Dxadsl - Belgacom ping-pong
Geplaatst: 03 jan 2010, 18:17
Al jaren ben ik DXAdsl klant, fixed IP. Anderhalf jaar geleden in Vilvoorde overgeschakeld op ADSL2+ met een mooie 16Mbit down.
3 weken geleden naar Tremelo verhuisd, en toen is de miserie begonnen.
Eerst is de verhuis (activatie) verkeerd gelopen, toen was ik, 10 dagen later, geactiveerd maar was m'n login/pass uit de radius verdwenen. Werden opnieuw aangemaakt, maar zonder fixed IP. Ook dit duurde ruim een week om opgelost te raken.
Het adsl signaal zelf was heel onstabiel, met vele drops. Normaal, m'n SNR zat rond de 6 te schommelen. Na alle binnenbekabeling nagekeken te hebben én de modem in de kelder waar B'com binnenkomt rechtstreeks aangesloten te hebben, heeft DXAdsl eindelijk een B'com technieker gestuurd (hiervan werd ik niet verwittigd, gelukkig was ik toevallig thuis). Die heeft één en ander veranderd in de centrale en plots zat m'n SNR op 18.
B'com technieker was nog geen half uur buiten of SNR stuikte terug ineen naar 8. Hoedanook, ik synchte op G-DMT met een 6Mbit profiel, en stabiel.
Nu stel ik vast dat iedere dag omstreeks hetzelfde uur 's ochtends, m'n SNR van 16 naar 8 zakt, om om en bij de 12 uur later terug naar 16 te stijgen, en dit iedere dag. Modem hangt in de kelder, en er zijn geen apparaten die met een timer op de desbetreffende momenten aan springen. In tegendeel, ik ben zelfs zo ver gegaan van ALLE zekeringen uit te zetten behalve die van 't stopcontact van de modem. Ook modem al op ander stopcontact aangesloten. Kwestie van er zeker van te zijn dat er niet één of ander aparaat stoort.
DXAdsl wil niks doen omdat mijn waarden binnen de normen van B'com vallen (voor een ADSL dan, niet voor een ADSL2+) en weigeren me om me op m'n ADSL2+ te zetten. Volgens enkele personen die destijds voor B'com aansluitingen deden in onderaanneming is de oorzaak te zoeken in de centrale (die trouwens op 2300m staat) en meer bepaald het voedingspaar van m'n lijn, of nog de harware waar een grootverbruiker ophangt (bvb. een bedrijf die iedere dag een online backup opstart).
Wie o wie kan me de juiste argumenten geven om DXAdsl zo ver te krijgen dat dit nagekeken wordt? Een 12Mbit profiel is volgens hen mogelijk gezien de afstand, maar niet met deze SNR. Dat er iets mis mee is geven ze zelf ook toe, maar ze weigeren kortweg er iets aan te doen (lees B'com in te schakelen).
In bijlage screenshot van m'n MRTG stats die SNR en ATT bijhouden.
Greetz,
Patrick
3 weken geleden naar Tremelo verhuisd, en toen is de miserie begonnen.
Eerst is de verhuis (activatie) verkeerd gelopen, toen was ik, 10 dagen later, geactiveerd maar was m'n login/pass uit de radius verdwenen. Werden opnieuw aangemaakt, maar zonder fixed IP. Ook dit duurde ruim een week om opgelost te raken.
Het adsl signaal zelf was heel onstabiel, met vele drops. Normaal, m'n SNR zat rond de 6 te schommelen. Na alle binnenbekabeling nagekeken te hebben én de modem in de kelder waar B'com binnenkomt rechtstreeks aangesloten te hebben, heeft DXAdsl eindelijk een B'com technieker gestuurd (hiervan werd ik niet verwittigd, gelukkig was ik toevallig thuis). Die heeft één en ander veranderd in de centrale en plots zat m'n SNR op 18.
B'com technieker was nog geen half uur buiten of SNR stuikte terug ineen naar 8. Hoedanook, ik synchte op G-DMT met een 6Mbit profiel, en stabiel.
Nu stel ik vast dat iedere dag omstreeks hetzelfde uur 's ochtends, m'n SNR van 16 naar 8 zakt, om om en bij de 12 uur later terug naar 16 te stijgen, en dit iedere dag. Modem hangt in de kelder, en er zijn geen apparaten die met een timer op de desbetreffende momenten aan springen. In tegendeel, ik ben zelfs zo ver gegaan van ALLE zekeringen uit te zetten behalve die van 't stopcontact van de modem. Ook modem al op ander stopcontact aangesloten. Kwestie van er zeker van te zijn dat er niet één of ander aparaat stoort.
DXAdsl wil niks doen omdat mijn waarden binnen de normen van B'com vallen (voor een ADSL dan, niet voor een ADSL2+) en weigeren me om me op m'n ADSL2+ te zetten. Volgens enkele personen die destijds voor B'com aansluitingen deden in onderaanneming is de oorzaak te zoeken in de centrale (die trouwens op 2300m staat) en meer bepaald het voedingspaar van m'n lijn, of nog de harware waar een grootverbruiker ophangt (bvb. een bedrijf die iedere dag een online backup opstart).
Wie o wie kan me de juiste argumenten geven om DXAdsl zo ver te krijgen dat dit nagekeken wordt? Een 12Mbit profiel is volgens hen mogelijk gezien de afstand, maar niet met deze SNR. Dat er iets mis mee is geven ze zelf ook toe, maar ze weigeren kortweg er iets aan te doen (lees B'com in te schakelen).
In bijlage screenshot van m'n MRTG stats die SNR en ATT bijhouden.
Greetz,
Patrick