VoIP - Home / Business
Geplaatst: 14 jan 2009, 20:29
Vorig jaar ben ik overgestapt van Belgacom VDSL Boost naar Telenet Turbonet XL (Shake).
Daardoor hebben we onze telefoonlijn (ISDN) alleen nog nodig om te bellen en gebeld te worden.
We overwegen om over te schakelen naar VoIP en daar zijn verschillende reden voor maar de belangrijkste zijn de beperkingen van onze huidige telefooncentrale en de (te) hoge kost van onze Belgacom lijn.
Ik heb hierover reeds contact gehad met Telenet Solutions maar zij hadden het altijd maar over ISDN en daar wil ik nu net vanaf.
Ik kan uiteraard de hulp inroepen van een leverancier maar aangezien ik geinteresseerd ben in de technnologie vroeg ik mij af of je VoIP voor een klein bedrijfje zelf kan installeren en configureren?
Huidige situatie
---------------------
- 1 ISDN abonnement
- 1 ISDN centrale (Forum I6)
- 1 reeks van 10 oproepnummers (DDI) (zo iets als 09/xxx xx 90 tot 09/xxx xx 99)
- 4 analoge telefoons aangesloten op de centrale
- 1 analoge fax op de centrale
Wensen
-----------
- Oplossing die gebruik maakt van de Telenet internetverbinding zodat we ons Belgacomabonnement kunnen schrappen. VoIP lijkt me logisch maar misschien zijn er nog andere oplossingen?
- Bestaande nummers bewaren. Niet noodzakelijk allemaal maar toch een 4-tal.
- Ondersteuning voor een digitale centrale en telefoontoestellen zodat een aantal zaken (bvb. centraal telefoonregister, routing, conferentie, enz...) via een web interface of software geconfigureerd kunnen worden.
- Voice mail
- Nummerherkenning (indien mogelijk)
Zijn er hier mensen die eens willen meedenken en/of voorstellen kunnen configureren?
Thanks,
Astralon
P.S.
1) Mijn ervaring met betrekking tot de implementatie van VoIP is nul.
2) Ga er maar van uit dat mijn kennis m.b.t. veel technische termen (FXS, DID, FXO, BRI, SIP, enz...) ook nul is.
3) Denk er a.u.b. aan dat dit een implementatie is voor een bedrijf en dat het dus iets mag kosten.
M.a.w. een paar duizend EUR is geen probleem.
4) Ik heb zelf al e.e.a. opgezocht maar wil hier geen concrete vragen posten zodat we kunnen starten zonder beperkingen.
Daardoor hebben we onze telefoonlijn (ISDN) alleen nog nodig om te bellen en gebeld te worden.
We overwegen om over te schakelen naar VoIP en daar zijn verschillende reden voor maar de belangrijkste zijn de beperkingen van onze huidige telefooncentrale en de (te) hoge kost van onze Belgacom lijn.
Ik heb hierover reeds contact gehad met Telenet Solutions maar zij hadden het altijd maar over ISDN en daar wil ik nu net vanaf.
Ik kan uiteraard de hulp inroepen van een leverancier maar aangezien ik geinteresseerd ben in de technnologie vroeg ik mij af of je VoIP voor een klein bedrijfje zelf kan installeren en configureren?
Huidige situatie
---------------------
- 1 ISDN abonnement
- 1 ISDN centrale (Forum I6)
- 1 reeks van 10 oproepnummers (DDI) (zo iets als 09/xxx xx 90 tot 09/xxx xx 99)
- 4 analoge telefoons aangesloten op de centrale
- 1 analoge fax op de centrale
Wensen
-----------
- Oplossing die gebruik maakt van de Telenet internetverbinding zodat we ons Belgacomabonnement kunnen schrappen. VoIP lijkt me logisch maar misschien zijn er nog andere oplossingen?
- Bestaande nummers bewaren. Niet noodzakelijk allemaal maar toch een 4-tal.
- Ondersteuning voor een digitale centrale en telefoontoestellen zodat een aantal zaken (bvb. centraal telefoonregister, routing, conferentie, enz...) via een web interface of software geconfigureerd kunnen worden.
- Voice mail
- Nummerherkenning (indien mogelijk)
Zijn er hier mensen die eens willen meedenken en/of voorstellen kunnen configureren?
Thanks,
Astralon
P.S.
1) Mijn ervaring met betrekking tot de implementatie van VoIP is nul.
2) Ga er maar van uit dat mijn kennis m.b.t. veel technische termen (FXS, DID, FXO, BRI, SIP, enz...) ook nul is.
3) Denk er a.u.b. aan dat dit een implementatie is voor een bedrijf en dat het dus iets mag kosten.
M.a.w. een paar duizend EUR is geen probleem.
4) Ik heb zelf al e.e.a. opgezocht maar wil hier geen concrete vragen posten zodat we kunnen starten zonder beperkingen.