Kapotte homeconnect router
Geplaatst: 28 jul 2009, 18:00
Een goeie maand geleden ging mijn siemens homeconnect router kapot. Het begon met elk dag een paar keer uit te vallen, dan elk uur, tot hij het tenslotte niet meer deed. Het was zeker mijn verbinding niet want een andere ADSL router die ik nog had werkte wel nog perfect. Nu, dit was nog maar het begin van de problemen:
De router kwam van mediamarkt, ik droeg hem dus logischerwijs daar binnen ter herstelling. Daar werd mij verteld dat de herstelling 40 dagen kon duren... en dit zonder vervangtoestel!!! (maw: Ik heb een maand internet+telefoon betaald, terwijl ik er geen gebruik kon van maken - oké, van internet wel, maar dat was omdat ik toevallig een adsl-modem had liggen en dus volledig mijn eigen verdienste). Ik belde ook naar dommel en daar zei men dat dit het probleem van mediamarkt was en zij daar niets konden aan doen (kastje - muur, iemand
), mijn SIP gegevens, waar ik om gevraagd had, werden dus door dommel niet vrijgegeven. Mediamarkt ging mij bellen indien de herstelling in orde was. Uiteraard gebeurde dit niet. Uiteindelijk heb ik ze zelf opgebeld en ze zeiden dat de herstelling in orde was.
Toen ik terug naar mediamarkt ging veranderde het verhaal plots in: De herstelling is niet doorgegaan, u krijgt een waardebon van €129 (in mediamarkt zelf natuurlijk!). Uiteraard ging ik meteen kijken waar de homeconnect-routers stonden, maar tot mijn grote verbazing werden deze niet meer verkocht!!! Aan de infobalie werd mij iets verteld van problemen met leverancier ofzo (interesseert mij totaal niet!!! Ik wil mijn probleem opgelost zien
) maar ze hadden nog een retour liggen waarvan de PIN-code niet/niet correct werd meegeleverd. Deze heb ik dan maar aanvaard en thuis geïnstalleerd. Om één of andere bizarre reden stonden de VPI/VCI gegevens verkeerd ingevuld, maar na deze te corrigeren kon ik nu terug met een originele sx762 modem terug op internet.
Nu zijn mijn vragen:
1) Hoe kan ik er voor zorgen dat dommel terug mijn VOIP gegevens in mijn router laadt?
2) Als mijn router (of van iemans anders die zijn router in mediamarkt gekocht heeft) kapot gaat? Wat gebeurt er dan? Een waardebon van €129 in mediamarkt waar je niets mee kan aanvangen?
3) Iemand die een gelijkaardige ervaring heeft + hints?
PS: De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook een waardebon van €33 heb gekregen in Mediamarkt (wss omdat ik een retour aanvaard heb)
De router kwam van mediamarkt, ik droeg hem dus logischerwijs daar binnen ter herstelling. Daar werd mij verteld dat de herstelling 40 dagen kon duren... en dit zonder vervangtoestel!!! (maw: Ik heb een maand internet+telefoon betaald, terwijl ik er geen gebruik kon van maken - oké, van internet wel, maar dat was omdat ik toevallig een adsl-modem had liggen en dus volledig mijn eigen verdienste). Ik belde ook naar dommel en daar zei men dat dit het probleem van mediamarkt was en zij daar niets konden aan doen (kastje - muur, iemand

Toen ik terug naar mediamarkt ging veranderde het verhaal plots in: De herstelling is niet doorgegaan, u krijgt een waardebon van €129 (in mediamarkt zelf natuurlijk!). Uiteraard ging ik meteen kijken waar de homeconnect-routers stonden, maar tot mijn grote verbazing werden deze niet meer verkocht!!! Aan de infobalie werd mij iets verteld van problemen met leverancier ofzo (interesseert mij totaal niet!!! Ik wil mijn probleem opgelost zien

Nu zijn mijn vragen:
1) Hoe kan ik er voor zorgen dat dommel terug mijn VOIP gegevens in mijn router laadt?
2) Als mijn router (of van iemans anders die zijn router in mediamarkt gekocht heeft) kapot gaat? Wat gebeurt er dan? Een waardebon van €129 in mediamarkt waar je niets mee kan aanvangen?
3) Iemand die een gelijkaardige ervaring heeft + hints?
PS: De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook een waardebon van €33 heb gekregen in Mediamarkt (wss omdat ik een retour aanvaard heb)