Raw copper => Hoe virtueel nummer te weten komen
Geplaatst: 03 dec 2009, 15:03
Momenteel ben ik klant bij Scarlet met een no-limit abonnement. Ik zit nu te kijken voor het scarlet abonnement als backuplijn te gebruiken, en een dommel adsl lijn te nemen voor dagdagelijks gebruik. Ik heb geprobeerd om de bestelling bij dommel (cityconnect) door te voeren via de website, doch dit lukte niet op basis van het adres (adres staat na een half jaar nog niet in hun database : nieuwbouw appartementen). Hierna vroegen ze mij het telefoonnummer. Daar ik raw copper heb, gaat dit uiteraard ook niet. Uiteindelijk gebeld naar Dommel, en daar zeiden ze mij dat ik even het adres van de geburen moest doorgeven, en ze zo konden zien of ik al dan niet aansluitbaar ben voor cityconnect. Zo gezegd, zo gedaan en jawel, de buren zijn aansluitbaar! Echter...op mijn adres/busnummer krijgen ze een "no infrastructure" mededeling, ik zou dus op niets kunnen aangesloten worden. Zeer raar aangezien ik hier thuis wel al scarlet liggen heb. Wie o wie kan mij een antwoord geven op volgende vragen : (belgacom techniekers???)
A. Momenteel één telefoonaansluiting die binnenkomt in appartement (daar staat de scarlet raw copper op aangesloten), een belgacom kastje in de gemeenschappelijke ruimtes. Tussen aansluitpunt bgc en kastje bgc liggen UTP kabels. Er moet dus voor een aansluitpunt bijkomen. Daar UTP 8-aderig is moeten er geen kabels getrokken worden naar mijn mening, en kunnen ze ipv blauw/blauw-wit gewoon een ander paar gebruiken. Wie moet dit plaatsen bij mij???
B. Wat ik ook probeer bij dommel, ze krijgen telkens de melding dat in het appartement geen infrastructuur van bgc aanwezig is. Hoe kan ik aan mijn rawcopper nummer geraken (virtueel nummer, dus kan er niet mee bellen of gebeld worden, doch dit is een nummer waarbij men mij kan identificeren bij bgc)? Ik weet dat ik aangesloten ben op de centrale van gentbrugge. De technieker die scarlet hier heeft aangesloten heeft mij dit gezegd, doch het enige dat ik nog weet is 09 231 xx xx. Iemand die dit kan uitzoeken? Noch Belgacom, noch scarlet (bij wie dit nummer ook gekend is) wilt mij hiermee helpen. Mocht ik dit nummer hebben, en dit nummer invoeren bij dommel, dan kunnen ze wel aansluiten!
C. Heb belgacom gebeld, gemaild, naar hun winkels geweest, doch het probleem is dat ze gelijk nog nooit van raw copper gehoord hebben. Ze blijven erbij dat als je internet hebt, je een werkende telefoonlijn hebt MET nummer waarmee je kan bellen. Daar men mij niet terugvind in hun systemen (ze moeten toch iets van gegevens hebben, hoe kwam die bgc-technieker hier anders de scarlet aansluiting maken?) ben ik voor hun niet aansluitbaar of nooit aansluitbaar geweest...
Alle tips of info zijn goed!!!
A. Momenteel één telefoonaansluiting die binnenkomt in appartement (daar staat de scarlet raw copper op aangesloten), een belgacom kastje in de gemeenschappelijke ruimtes. Tussen aansluitpunt bgc en kastje bgc liggen UTP kabels. Er moet dus voor een aansluitpunt bijkomen. Daar UTP 8-aderig is moeten er geen kabels getrokken worden naar mijn mening, en kunnen ze ipv blauw/blauw-wit gewoon een ander paar gebruiken. Wie moet dit plaatsen bij mij???
B. Wat ik ook probeer bij dommel, ze krijgen telkens de melding dat in het appartement geen infrastructuur van bgc aanwezig is. Hoe kan ik aan mijn rawcopper nummer geraken (virtueel nummer, dus kan er niet mee bellen of gebeld worden, doch dit is een nummer waarbij men mij kan identificeren bij bgc)? Ik weet dat ik aangesloten ben op de centrale van gentbrugge. De technieker die scarlet hier heeft aangesloten heeft mij dit gezegd, doch het enige dat ik nog weet is 09 231 xx xx. Iemand die dit kan uitzoeken? Noch Belgacom, noch scarlet (bij wie dit nummer ook gekend is) wilt mij hiermee helpen. Mocht ik dit nummer hebben, en dit nummer invoeren bij dommel, dan kunnen ze wel aansluiten!
C. Heb belgacom gebeld, gemaild, naar hun winkels geweest, doch het probleem is dat ze gelijk nog nooit van raw copper gehoord hebben. Ze blijven erbij dat als je internet hebt, je een werkende telefoonlijn hebt MET nummer waarmee je kan bellen. Daar men mij niet terugvind in hun systemen (ze moeten toch iets van gegevens hebben, hoe kwam die bgc-technieker hier anders de scarlet aansluiting maken?) ben ik voor hun niet aansluitbaar of nooit aansluitbaar geweest...
Alle tips of info zijn goed!!!