Extreem lage sync met goeie lijnwaardes
Geplaatst: 09 sep 2009, 13:50
Hoi,
Ik ben sinds feb een blije scarlet klant (ook onderts al 2 klanten aangebracht), maar sinds kort ben ik niet meer tevreden over onze sync snelheid. We hadden plots een maand geleden last van veel disconnects op onze lijn. Er waren hiernamelijk werken geweest voor de deur, en er was miserie geweest met de telefoonkabel. Uiteindelijk zijn er mensen van Belgacom langsgekomen om onze kabel te herstellen, en sindsdien is het euvel opgelsost.
Sindsdien syncen we echter maar op 3.3mbit. Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om te proberen het probleem zo op te lossen, voor de problemen bekend waren met de telefoonkabel.
Nu zijn onze waarden terug goed :
Downstream/Upstream : 3360.0 Kbps/512.0 Kbps
NoiseMargin down/up : 25.0 dB/23.0 dB
Attenuation down/up : 32.0 dB/16.0 dB
Dus ik vraag aan Scarlet om terug onze snelheid te verhogen. De persoon van de helpdesk doet een test, en ziet ook deze lijnwaarden. Hij zegt dat een hogere sync er zeker in moet zitten. Hij doet een aanvraag bij de 2e lijn support, maar hij krijgt dit terug : "hellaas is het niet mogelijk, de klant heeft de hoogst mogelijke sync voor zijn lijn (aan de hand van ATT)".
Ik vraag dan waarom ze niet hoger kunnen, en daar kan men niet op antwoorden. Hij ging dit vragen aan 2e lijn support, maar daar antwoorden die mensen niet direct meer.
Ik heb het volledige rapport gekregen, en daar staat exact hetzelf in, plus nog dingen zoals MutualCapacitance, CableCapacitance, AB_Capacitance, AB_Insulation, ...
Als iemand weet wat deze waarden betekenen en hoeveel deze zouden moeten zijn, let me know !
Alle hulp is welkom !
Ik ben sinds feb een blije scarlet klant (ook onderts al 2 klanten aangebracht), maar sinds kort ben ik niet meer tevreden over onze sync snelheid. We hadden plots een maand geleden last van veel disconnects op onze lijn. Er waren hiernamelijk werken geweest voor de deur, en er was miserie geweest met de telefoonkabel. Uiteindelijk zijn er mensen van Belgacom langsgekomen om onze kabel te herstellen, en sindsdien is het euvel opgelsost.
Sindsdien syncen we echter maar op 3.3mbit. Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben om te proberen het probleem zo op te lossen, voor de problemen bekend waren met de telefoonkabel.
Nu zijn onze waarden terug goed :
Downstream/Upstream : 3360.0 Kbps/512.0 Kbps
NoiseMargin down/up : 25.0 dB/23.0 dB
Attenuation down/up : 32.0 dB/16.0 dB
Dus ik vraag aan Scarlet om terug onze snelheid te verhogen. De persoon van de helpdesk doet een test, en ziet ook deze lijnwaarden. Hij zegt dat een hogere sync er zeker in moet zitten. Hij doet een aanvraag bij de 2e lijn support, maar hij krijgt dit terug : "hellaas is het niet mogelijk, de klant heeft de hoogst mogelijke sync voor zijn lijn (aan de hand van ATT)".
Ik vraag dan waarom ze niet hoger kunnen, en daar kan men niet op antwoorden. Hij ging dit vragen aan 2e lijn support, maar daar antwoorden die mensen niet direct meer.
Ik heb het volledige rapport gekregen, en daar staat exact hetzelf in, plus nog dingen zoals MutualCapacitance, CableCapacitance, AB_Capacitance, AB_Insulation, ...
Als iemand weet wat deze waarden betekenen en hoeveel deze zouden moeten zijn, let me know !
Alle hulp is welkom !