Reeds meer dan 2 weken offline
Geplaatst: 29 sep 2009, 18:16
Dit onderwerp hoort mogelijk niet in deze rubriek, maar ik vond er geen geschiktere.
Even een korte situatieschets : bij mijn huidige provider - naam ga ik niet vrijgeven - wilde ik overschakelen naar een betere formule. Nu bleek mijn lijn daar helaas niet geschikt voor te zijn. Mijn ISP stelde bij een lijntest vast dat ik aan minder synchroniseer dan waar ik blijkbaar recht op heb voor mijn huidige abonnement. Niet dat ik daar echt van wakker lag : ik kon voor mij aanvaardbaar surfen, m.u.v. Youtube waar ik soms wat langer moest wachten. ISP heeft me aangeraden om een technieker thuis een lijntest te laten komen doen om uit te sluiten dat de problemen hier al dan niet intern lagen. Indien de problemen intern van oorsprong waren moest ik de interventie betalen, zoniet dan was ze gratis.
Die brave man is begin van de maand keurig langsgeweest en heeft vastgesteld dat ik last had van storingen door lijnen van andere klanten (ik vermoed een overbelasting). Het probleem lag niet intern, dus voor mij was de interventie gratis.
De door de technieker voorgestelde oplossing was een omschakeling van de LEX (op zo'n 3 km) waar ik momenteel op ben aangesloten naar een LDC die korter bij mij thuis ligt. ISP kondigt me dat mooi aan in een ticket.
Een goeie week later heb ik plots geen connectie met het internet meer. Gebeld met ISP om het probleem te signaleren : ligt aan de werkzaamheden m.b.t. de omschakeling zegt de helpdesk. Kan 3 tot 4 dagen (werkdagen denk ik dan) duren. Blijkt achteraf dat de move van LEX naar LDC pas enkele dagen na mijn offline gaan pas effectief van start is gegaan.
2 weekends later - nog steeds offline - stelt ISP vast dat hun leverancier mij op een verkeerd profiel zou hebben gezet (de move van LEX naar LDC zou reeds volledig zijn voltooid volgens helpdesk). Door dit verkeerde profiel kan ik niet op het internet via mijn ISP.
Nu zitten we weer een weekend verder en er is voor mij nog steeds niks veranderd. Heb intussen ook een aangetekende ingebrekestelling verstuurd, maar ISP schuift alles af op hun leverancier.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen ?
Indien een ISP of een leverancier zich denkt te herkennen : be my guest en geef uw relaas.
Even een korte situatieschets : bij mijn huidige provider - naam ga ik niet vrijgeven - wilde ik overschakelen naar een betere formule. Nu bleek mijn lijn daar helaas niet geschikt voor te zijn. Mijn ISP stelde bij een lijntest vast dat ik aan minder synchroniseer dan waar ik blijkbaar recht op heb voor mijn huidige abonnement. Niet dat ik daar echt van wakker lag : ik kon voor mij aanvaardbaar surfen, m.u.v. Youtube waar ik soms wat langer moest wachten. ISP heeft me aangeraden om een technieker thuis een lijntest te laten komen doen om uit te sluiten dat de problemen hier al dan niet intern lagen. Indien de problemen intern van oorsprong waren moest ik de interventie betalen, zoniet dan was ze gratis.
Die brave man is begin van de maand keurig langsgeweest en heeft vastgesteld dat ik last had van storingen door lijnen van andere klanten (ik vermoed een overbelasting). Het probleem lag niet intern, dus voor mij was de interventie gratis.
De door de technieker voorgestelde oplossing was een omschakeling van de LEX (op zo'n 3 km) waar ik momenteel op ben aangesloten naar een LDC die korter bij mij thuis ligt. ISP kondigt me dat mooi aan in een ticket.
Een goeie week later heb ik plots geen connectie met het internet meer. Gebeld met ISP om het probleem te signaleren : ligt aan de werkzaamheden m.b.t. de omschakeling zegt de helpdesk. Kan 3 tot 4 dagen (werkdagen denk ik dan) duren. Blijkt achteraf dat de move van LEX naar LDC pas enkele dagen na mijn offline gaan pas effectief van start is gegaan.
2 weekends later - nog steeds offline - stelt ISP vast dat hun leverancier mij op een verkeerd profiel zou hebben gezet (de move van LEX naar LDC zou reeds volledig zijn voltooid volgens helpdesk). Door dit verkeerde profiel kan ik niet op het internet via mijn ISP.
Nu zitten we weer een weekend verder en er is voor mij nog steeds niks veranderd. Heb intussen ook een aangetekende ingebrekestelling verstuurd, maar ISP schuift alles af op hun leverancier.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen ?
Indien een ISP of een leverancier zich denkt te herkennen : be my guest en geef uw relaas.