Heb zins kort een Turbonet XL account bij Telenet en heb het zins vandaag in gebruik genomen over het hele netwerk. Natuurlijk werkt mijn ftp server niet meer die geïnstalleerd is op een Windows home server. Nu was mijn vraag hoe ik nu te werk moet gaan om die terug aan de praat te krijgen?
Telenet blokkeert poort 21(ftp) Al staat mijn ftp server op een veel hogere poort ( 0000 vier cijfers dus ) Heb de poorten in mijn router al open gezet maar geen resultaat. Iemand die me hier bij kan helpen?
Turbonet XL en FTP
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Op de server is niets aangepast na de overstap van dommel naar telenet.Astralon schreef:Draait firewall software op je server? Poort open?
De router die alles regelt en de ip's uit deelt wel die is vernieuwd. Daar heb ik de poorten ingesteld naar het ip adres van de server ( vast ip )
Firewall geeft toegang voor flachfxp ( ftp client ) op mijn laptop. Nooit problemen gehad enkel nu met de overstap naar telenet . Nog een tip dat ik kan of moet nakijken ?
Hallo,
ik heb het zelfde probleem een ik denk dat we wel poort 21 via NAT hebben doorgesluisd naar de FTP-server (b.v. 5002), maar dat de communicatie nog altijd via poort 20 loopt en deze wordt waarschijnlijk ook geblokkeerd bij Telenet. Ik ben hier ook nog aan het testen en laat iets weten !
g
P
ik heb het zelfde probleem een ik denk dat we wel poort 21 via NAT hebben doorgesluisd naar de FTP-server (b.v. 5002), maar dat de communicatie nog altijd via poort 20 loopt en deze wordt waarschijnlijk ook geblokkeerd bij Telenet. Ik ben hier ook nog aan het testen en laat iets weten !
g
P
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Telenet blokkeerd al altijd inkomende poorten <1024 op consumer abonnementen (toch vanaf het niet-Telenet netwerk).
Enige alternatief is een Office abonnement bij Telenet nemen of een andere provider. FTP maakt het nog dubbel en dik moeilijk, vanwege verschillende poorten (FTP, FTP data, passive range poorten).
Enige alternatief is een Office abonnement bij Telenet nemen of een andere provider. FTP maakt het nog dubbel en dik moeilijk, vanwege verschillende poorten (FTP, FTP data, passive range poorten).
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Wel bij mij werkt alles zoals het hoort nu . Had enkel in mijn router iets over het hoofd gezien maar weet al niet meer wat het was .
Dus kan alleen zeggen dat het wel kan werken . Raad wel een poort te gebruiken die hoog genoeg is 4000+ en dan mag er geen probleem zijn.
Dus kan alleen zeggen dat het wel kan werken . Raad wel een poort te gebruiken die hoog genoeg is 4000+ en dan mag er geen probleem zijn.