Hello,
Heb onlangs mij bijna 5 jaar oude nokia gsm moeten vervangen door een nieuw exemplaar wat de Nokia E51 is geworden.
Nu kan men daar blijkbaar mee mobiel op internet.
Ik heb op dit ogenblik een simpel abo bij Base, 15 euro postpaid.
Nu is mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft:
http://www.base.be/base/nl/home/offer/i ... .aspx/4686
Voor 10 euro per maand krijgt men 500mb ter beschikking, is dit abo de moeite of laat ik het maar beter zo?
Mobiel internet via GSM ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
1. Aanbod geldig voor elk ondertekend surf & mail 10 contract van onbepaalde duur afgesloten in een BASE-shop of ALLO telecom verkooppunt voor 31/08/2009. De surf&mail optie moet gecombineerd worden met een BASE abonnement. De surf & mail 10 optie biedt 500 MB dataoverdracht per maand in België. Als je het volume van 500 MB/maand overschrijdt, blijf je aan hetzelfde tarief van 0,02€/MB surfen. Het ongebruikt volume van de 500 MB wordt niet overgedragen naar de volgende maand. Na drie maanden test, wordt elke maand 10€ automatisch toegevoegd aan je factuur. Om te deactiveren volstaat het om te bellen naar 1999 zowel tijdens als na de testperiode (gratis in België) of langs te gaan in een BASE-shop of ALLO telecom. De surf & mail 10 optie zal gedeactiveerd zijn na ontvangst van de eerste factuur na je oproep, behalve indien je factuur al in verwerking was op het moment van je aanvraag tot deactivatie. In dat geval zal de deactivatie effectief zijn vanaf je daarop volgende factuur.test nu gratis internet op je gsm gedurende 3 maanden1!
test he.
ik denk dat op edge je zelfs theoretisch niet op die 500mb komt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
hallo,
ik heb Base Prepaid en heb deze optie ook geactiveerd. (Deze maand wel Surf5 omdat ik paar weken met vakantie ga). Da's het voordeel van prepaid, dat je iedere maand kan kiezen welke je neemt.
MobileVikings gebruikt het netwerk van Base, technisch is er dus geen verschil.
Sinds Base deze opties (surf & sms) heeft, ben ik terug overgestapt van MobileVikings naar Base, omdat Base in mijn geval goedkoper is. Dat is natuurlijk persoonlijk en hangt van je bel-, sms- en surfgedrag af.
Wat je ook zeker eens kan bekijken, is MobileMail van Base. Daarmee krijg je een sms als je een mail ontvangt en hoef je geen dataverbinding te maken om te zien dat er toch geen mail is
Over de limiet zou ik me ook geen zorgen maken. Bekijk het programma easy wifi eens. Daarmee kan je je E51 instellen dat het eerst wifi neemt en pas Edge als er geen wifi in de buurt is.
ik heb Base Prepaid en heb deze optie ook geactiveerd. (Deze maand wel Surf5 omdat ik paar weken met vakantie ga). Da's het voordeel van prepaid, dat je iedere maand kan kiezen welke je neemt.
MobileVikings gebruikt het netwerk van Base, technisch is er dus geen verschil.
Sinds Base deze opties (surf & sms) heeft, ben ik terug overgestapt van MobileVikings naar Base, omdat Base in mijn geval goedkoper is. Dat is natuurlijk persoonlijk en hangt van je bel-, sms- en surfgedrag af.
Wat je ook zeker eens kan bekijken, is MobileMail van Base. Daarmee krijg je een sms als je een mail ontvangt en hoef je geen dataverbinding te maken om te zien dat er toch geen mail is

Over de limiet zou ik me ook geen zorgen maken. Bekijk het programma easy wifi eens. Daarmee kan je je E51 instellen dat het eerst wifi neemt en pas Edge als er geen wifi in de buurt is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Het is niet omdat ze hetzelfde netwerk gebruiken dat ze technisch hetzelfde zijn héjohcla schreef:MobileVikings gebruikt het netwerk van Base, technisch is er dus geen verschil.

Eigenlijk maken ze alleen gebruik van de zendmasten van Base.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
bedankt voor reacties.
Ik ben straks bij Base geweest en heb het laten activeren.
Blijkt nog redelijk goed te werken, had het eerlijk gezegd trager verwacht.
Drie maanden gratis, daarna 10 euro de maand.
Dus mijn volledig Base abo komt dan op +- 25 euro /maand, valt nog redelijk goed mee
Ik ben straks bij Base geweest en heb het laten activeren.
Blijkt nog redelijk goed te werken, had het eerlijk gezegd trager verwacht.
Drie maanden gratis, daarna 10 euro de maand.
Dus mijn volledig Base abo komt dan op +- 25 euro /maand, valt nog redelijk goed mee

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Ik heb ook dat abonnement en ben nog nooit boven de 100MB geweest (met iphone). BASE heeft voorlopig nog geen operationeel 3G netwerk, maar de EDGE snelheden zijn heel goed. Op vakantie activeer ik altijd het 500MB data-abonnement (op challenger netwerk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Idd,het hangt van persoon tot persoon af.Wie veel belt zit beter af met wat anders maar wie zoals mij vooral smsen stuurd en internet die zit het beste met Mobile Vikings natuurlijk.
Ik heb een iphone 3gs en het hangt van maand tot maand af hoeveel ik van mijn verbruik kwijt ben;dat kan soms tot 600mb gaan maar das al uitzonderlijk en gemiddeld is dat denk ik iets meer dan 200MB.
Ik betaalde ervoor bij base ook per maand 25 euro.Nu dankzij MV 15 euro per maand + ik er meer voor heb;ervoor had ik 200mb om te surfen,nu heb ik 1gb,ervoor had ik 120 smsen en nu heb ik er 1000 en 15 euro om te bellen en ervoor was het 10 euro.
Ik heb mij op alle vlakken verbeterd door mv te nemen.
Rekening houdend ik per maand ong 300 smsen verbruik zou ik nog wat extra kwijt zijn denk ik mocht ik nog bij base zitten.
Maar ieder zijn ding;ik ben content ik mij per jaar 120 euro's kan uitsparen.
Ik heb een iphone 3gs en het hangt van maand tot maand af hoeveel ik van mijn verbruik kwijt ben;dat kan soms tot 600mb gaan maar das al uitzonderlijk en gemiddeld is dat denk ik iets meer dan 200MB.
Ik betaalde ervoor bij base ook per maand 25 euro.Nu dankzij MV 15 euro per maand + ik er meer voor heb;ervoor had ik 200mb om te surfen,nu heb ik 1gb,ervoor had ik 120 smsen en nu heb ik er 1000 en 15 euro om te bellen en ervoor was het 10 euro.
Ik heb mij op alle vlakken verbeterd door mv te nemen.
Rekening houdend ik per maand ong 300 smsen verbruik zou ik nog wat extra kwijt zijn denk ik mocht ik nog bij base zitten.
Maar ieder zijn ding;ik ben content ik mij per jaar 120 euro's kan uitsparen.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
dus als ik het goed begrijp, nu betaal ik bij base 15 euro postpaid + binnenkort 10 euro voor mobiel internet.
25 euro maandelijks.
Bij mobile vikings zou ik 15 euro / maand betalen, waaronder 1GB mobiel internet valt en 1000 sms'kes.
Die 15 euro is dan beltegoed wat men maandelijks moet opladen?
25 euro maandelijks.
Bij mobile vikings zou ik 15 euro / maand betalen, waaronder 1GB mobiel internet valt en 1000 sms'kes.
Die 15 euro is dan beltegoed wat men maandelijks moet opladen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Vergelijken is heel moeilijk in ieder geval. Bij BASE krijg je bij je abonnement (postpaid 1) gratis belminuten naar BASE en bel je aan € 0,18 / MIN. Bij Mobile Viking betaal je € 0,24 / MIN, maar krijg je wel gratis smsen en gratis mobiel internet. Bij BASE betaal je 20 EUR/maand waarvan 10 EUR belwaarde, bij MV betaal je 15 EUR/maand met 15 EUR belwaarde. Internationaal is BASE ook goedkoper (bellen naar buitenland, versturen van MMS, ...) Afhankelijk van je belgewoonten ben je ofwel bij BASE ofwel bij MV goedkoper af.
't Is inderdaad nu al erg moeilijk om te vergelijken. Bovendien passen we ons gedrag aan aan ons tariefplan.lithion schreef:Vergelijken is heel moeilijk in ieder geval.
Gratis bellen? Dan bellen we maar wat meer. Gratis sms? Dan doen we het met een smsje meer...
Binnenkort komt er ook nog eens koppelverkoop bij en dan wordt het nog wat moeilijker!
-
- Elite Poster
Vergelijken is idd moeilijk.
Bij MV betaal je ook per begonnen minuut, Bij Base per seconde na de 1 minuut. Los van het hogere tarief, betaal je dus bij MV gemiddeld 12 cent per gesprek meer.
Ik heb soms 1500 sms/maand, dus moest ik bij MV na zo'n 20 dagen herladen, Bij BASE is het voor 10 euro per maand onbeperkt (kleine lettertjes zeggen 5000 sms/mnd). Vroeger zat ik dus soms aan bedragen van 250 EUR / maand, dus was MV al een hele zegen voor mij
Bij MV ben ik ongeveer 2 maand geweest, en niks dan positieve ervaringen. Uitstekende service en ze hebben voor een doorbraak voor mobiel internet gezorgd.
Wat ik wel een voordeel vind bij BASE, is dat je per sms kan herladen. Dan heb je geen problemen als je krediet plots op is na een lang gesprek.
Bij MV betaal je ook per begonnen minuut, Bij Base per seconde na de 1 minuut. Los van het hogere tarief, betaal je dus bij MV gemiddeld 12 cent per gesprek meer.
Ik heb soms 1500 sms/maand, dus moest ik bij MV na zo'n 20 dagen herladen, Bij BASE is het voor 10 euro per maand onbeperkt (kleine lettertjes zeggen 5000 sms/mnd). Vroeger zat ik dus soms aan bedragen van 250 EUR / maand, dus was MV al een hele zegen voor mij

Bij MV ben ik ongeveer 2 maand geweest, en niks dan positieve ervaringen. Uitstekende service en ze hebben voor een doorbraak voor mobiel internet gezorgd.
Wat ik wel een voordeel vind bij BASE, is dat je per sms kan herladen. Dan heb je geen problemen als je krediet plots op is na een lang gesprek.

-
- Elite Poster
Sorry, Het programma dat prioriteiten legt tussen wifi en Edge heet SmartConnect. Met EasyWifi kan je laten zoeken naar meerdere bekende wifi's (thuis, werk, hotspots, ...)johcla schreef:
Bekijk het programma easy wifi eens. Daarmee kan je je E51 instellen dat het eerst wifi neemt en pas Edge als er geen wifi in de buurt is.
Je kan beide programma's wel samen gebruiken.