Pagina 1 van 1

Packet loss

Geplaatst: 29 nov 2009, 17:14
door Goztow
Ik vermoed dat als ik BGC zou bellen, ze me niet gaan kunnen helpen, dus probeer ik hier eens. Ik hoop dat er nog een Belgacom medewerker aanwezig is?

Omdat een diagnosetest meer zegt dan een omschrijving:

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.0.1 -    0 |  181 |  181 |    1 |    3 |    8 |    4 |
|   1.191-246-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be -   12 |  181 |  160 |   18 |   19 |   27 |   20 |
|200.237-201-80.adsl-static.isp.belgacom.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   25 |  197 |   19 |
|          ge1-0.intlstr1.isp.belgacom.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   29 |  236 |   22 |
|           bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   18 |   23 |  199 |  145 |
|          ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   23 |   34 |  296 |   29 |
|           ams-ix-r3-t2-2.car.belbone.be -    0 |  181 |  181 |   23 |   39 |  609 |   26 |
|           amsix.router1.dcg.transip.net -    0 |  181 |  181 |   24 |   26 |   54 |   26 |
|                          blackintel.org -    0 |  181 |  181 |   24 |   26 |   57 |   26 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( [email protected] )
Eerste node na mijn router: 12 % packet loss, WTF :-S. Ik zie het ook duidelijk in-game: regelmatig warp spikes. Op belbone trouwens ook best wel wat hoge worst pings :-S.

Re: Packet loss

Geplaatst: 30 nov 2009, 09:01
door Goztow
Lijkt opgelost nu.

Re: Packet loss

Geplaatst: 30 nov 2009, 15:52
door Ken
Goztow schreef:Lijkt opgelost nu.
't Kon ook niet alleen aan Belgacom liggen éh, maar aan andere netwerken ook.

- 'Routing'
- Server(s)
- Firewalls
- Switches

Re: Packet loss

Geplaatst: 30 nov 2009, 16:54
door Goendi
Ken, een ping/trace binnen eenzelfde netwerk is enkel van toepassing op dat netwerk. Niet op andermans netwerk...

Re: Packet loss

Geplaatst: 30 nov 2009, 22:52
door Ken
Goendi schreef:Ken, een ping/trace binnen eenzelfde netwerk is enkel van toepassing op dat netwerk. Niet op andermans netwerk...
En hier gaat het toch niet om eenzelfde netwerk?

Re: Packet loss

Geplaatst: 30 nov 2009, 23:00
door Goendi
Toch wel. Belbone/Belgacom is eenzelfde netwerk.

Re: Packet loss

Geplaatst: 11 dec 2009, 17:58
door Goztow
Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?

Re: Packet loss

Geplaatst: 11 dec 2009, 23:10
door nolfie
Goztow schreef:Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?
Je zit op een repairprofiel. Best eens terug contact opnemen met Belgacom, zodat ze het lijnprofiel terug op 16,5 of 20Mbit kunnen zetten.

Re: Packet loss

Geplaatst: 12 dec 2009, 00:32
door quistnix
Goztow schreef:Het bleef duren, dus BGC helpdesk gebeld (Nico), probleem met de lijn vastgesteld, technieker vandaag langsgestuurd (is trouwens nieuwe service van BGC: ze komen nu ook tussen 16u30 en 19u!), gans telefoonstopcontact vervangen en Sagem vervangen door BBOX2 en alles werkt nu perfect.

Die Sagems geven blijkbaar nogal wat problemen... dat belooft voor de alternatieve providers...

Alles perfect afgehandeld :). Alleen tonen speedtests nu aan dat ik op 9 Mbit zit?
En wat denk je dat er in de BBOX2 broodrooster zit ? Een Sagem dus.

Re: Packet loss

Geplaatst: 12 dec 2009, 09:42
door Goztow
Profiel is nu terug OK.