Pagina 1 van 1
					
				Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 14:20
				door kaas2
				Ik begrijp het niet meer..
Mijn factuur datum loopt altijd van 20ste tot de 20 ste.
Ik zeg op 15 december op met aangetekende brief. (die middag nog met dommel telefonisch contact, zij zegt mij: als u brief voor 20/12/2008 binnen is dan dan zal u ADSL signaal ergens rond 20-01-09 stop gezet worden)
Laatste factuur voor 20 dec tot 20 jan is reeds betaald.
Nu enkele dagen geleden krijg ik toch een mail met de vraag om te beltalen voor de periode 20 jan tot 20 feb.... 
Ik bel vandaag.. ja dat is uw maand opzegtermijn zeggen ze mij..
Ik vraag wannner word ik afgesloten? Antw: Dat kan ik niet exact zeggen maar ergens rond de 20 jan.
Ik zeg, dus u vraagt mij dan nog een maand extra te betalen voor iets dat ik niet krijg? Antw: : Ja dat is de opzegvergoeding.
In mijn cnotract van bijna 4 jaar geleden staat niks van een opzegvergoeding.
Ben ik gek of zijn zij gek??
Mij lijkt één maand opzeg = één maand. Dus als ik voor de 20ste december 2008 opzeg, dan zal het 20 jan 2009 afgelopen zijn?  En kan ik mij de 20ste januari laten aansluiten door Belgacom...of niet??
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 14:37
				door liger
				wat hij moest zeggen is eigenlijk: "facturen worden automatisch verstuurd en wij kunnen daar niks aan doen."
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 14:47
				door on4bam
				kaas2 schreef:
Ben ik gek of zijn zij gek??
De vraag stellen is ze beantwoorden  
 
 
Je opzeg was op tijd en dus loopt je abbo af op 20/01. Vraag nu reeds je nieuwe provider aan en trek je niets aan van de factuur 20/01-20/02 van dommel je moet die NIET betalen.
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 14:50
				door SniFManS
				liger schreef:wat hij moest zeggen is eigenlijk: "facturen worden automatisch verstuurd en wij kunnen daar niks aan doen."
lol !
Opzeggen op einde van betaalde maand dus in u geval op 20 januari 2009 Na de verzending van het aangetekend zenden u bank op de hoogte stellen en de betalingen laten stop zetten . Einde verhaal ! Dommel doet wel eens meer dingen die niet kunnen (volgens de wet).
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 15:02
				door kaas2
				Domiciliering had ik de maand daarvoor reeds stopgezet....
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 15:09
				door SniFManS
				kaas2 schreef:Domiciliering had ik de maand daarvoor reeds stopgezet....
Zeer slim van je , dus einde verhaal . Het enige wat ik je nu kan aanraden is zo snel mogelijk een andere provider in huis te halen 

 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 15:55
				door kaas2
				Ben rond de opzeg op vakantie, dus kan ik wel even zonder Internet. 
BGC zei aan de telefoon dat 2 weken meer dan voldoende moeten zijn om aan te sluiten, als je reeds een tel aansluiting hebt bij hun.
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 16:16
				door manu
				Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 16:20
				door dr.trimble
				manu schreef:Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
telt dit voor een bepaald abonnement of voor dommel in het algemeen?
Ik ben reeds anderhalf jaar bij dommel maar waarvan 5 maanden homeconnect. Als ik opzeg, met wat houden ze dan rekening?
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 16:30
				door kaas2
				manu schreef:Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
Ik al meerdere jaren netconnect, dus voor mij opzeg termijn van 1 maand.
Voor een homeconnect wissel weet ik dit niet.
Als je overstapt naar cityconnect dan zit je aan een nieuw jaarcontract, volgens dommel zelf en de experts op dit forum.
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 17:32
				door manu
				als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 18:40
				door SniFManS
				manu schreef:als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
Dat is met homeconnect zeker geen probleem om ze in gebreken te stellen 

 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 29 dec 2008, 20:21
				door a3ke
				SniFManS schreef:manu schreef:als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
Dat is met homeconnect zeker geen probleem om ze in gebreken te stellen 

 
dat moet je doen voor je je betaling staakt 
nu heb je geen poot om op te staan ....
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 31 dec 2008, 14:59
				door Chinaski
				Met al deze Dommel-opzeggers ben ik even gaan kijken naar mijn gegevens bij hen ; Ik ben Dommel-klant (netconnect) sedert eind juli 2007, aanvankelijk met boostpack. Ik dacht dus dat ik  vrij was om Dommel te verlaten (mits opzeg). Nu blijkt echter dat ze, toen ik mijn boostpack opzegde,  me vanaf dat moment lieten beginnen aan een nieuw jaar; bij vervaldatum zie ik 2009/02/08 staan. Dus blijkt dat enkel het opzeggen van een optie gezien wordt als het starten van een nieuw contract ??? Foei Dommel, goeie manier om ook de relatief tevreden klanten weg te jagen.
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 31 dec 2008, 15:30
				door ceurrrix
				Sorry,dat ik me nog eens laat zien,maar ik dacht dat we alle soorten klachten al hadden gehad.
Ben ik zo mis of is de bron van de fantasierijke klagers,werkelijk onuitputtelijk ? ? ?   
 
 
Een ding staat vast !
2009 kan voor sommigen,niet slechter meer worden dan 2008 dank zij djommel
 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 31 dec 2008, 16:14
				door Chinaski
				ceurrrix schreef:Sorry,dat ik me nog eens laat zien,maar ik dacht dat we alle soorten klachten al hadden gehad.
Ben ik zo mis of is de bron van de fantasierijke klagers,werkelijk onuitputtelijk ? ? ?   
 
  
Is geen fantasie hoor makker, heb dit wel laat vastgesteld  
 
  
Prettig jaareinde  

 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 31 dec 2008, 16:42
				door manu
				dat is niet typîsch dommel, want dat doet elke provider.
			 
			
					
				Re: Opzeg dommel
				Geplaatst: 31 dec 2008, 16:50
				door Chinaski
				manu schreef:dat is niet typîsch dommel, want dat doet elke provider.
Allez..
Is toch niet zo dat ik van abbonnement verander ofzo, enkel een optie (boostpack) die ik opzegde.
Ik vind deze handelwijze niet zo evident maar soit.. er zijn inderdaad veel opportunisten onder de providers.