veranderd. De top vijf bestaat uit: Belgacom, Mobistar, Proximus, Telenet en BASE; vorig jaar werd de top vijf afgesloten door KPN/TELE2 (BASE is onderdeel van KPN, dus niets veranderd).
In negen van de tien behandelde klachten werd er een minnelijke schikking bereikt.
Het volledige jaarverslag 2009 kan gedownload worden via de website van de Ombudsman voor Telecom.
Met dank aan Astralon voor de tip.
UB Frontpage