Opzegtermijn & verbrekingsvergoeding Proxi?
Geplaatst: 29 okt 2009, 11:56
Even een vraagje,
Wij hebben een package van 3 sim kaarten voor te ebllen en eentje appart voor data (2GB formule),
Alles samen verdient proximus dus een goede 120 a 150€ / maand ex BTW aan ons
Nu wou ik ook is wat data uitproberen op mijn GSM maar hier vraagt proximus dus lekker +/- 15€ / 50MB, gerekend PER 100KB astublieft
Nu was ik wat aan't rondkijken en bijvoorbeeld Base vraagt slechts 8€ voor 200 of 500 MB blijkbaar, Ook Mobistar is meer dan 50% goedkoper voor wat data.
Ik vraag dus vriendelijk aan de Proximus Business helpdesk :
1: wat kunnen jullie doen zodat ik toch wat data op m'n smartphone kan doen en occasioneel is op de laptop (via smartphone als modem) zonder veel extra kosten
2: als jullie mij niets extra kunnen bieden zou ik graag is weten wat het kost om ons abonnement (1 kaart geldig tot ergens in 2011, 2 tot okt 2010, de 4de is opzegbaar)
Voor punt 1: is het eenvoudig: 200MB = 20€ / sim kaart bijbetalen, dat gaan we dus niet doen
Voor punt 2: Nu vertelt die dame aan de andere kant mij dat de verbrekingsvergoeding 50€ PER KAART is + nog is het gewoon abonnement doorbetalen tot de eerstmogelijke opzegadatum + nog een 75% van het maandelijks gemiddeld verbruik -> dit zou dus neerkomen op een 600 a 800€.
Geen probleem voor mij aangezien mijn potentiele nieuwe provider die kost op zich wil nemen, maar ik vind het toch nie just om zo'n wurgbedrage te rekenen.
Vraag aan jullie, is dat niet om achterover te vallen? Kan dit? Is dat wettelijk? (ik heb geen getekend contract, alles is telefonisch aangevraagd / aangesmeerd in den tijd)
Wij hebben een package van 3 sim kaarten voor te ebllen en eentje appart voor data (2GB formule),
Alles samen verdient proximus dus een goede 120 a 150€ / maand ex BTW aan ons
Nu wou ik ook is wat data uitproberen op mijn GSM maar hier vraagt proximus dus lekker +/- 15€ / 50MB, gerekend PER 100KB astublieft
Nu was ik wat aan't rondkijken en bijvoorbeeld Base vraagt slechts 8€ voor 200 of 500 MB blijkbaar, Ook Mobistar is meer dan 50% goedkoper voor wat data.
Ik vraag dus vriendelijk aan de Proximus Business helpdesk :
1: wat kunnen jullie doen zodat ik toch wat data op m'n smartphone kan doen en occasioneel is op de laptop (via smartphone als modem) zonder veel extra kosten
2: als jullie mij niets extra kunnen bieden zou ik graag is weten wat het kost om ons abonnement (1 kaart geldig tot ergens in 2011, 2 tot okt 2010, de 4de is opzegbaar)
Voor punt 1: is het eenvoudig: 200MB = 20€ / sim kaart bijbetalen, dat gaan we dus niet doen
Voor punt 2: Nu vertelt die dame aan de andere kant mij dat de verbrekingsvergoeding 50€ PER KAART is + nog is het gewoon abonnement doorbetalen tot de eerstmogelijke opzegadatum + nog een 75% van het maandelijks gemiddeld verbruik -> dit zou dus neerkomen op een 600 a 800€.
Geen probleem voor mij aangezien mijn potentiele nieuwe provider die kost op zich wil nemen, maar ik vind het toch nie just om zo'n wurgbedrage te rekenen.
Vraag aan jullie, is dat niet om achterover te vallen? Kan dit? Is dat wettelijk? (ik heb geen getekend contract, alles is telefonisch aangevraagd / aangesmeerd in den tijd)