Wat spoken ze uit bij Scarlet???
Geplaatst: 15 jan 2010, 11:57
Om te kunnen genieten van vdsl, en om telenet buiten te gooien, wou ik enige tijd geleden overschakelen naar Scarlet One.
Op 3 november deed ik de aanvraag, waarna men mij wist te zeggen dat Scarlet op 11 december ging langskomen. Het zekere voor het onzekere genomen, en in de opzegbrief naar telenet gestuurd dat ik vanaf 21 december 2009 geen gebruik meer wens te maken van hun diensten. Iets voor deze datum kreeg ik telefoon van Scarlet dat er problemen waren, en de installatiedata zal veranderen naar 28 december 2009. Dus opnieuw verlof regelen, waarna ik op 23 december telefoon krijg dat de afspraak opnieuw niet kan doorgaan, zonder duidelijke reden waarom. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor vandaag, 15 januari 2010. Opnieuw dag verlof aanvragen, met veel moeite deze verkregen, en jawel, de technieker belde deze morgen dat hij eerst naar de centrale ging, en over een half uurtje tot drie kwartier bij mij ging zijn.
Dat half uurtje tot drie kwartier duurde uiteindelijk een goed uur, waarna ik telefoon krijg van de technieker met het spijtige nieuws dat Belgacom toch eerst in mijn straat zal moeten lassen voor deze werken in orde te brengen. Deze werken zouden plaatsvinden op 20 januari, waarna scarlet opnieuw contact met mij zou opnemen. Dus mag ik nogmaals een dag verlof nemen hiervoor...
De reden dat men vandaag niet kon komen is omwille van de slechte kwaliteit van de lijn, die - volgens de technieker - te maken had dat mijn koperpaar "over de boechel", maw aan het eind van mijn straat keert die terug en pas dan komt de aansluiting naar mijn appartement.
Nu begin ik het stilaan zo beu te worden (4x verlof plannen voor een gewone aansluiting) dat ik mij begin af te vragen of er geen alternatieven zijn en of ik hierrond een tegemoetkoming kan aanvragen bij Scarlet. Tenslotte heb ik 3x een dag verlof moeten nemen voor iets dat tot op heden nog steeds niet opgelost is. Ook bij de slechte kwaliteit van de lijn stel ik mij vragen : het appartement waar ik woon is nog geen jaar bewoont (de eerste bewoner kwam hier rond februari 2009) en het is van april 2009 dat belgacom hier een kastje heeft geplaatst, waarvan er een UTP kabel loopt naar de appartementen. De hele zaak is dus nog geen jaar oud!!!
Op 3 november deed ik de aanvraag, waarna men mij wist te zeggen dat Scarlet op 11 december ging langskomen. Het zekere voor het onzekere genomen, en in de opzegbrief naar telenet gestuurd dat ik vanaf 21 december 2009 geen gebruik meer wens te maken van hun diensten. Iets voor deze datum kreeg ik telefoon van Scarlet dat er problemen waren, en de installatiedata zal veranderen naar 28 december 2009. Dus opnieuw verlof regelen, waarna ik op 23 december telefoon krijg dat de afspraak opnieuw niet kan doorgaan, zonder duidelijke reden waarom. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor vandaag, 15 januari 2010. Opnieuw dag verlof aanvragen, met veel moeite deze verkregen, en jawel, de technieker belde deze morgen dat hij eerst naar de centrale ging, en over een half uurtje tot drie kwartier bij mij ging zijn.
Dat half uurtje tot drie kwartier duurde uiteindelijk een goed uur, waarna ik telefoon krijg van de technieker met het spijtige nieuws dat Belgacom toch eerst in mijn straat zal moeten lassen voor deze werken in orde te brengen. Deze werken zouden plaatsvinden op 20 januari, waarna scarlet opnieuw contact met mij zou opnemen. Dus mag ik nogmaals een dag verlof nemen hiervoor...
De reden dat men vandaag niet kon komen is omwille van de slechte kwaliteit van de lijn, die - volgens de technieker - te maken had dat mijn koperpaar "over de boechel", maw aan het eind van mijn straat keert die terug en pas dan komt de aansluiting naar mijn appartement.
Nu begin ik het stilaan zo beu te worden (4x verlof plannen voor een gewone aansluiting) dat ik mij begin af te vragen of er geen alternatieven zijn en of ik hierrond een tegemoetkoming kan aanvragen bij Scarlet. Tenslotte heb ik 3x een dag verlof moeten nemen voor iets dat tot op heden nog steeds niet opgelost is. Ook bij de slechte kwaliteit van de lijn stel ik mij vragen : het appartement waar ik woon is nog geen jaar bewoont (de eerste bewoner kwam hier rond februari 2009) en het is van april 2009 dat belgacom hier een kastje heeft geplaatst, waarvan er een UTP kabel loopt naar de appartementen. De hele zaak is dus nog geen jaar oud!!!