Pagina 1 van 1

Wifi valt uit

Geplaatst: 04 okt 2009, 21:15
door Evarist
Hallo, ik ben pas klant van Belgacom geworden en dit is met veel vallen en opstaan gegaan, maar daar gaat mijn vraag niet over.
Ik heb een BBOX2 waarmee ik verbinding maak via WIFI. Deze verbinding valt herhaald uit. Op een 2de computer idem dito op hetzelfde moment. Soms is er een uur lang geen verbinding. Vandaag LAN kabel geprobeerd en dat gaat foutloos.
Waar moet ik het probleem zoeken? Alle andere 2.4GHz apparatuur in mijn huis is uitgeschakeld.

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 04 okt 2009, 22:18
door Goztow
Probeer eens op een ander kanaal. Als er vele buren op hetzelfde kanaal zitten, kan dat de reden zijn.

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 04 okt 2009, 22:51
door Evarist
Met InSSIDer zie ik geen enkel ander netwerk, maar ik ga toch je raad opvolgen.
Edit// Geprobeerd met een paar andere kanalen, echter geen resultaat. Het merkwaardige is dat mijn wifi-stick wel "verbonden" blijft aangeven, maar toch is er geen internet en soms wel.

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 05 okt 2009, 08:28
door cloink
Heb dus hetzelfde voor met mijn Sagem (aka de BBOX2). Heb dit niet kunnen verhelpen en gewoon de modem/router in bridge gezet en mijn eigen apparatuur (lees: een Fritz!box) er achter gezet. Resultaat: terug stabiel wifi-verkeer... :|

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 05 okt 2009, 23:26
door Evarist
Geachte, ik ben het niet eens met uw oplossing. Mijn vorige router en internet werkte perfect. Ik wil dat Belgacom dat ook neerzet.

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 06 okt 2009, 08:35
door cloink
Euh, dan moet je bij Belgacom gaan klagen? Ik heb daar niets mee te maken hoor... :mrgreen:

Re: Wifi valt uit

Geplaatst: 06 okt 2009, 15:28
door Proximus
Beste Evarist,

Het draadloze gedeelte van de B-box2 is mogelijk stuk. Gelieve onze helpdesk te contacteren op het gratis nummer 080022700 optie 1 en daar een omruilnummer te vragen. Daarmee kan je een nieuwe B-box2 gaan afhalen bij een TBO.

vriendelijke groet,

Eva