Pagina 1 van 1
fireworks mx
Geplaatst: 27 jan 2004, 09:02
door stephan
weer een probleem
ik heb een afbeelding gemaakt met fireworks mx maar deze bestaat uit 2 layers... allé ja, eigenlijk een logo (layer 1) en een tekst (layer 2)
dus die tekst moet op de afbeelding...
hoe moet ik nu opslaan als ik wil dat deze 2 als 1 geheel worden beschouwd...
ik kan dit via jpeg ofzo maar dan verlies ik de transparency rond het logo...
dit moet toch binnen het programma zelf kunnen?
ik zou de 2 layers als 1 naar flash mx willen export/import...
thanx
stephan
Geplaatst: 27 jan 2004, 09:55
door noppes
Als je het transparant wil houden, sla het dan op onder gif...
Geplaatst: 27 jan 2004, 10:11
door Sub Zero
Noppes heeft overschot van gelijk. Jpeg ondersteunt geen transparancy als ik mij niet vergis. Je kan altijd png pakken, daar zal je waarschijnlijk het meeste succes mee hebben.
Cheers
Geplaatst: 27 jan 2004, 10:59
door meon
PNG is her formaat waarmee Fireworks zelf werkt dacht ik. En jawel, die dingen kan je rechtstreeks gebruiken in een browser. Enkel IE ondersteunt geen PNG-Alpha-transparantie, alle andere browsers wél.
Geplaatst: 27 jan 2004, 12:17
door Lukse
Flash werkt met vectoren, je kan dus tekst en afbeeldingen die in flash getekend zijn, zoveel vergroten en verkleinen als je wil, zonder dat de kwaliteit ervan verslechtert.
Je kan dus beter enkel het logo importeren in flash, en de tekst in flash zelf intypen.
Nog beter zou zijn, het logo in flash overtekenen.
Geplaatst: 27 jan 2004, 12:31
door stephan
in jpeg idd geen transparancy...
in png opslaan verandert niets, hij blijft het zien als 2 afbeeldingen...
ik moet een manier hebben om er 1 van te maken...
pak nu bvb een auto als afbeelding 1 en een nummerplaat als afbeelding 2..
tzou stom zijn om overal waar ge da wilt hebben altijd eerst den auto en dan
de nummerplaat te moeten kopieren he?...
thanx
kga nu exaam doen, wish me luck
ciao
Geplaatst: 27 jan 2004, 16:54
door Lukse
Ge kunt da mss doen met trace bitmap?
Dus gewoon opslaan as jpeg.
Importeren in Flash.
En dan ne trace bitmap doen.
En dan de stukskes wegknippen die ge nie nodig hebt.
Geplaatst: 27 jan 2004, 21:18
door stephan
heb het kunnen oplossen...
wel nen helen omweg!
exporteren naar jpeg zodat het 1 object wordt, terug openen met fireworks en dan de hele rand errond terug wegdoen...

met da toverstokske
thanx
ciao