Pagina 1 van 1
Geen kiestoon
Geplaatst: 01 mei 2009, 11:35
door fredo66
Na overschakeling naar een Tele2 adsl account (met enkel adsl, geen vaste telefoon) merk ik na de activatie van de lijn op dat mijn voip accounts niet meer werken. Er is namelijk geen kiestoon meer op de lijnen. Op mijn fritzbox 7140 staan de verschillende sip accounts wel in het groen (account is dus ingelogd) maar op mijn telefoons heb ik geen kiestoon en bellen gaat dus niet ?
De internetverbinding is wel ok.
Is er iemand die weet wat er precies aan de hand is ? Heeft dit te maken met het feit dat de Belgacomtechnieker de lijn zo instelde dat dixit hem 'ik geen splitter meer moest gebruiken' (op de lijn zit dus enkel nog een adsl signaal, maar dat moet toch volstaan voor VOIP ?)
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 01 mei 2009, 11:41
door ubremoved_539
Als op je Fritbox alles in het groen staat, dan lijkt het mij een probleem bij je VoIP provider.
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 01 mei 2009, 18:44
door philippe_d
fredo66 schreef: Op mijn fritzbox 7140 staan de verschillende sip accounts wel in het groen (account is dus ingelogd) maar op mijn telefoons heb ik geen kiestoon en bellen gaat dus niet ?
De internetverbinding is wel ok.
Als je echt wil geholpen worden moet je misschien wel een klein beetje méér uitleg geven over de opstelling. Staat je FritzBox ingesteld als adsl modem (met andere woorden: je hebt de Tele2 VOIP gegevens ingevuld in de FritzBox) of staat hij als "client" achter je Tele2 modem/router ...
Geen kiestoon wil niet noodzakelijk zeggen dat bellen niet gaat. Probeer eens om ** te drukken: krijg je nu de kiestoon van de binnenlijn ? Of druk *121#: krijg je nu een kiestoon ?
Heb je na de overschakeling van vaste telefoon naar tele2 de instellingen van de analoge toestellen in je FritzBox gewijzigd? Indien niet krijgt het analoge toestel, van zodra je de hoorn opneemt, de kiestoon van de vaste lijn. Gezien er daar geen kiestoon meer aanwezig is, hoor je dus niks ...
Probeer het volgende eens:
a) Normaal kan je in de "Expert Mode" aangeven dat je géén vaste lijn hebt. Probeer die setting eens.
b) Zorg er ook voor dat je in Telephony settings alle vaste lijn instellingen
wist (analoge of ISDN nummers wissen).
c) In je "Telephone devices" moet je de lijn aanduiden waarmee het analoge toestel "normaal" uitbelt. Geef hier een van je VOIP lijnen op (via Dialing Rules kan je altijd die default setting overrulen).
Groeten,
Philippe.
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 01 mei 2009, 19:49
door fredo66
philippe.deleye schreef:fredo66 schreef: Op mijn fritzbox 7140 staan de verschillende sip accounts wel in het groen (account is dus ingelogd) maar op mijn telefoons heb ik geen kiestoon en bellen gaat dus niet ?
De internetverbinding is wel ok.
Als je echt wil geholpen worden moet je misschien wel een klein beetje méér uitleg geven over de opstelling. Staat je FritzBox ingesteld als adsl modem (met andere woorden: je hebt de Tele2 VOIP gegevens ingevuld in de FritzBox) of staat hij als "client" achter je Tele2 modem/router ...
Geen kiestoon wil niet noodzakelijk zeggen dat bellen niet gaat. Probeer eens om ** te drukken: krijg je nu de kiestoon van de binnenlijn ? Of druk *121#: krijg je nu een kiestoon ?
Heb je na de overschakeling van vaste telefoon naar tele2 de instellingen van de analoge toestellen in je FritzBox gewijzigd? Indien niet krijgt het analoge toestel, van zodra je de hoorn opneemt, de kiestoon van de vaste lijn. Gezien er daar geen kiestoon meer aanwezig is, hoor je dus niks ...
Probeer het volgende eens:
a) Normaal kan je in de "Expert Mode" aangeven dat je géén vaste lijn hebt. Probeer die setting eens.
b) Zorg er ook voor dat je in Telephony settings alle vaste lijn instellingen
wist (analoge of ISDN nummers wissen).
c) In je "Telephone devices" moet je de lijn aanduiden waarmee het analoge toestel "normaal" uitbelt. Geef hier een van je VOIP lijnen op (via Dialing Rules kan je altijd die default setting overrulen).
Groeten,
Philippe.
Fritzbox is zowel adslmodem als voip (en andere functies natuurlijk). Ik bezit dus geen T2 modem. Als ik de hoorn opneem gaat wel het lichtje van de internettelefoonlijn branden. Als ik dan jouw voorgestelde toetsencombinatiedruk gaat die indicator terug uit.
De fbox staat in Expert Mode, waar kan ik die setting vinden dat je géén vaste lijn hebt (ik vind ze echt nergens maar mocht ze bestaan dan zal het inderdaad daaraan liggen want in het menu telephone devices er ook nog een tabblad fixedline network staat met daarin een invulveld voor het vastelijn nr en daar staat nog steeds mijn vaste lijn nr. Wanneer daar gewoon het nr. wis krijg je een foutboodschap met de melding dat ik een nr. MOET ingeven.
Wat je onder c) schrijft, zo staat het ook ingesteld.
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 02 mei 2009, 13:36
door philippe_d
fredo66 schreef: Fritzbox is zowel adslmodem als voip (en andere functies natuurlijk). Ik bezit dus geen T2 modem. Als ik de hoorn opneem gaat wel het lichtje van de internettelefoonlijn branden. Als ik dan jouw voorgestelde toetsencombinatiedruk gaat die indicator terug uit.
De fbox staat in Expert Mode, waar kan ik die setting vinden dat je géén vaste lijn hebt (ik vind ze echt nergens maar mocht ze bestaan dan zal het inderdaad daaraan liggen want in het menu telephone devices er ook nog een tabblad fixedline network staat met daarin een invulveld voor het vastelijn nr en daar staat nog steeds mijn vaste lijn nr. Wanneer daar gewoon het nr. wis krijg je een foutboodschap met de melding dat ik een nr. MOET ingeven..
Sorry, maar mijn ervaringen met de FritzBox beperken zich tot de (duitse) 7050 en de (engels + duiste) 7170. Maar ik denk dat er niet verschil is.
Betreft het niet kunnen wissen van het vaste nummer: probeer eens het volgende:
* ga naar "analog line" en wis het nummer. Druk nog niet op Apply, negeer de foutmelding.
* ga dan naar "ISDN line" (de velden zijn wsl leeg), en druk nu op Apply. Misschien lukt het nu wel ?
Doet dit probleem zich voor op beide analoge uitgangen ?
Last but not least, probeer eens de Box te resetten (terug naar de werksinstellingen), en begin opnieuw.
Anders valt er mij ook niets meer te binnen, sorry
Philippe.
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 02 mei 2009, 22:32
door fredo66
philippe.deleye schreef:
Sorry, maar mijn ervaringen met de FritzBox beperken zich tot de (duitse) 7050 en de (engels + duiste) 7170. Maar ik denk dat er niet verschil is.
Betreft het niet kunnen wissen van het vaste nummer: probeer eens het volgende:
* ga naar "analog line" en wis het nummer. Druk nog niet op Apply, negeer de foutmelding.
* ga dan naar "ISDN line" (de velden zijn wsl leeg), en druk nu op Apply. Misschien lukt het nu wel ?
Doet dit probleem zich voor op beide analoge uitgangen ?
Last but not least, probeer eens de Box te resetten (terug naar de werksinstellingen), en begin opnieuw.
Anders valt er mij ook niets meer te binnen, sorry
Philippe.
apply drukken op isdn line gaat wel maar dan staat hij ook op isdn. Als je erna terug naar landline gaat kijken is het veld wel leeg maar je kan er terug niet opslaan. Onder isdn blijft het probleem.
Ik vrees dat het probleem niet bij mijn modem ligt maar bij de telefooncentrale BGC of bij de provider Tele2
Re: Geen kiestoon
Geplaatst: 05 mei 2009, 11:07
door fredo66
probleem is opgelost: oude configuratie aangesloten toestellen wissen EN daarna de modem volledig uitschakelen (stroom onderbreken) gedurende enkele minuten en daarna de analoge telefoontoestellen opnieuw configureren. Zonder stroomonderbreking werd de nieuwe configuratie blijkbaar niet goed uitgevoerd.