Pagina 1 van 1
POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 18 apr 2010, 18:13
door ubremoved_539
Geen idee of het iets met de nieuwe webmail te maken heeft (is precies al langer als ik naar m'n logs kijk), maar het is me zonet opgevallen dat Telenet bij het gebruik van POP3 de mails die in je spam folder staan niet terug geeft. Je moet dus maw. af en toe in de webmail gaan kijken of je mails in je spam folder hebt staan, of anders weet je hier niets van ?
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 18 apr 2010, 20:42
door Patje
Als je kijkt in "mijn telenet" dan kun je kiezen tussen spam markeren (Toon spam vermelding in onderwerp) of spam automatisch deleten (Verwijder spamberichten automatisch) maar met de webmail weet ik niet waar die verwijderde spam mails terechtkomen, ik heb hier bvb gekozen om het alleen te markeren ... maar krijg nog wel de mails binnen die gemerkt zijn als spam. (ik gebruik de webmail nooit)
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 19 apr 2010, 09:08
door ubremoved_539
Mijn instellingen zijn spam automatisch deleten, echter ik heb sinds gisterenavond weeral 34 mails in m'n spamfolder staan.
Nu zijn deze wel grotendeels afkomstig van andere accounts welke ik laat forwarden naar de Telenet account, maar op zich maakt dat niet uit wat mij betreft. Ofwel aanziet TN ze als spam, en delete het ze meteen, ofwel is het geen spam en krijg ik ze binnen via POP3.
Of is 'verwijder spam' voortaan... zet het in de spam folder (geen idee of hier dan een maximaal aantal dagen opzit, anders heb ik straks 5 GB spammail in m'n account zitten

), en geef het niet door via POP3 ?
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 19 apr 2010, 17:08
door Patje
Mijn vermoeden is dus ook, als er spam mails zijn worden ze niet meer gedownload via pop3 naar uw e-mail programma ... alleen als de instelling staat op "spam vermelding in onderwerp" komen die mails nog binnen...
mss kunnen anderen dit nog bevestigen
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 20 apr 2010, 09:38
door ubremoved_539
Het antwoord van Telenet...
Telenet Webmail verwijdert spam-mails automatisch na 30 dagen. Telenet Webmail toont in het onderwerp van de e-mail de vermelding Spam (standaardinstelling). Spammails worden verplaatst naar de map spam en worden opzettelijk niet naar de computer gedownload. Dit is een extra veiligheid, zodat berichten die onterecht als spam werden gemarkeerd, toch nog een tijdje online beschikbaar zijn.
Zoals gewoonlijk is dit geen antwoord op m'n vraag... ik heb de standaard instelling niet, maar heb gekozen voor verwijderen. Tevens is hun extra veiligheid misschien leuk... maar het betekend wel dat iedereen eigenlijk verplicht wordt om via webmail te gaan kijken of er geen false-positives zijn.
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 20 apr 2010, 09:45
door Astralon
Ze zijn daar goed bezig

.
Grotere mailboxen maar totaal onbruikbaar, wat een vooruitgang.
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 20 apr 2010, 10:16
door ubremoved_539
Astralon schreef:Grotere mailboxen maar totaal onbruikbaar, wat een vooruitgang.
Zo dramatisch is het nu ook niet... in princiepe zou ik die spam zelfs helemaal niet mogen zien (ik neem het risico dat de false-positives dan maar gedelete worden... heb trouwens een tijdje in tag mode gestaan, en heb gedurende die maanden nooit een false-positive gezien).
Re: POP3 geeft spam mails niet
Geplaatst: 20 apr 2010, 11:58
door Astralon
r2504 schreef:Astralon schreef:Grotere mailboxen maar totaal onbruikbaar, wat een vooruitgang.
Zo dramatisch is het nu ook niet...
Dramatisch is het voor mij zeker niet want ik gebruik mijn emailadres van Telenet alleen als ik verwacht dat er gespamt gaat worden

.