Pagina 1 van 2
Stel onbekwamen
Geplaatst: 02 okt 2008, 08:02
door decat
Zaterdag 20/09 valt ons adsl signaal weg. Internet bij dommel.
Maandag 22/09 naar BGC gebeld om probleem te melden.
Woensdag 24/09 komt er een vriendelijke technieker langs maar deze kan het probleem niet oplossen, probleem ligt ergens in de kabels buiten, er moet 1 of andere 'lasser' langskomen en hij geeft dit door aan de desbetreffende dienst die me 25 of 26/09 zouden bellen.
Mijn contactgegevens in het dossier bij BGC blijken ook niet kloppen, 22/09 werd de storing gemeld van op het werk en de persoon van BGC heeft het nummer van mijn werk genoteerd, zonder mijn gsm te vragen.
Toen de technieker wou langskomen heeft hij dus eerst naar mijn werk gebeld om zijn afspraak te bevestigen, maar ik zat dus thuis op hem te wachten, gelukkig dat hij toch is langsgekomen....
Maandag 29/09 nog steeds geen telefoon, ik bel terug naar BGC 0800 22 800. Krijg iemand aan de lijn, leg probleem uit en die zet me even in wacht. Nadien krijg ik te horen dat de techniekers die moeten langskomen een wachtlijst hebben van 55 personen en het dus nog wel even kan duren voor er iemand zal langskomen. Geen probleem voor mij, zolang het geen maanden in beslag zal nemen...
Dinsdag 30/09 telefoon van de lasser. Hij vraagt of we 01/10 tussen 8 en 9h 's morgens thuis kunnen zijn zodat hij probleem kan komen oplossen -> ok. Ik doe het nodige op het werk zodat ik vrij heb.
Woensdag 01/10:
9h niemand gezien
10h niemand gezien
11h niemand gezien
11h30 bel ik naar BGC 0800 22 800 -> ze antwoorden dat ze me niet kunnen verhelpen, ik moet naar de storingen bellen. Raar want maandag konden ze me wel verderhelpen. Ze geven met 0800 22 700 als nummer.
Ik leg hem uit dat hij niet bekwaam is want maandag kon de persoon aan de lijn me wel verderhelpen.
Storingen gebeld , zelfde verhaal, u moet naar een ander nummer bellen 0800 22 312
Ik bel naar dat nummer, zelfde verhaal, kunnen u niet verder helpen, we hebben daar geen zicht op etc, we zijn een externe firma, bla bla, yeah yeah, f*** off.
Ondertussen zijn we 2h verder en nog steeds geen nieuws.
Om 14h30 bel ik nogmaals naar het nummer 0800 22 800 waar ik een zeker Marc aan de lijn krijg, heel behulpzaam en legt me uit dat er vanmorgen om 7h iemand werd uitgezonden om naar ons adres te komen ?? Nu kunnen ze deze info wel zien, eerder in de voormiddagwas dat niet mogelijk?
Ik vraag hem of ze de desbetreffende dienst kunnen contacteren om na te gaan wanneer die gaat langskomen. Iets later anwoordt hij dat het normaal gezien vandaag 01/10 zal zijn maar wanneer exact weet hij niet.
Ik bedank hem;
Dan nog zitten wachten wachten wachten maar niemand gezien, zelfs geen telefoon om te zeggen dat ze de afspraak (tussen 8h en 9h) niet kunnen halen.
Heel tof, dag conge voor niks en probleem dat ondertussen al meer dan een week aanhoudt is nog steeds niet opgelost.
Men klaagt hier van de service bij dommel, maar BGC is nog een streep erger ze
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, afspraak maken en dan gewoon niet komen opdagen

Geplaatst: 02 okt 2008, 09:05
door Mr.T
Waarom naar BGC bellen voor problemen met je internet aansluiting van Dommel?
Normaal gezien mag BGC je hier zelfs niet mee verder helpen.
Geplaatst: 02 okt 2008, 09:06
door decat
omdat er een probleem is met de discovery lijn, en niet met het account van dommel.....

Geplaatst: 02 okt 2008, 09:49
door brooklyn
idd , je telefoon kan je beter bij Belgacom behouden dan moeten ze wel komen.
Geplaatst: 02 okt 2008, 09:58
door xenne
hij heeft een discoverylijn, dus hij is nog bij belgacom. betaalt hen elke maand nog 10 euro, dit is dus geen probleem dommel. blijkbaar slechte communicatie. heb al 2x lassers bij belgacom moeten aanvragen en die stonden hier snel, de dag zelf of de dag nadien
Geplaatst: 02 okt 2008, 10:11
door decat
verkeerde communicatie?
een zooitje ongeregeld noem ik dat.
heb vandaag nog even naar belgacom gebeld, gelukkige ne 'bekwame' aan de telefoon gehad.
blijkt dat de lasser werd opgeroepen voor 1 of andere grote storing in lanaken of heers.
hij had OP ZIJN MINST ons kunnen bellen om dat te zeggen zodat ge geen uren moet wachten voor niks
Geplaatst: 02 okt 2008, 10:30
door droopy
gisteren zijn ze langs geweest om aan te sluiten. Blijkbaar is er een koperpaar niet gelast in de straat. Ze komen pas volgende week donderdag om dit te doen.
Nu aan het bellen voor een vluggere afspraak en ze hebben me al 4x van de ene dienst naar de andere doorverbonden: "hallo, nee dat is niet bij ons ik verbind u door"....
't Is door hun nalatigheid bij het plaatsen dat er problemen zijn.
Geplaatst: 02 okt 2008, 10:39
door decat
hier is van t zelfde, probleem met koperpaar.
gezien ik enkel een discvery line heb en niks anders bij belgacom zullen ze hun dikkere klanten (adsl en bgc tv) wel eerst voorrang voor herstellingen geven.
Geplaatst: 02 okt 2008, 10:44
door droopy
net iemand doorverbonden gekregen van: "hotlines storingen techniekers" die wist me vriendelijk te zeggen dat hij niets kon doen dat het een nummer voor techniekers was en ik dus mocht inhaken.
0800 22800 gebeld en daar kon men me ook niet helpen
nu terug aan het wachten op de 0800-22700 lijn op persoon 6 die me ook waarschijnlijk zal zeggen dat hij me niet kan helpen dat het voor een andere dienst is.
Geplaatst: 02 okt 2008, 10:51
door decat
bonne chance.
heb gisteren ook vele malen gebeld
dit als resultaat
I heat up, I can't cool down
You got me spinnin'
'Round and 'round
'Round and 'round and 'round it goes
Where it stops nobody knows

Geplaatst: 02 okt 2008, 10:58
door droopy
bij de storingen kreeg ik het volgende antwoord:
aangezien het geen storing is maar een probleem bij een aansluiting is het voor de klantendienst.
Ik wijs haar erop dat ze me al meermaals met de storingen doorverbonden hebben en ze zegt:
dat doen ze enkel maar voor u af te schepen en te sussen
ze is wel heel vriendelijk en belt nu zelf naar de klantendienst om het te regelen... op naar persoon...7
edit: ze komt terug aan de lijn met de melding: we hebben het nog niet geactiveerd en daarom kunnen we niets doen. Morgen zou dit inorde zijn en dan kunnen we mogelijks kijken om het vroeger te regelen...
Onvoorstelbaar ik mag dus morgen terug bellen en hopen dat het tegen dan al in de administratie inorde is gebracht...
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:20
door hollebollegijs
enkel de dienst 0800-22.700 kan en moet je hier verderhelpen. op de gewone klantendienst kan je niets doen. dat iemand je daar al deels geholpen heeft, ligt meer aan de goodwill van die persoon, want hij mag perfect weigeren je verder te helpen.
maar in je eerste post zei je dat je probleem had met je adsl signaal op de lijn. vermits je bij dommel bent aangesloten, moet je hen contacteren en dommel zal op hun beurt belgacom contacteren. zo moet het in principe verlopen.
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:30
door decat
dat klopt
dommel heeft alles doorgegeven aan BGC maar ik heb tevens ook contact gehad met belgacom wat men volste recht is. de discoverylijn is van belgacom en niet van dommel; Er zit een storing op de lijn waaraan dommel niets kan doen.
Belgacom heeft een probleem, dommel niet (ale toch niet bij mij, bij vele andere wel

)
De betaling van de discoverylijn is ook rechtstreeks naar BGC toe dus vraag me af waarom ik hen rechtstreeks niet zou mogen bellen

Geplaatst: 02 okt 2008, 13:35
door droopy
inderdaad hier ook hetzelfde. En wees eens eerlijk, als de klant er niet achter zit dan maakt het hun niet uit of het nu een week duurt of een maand. De technieker kwam gisteren binnen met de woorden : "ik ga maar 2 min werk hebben" 2 uur later vertrok hij met de woorden dat men volgende week donderdag pas wat aan het probleem komt doen. Het zijn 2 heel lange minuten.
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:35
door hollebollegijs
decat schreef:dat klopt
dommel heeft alles doorgegeven aan BGC maar ik heb tevens ook contact gehad met belgacom wat men volste recht is. de discoverylijn is van belgacom en niet van dommel; Er zit een storing op de lijn waaraan dommel niets kan doen.
Belgacom heeft een probleem, dommel niet (ale toch niet bij mij, bij vele andere wel

)
De betaling van de discoverylijn is ook rechtstreeks naar BGC toe dus vraag me af waarom ik hen rechtstreeks niet zou mogen bellen

voor je lijn mag je bellen, klopt.
voor je adsl van dommel echter niet.
maar allee ik hoop dat je probleem snel opgelost raakt.
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:36
door hollebollegijs
droopy schreef:inderdaad hier ook hetzelfde. En wees eens eerlijk, als de klant er niet achter zit dan maakt het hun niet uit of het nu een week duurt of een maand. De technieker kwam gisteren binnen met de woorden : "ik ga maar 2 min werk hebben" 2 uur later vertrok hij met de woorden dat men volgende week donderdag pas wat aan het probleem komt doen. Het zijn 2 heel lange minuten.
wat is de SLA overeenkomst tussen de dommel en belgacom?
heb je daar eens aan gedacht?
ik dacht iets van 3 weken....
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:42
door Jan_B
hollebollegijs schreef:
wat is de SLA overeenkomst tussen de dommel en belgacom?
heb je daar eens aan gedacht?
ik dacht iets van 3 weken....
Is dat bij de andere ISPs die gebruik maken van BGC ook zoveel of is Dommel een buitenbeentje ?
Geplaatst: 02 okt 2008, 13:53
door hollebollegijs
Jan_B schreef:hollebollegijs schreef:
wat is de SLA overeenkomst tussen de dommel en belgacom?
heb je daar eens aan gedacht?
ik dacht iets van 3 weken....
Is dat bij de andere ISPs die gebruik maken van BGC ook zoveel of is Dommel een buitenbeentje ?
geen idee,
maar ligt er ook aan wat dommel wil betalen aan belgacom. als ze een kortere termijn willen, zullen ze meer moeten betalen aan belgacom en dan zal dommel dat willen doorrekenen aan zijn klanten, vandaar dat ze misschien niet zoveel willen betalen, om een mooie prijs voor hun klanten te behouden.
Re: Stel onbekwamen
Geplaatst: 02 okt 2008, 14:33
door Zelete
decat schreef:Raar want maandag konden ze me wel verderhelpen. Ze geven met 0800 22 700 als nummer.
Ik leg hem uit dat hij niet bekwaam is want maandag kon de persoon aan de lijn me wel verderhelpen.
Kijk maar dat vind ik erover.
Je kan uw beklag doen aan de telefoon van waarom duurt dit zo lang en dit en dat... maar gaan verkondigen dat iemand onbekwaam is enzo is niet leuk voor die persoon in kwestie. En zeker niet voor iemand die nog minder van de zaak afweet dan vorige de persoon.
Met vriendelijk zijn kan je ook al véél oplossen

Geplaatst: 02 okt 2008, 14:42
door decat
Gij vindt dat er misschien over, ik niet;
Eerst iemand aan de lijn krijgen die me perfect verder helpt, een tweede aan de lijn krijgen die met niet kan OF mag verderhelpen...
Dat geeft een gevoel dat je in de steek wordt gelaten, trekt uwe plan.
Ik werk zelf op een alarmcentrale waar we de mensen helpen en informeren met de middelen en info die er beschikbaar zijn, en die middelen en info waren er bij BGC
Geplaatst: 02 okt 2008, 14:53
door droopy
bij mij is het DXadsl en de aanvraag is al doorgestuurd midden augustus. De verwerking van de aanvraag werd pas door belgacom midden september gedaan dus een SLA van 3 weken zal men nog net halen als ze volgende donderdag het inorde krijgen.
Eerst kon men bij belgacom geen 2 aanvragen tegelijk verwerken. Je kan blijkbaar wel 2 isp'ns tegelijk hebben maar een afsluiting van een isp en een nieuwe aanvraag is niet mogelijk. Daar zit het probleem. Trouwens ze behandelen het aal een nieuwe connectie op het andere koperpaar dus dat wil zeggen dat ze dit perfect hadden kunnen doen terwijl de afsluiting aan het lopen was.
Trouwens ik zit nu op koperpaar 1 en ze willen me aansluiten op koperpaar 2 die ze nog moeten lassen. Als ze dit donderdag lassen dan zit ik nog niet op het 2e koperpaar dus gaan ze dan nog eens moeten komen om dan het 2e koperpaar terug aan te sluiten.
Bij DXadsl snapt men ook niet waarom ze niet gewoon het signaal gezet hebben op het actieve koperpaar.
Geplaatst: 02 okt 2008, 15:16
door hollebollegijs
droopy schreef:bij mij is het DXadsl en de aanvraag is al doorgestuurd midden augustus. De verwerking van de aanvraag werd pas door belgacom midden september gedaan dus een SLA van 3 weken zal men nog net halen als ze volgende donderdag het inorde krijgen.
Eerst kon men bij belgacom geen 2 aanvragen tegelijk verwerken. Je kan blijkbaar wel 2 isp'ns tegelijk hebben maar een afsluiting van een isp en een nieuwe aanvraag is niet mogelijk. Daar zit het probleem. Trouwens ze behandelen het aal een nieuwe connectie op het andere koperpaar dus dat wil zeggen dat ze dit perfect hadden kunnen doen terwijl de afsluiting aan het lopen was.
Trouwens ik zit nu op koperpaar 1 en ze willen me aansluiten op koperpaar 2 die ze nog moeten lassen. Als ze dit donderdag lassen dan zit ik nog niet op het 2e koperpaar dus gaan ze dan nog eens moeten komen om dan het 2e koperpaar terug aan te sluiten.
Bij DXadsl snapt men ook niet waarom ze niet gewoon het signaal gezet hebben op het actieve koperpaar.
sorry maar je wil adsl van provider x op een lijn zetten waarop adsl met provider y staat. dat gaat dus niet. belgacom weigert dat dus, wat vrij logisch is
eerst die van y annuleren en als dat gebeurt is, kan je die van x er op
plaatsen.
kleine opmerking, SLA heeft te maken met storingen en niet met aanvragen.
aanvragen worden behandeld volgens het FIFO principe, first in, first out.
Geplaatst: 02 okt 2008, 15:31
door droopy
als ze geen 2 op 1 lijn kunnen zetten waarom zeggen ze dan altijd dat je eerst je nieuwe aanvraag moet doen en als deze geactiveerd is dan pas je oude opzeggen?
Ook hier op het forum lees ik verschillende die 2 abo's hebben 1 van het werk vb bij belgacom en dan nog een dommel voor hun thuisgebruik.
dus zo logisch lijkt me dit niet.
Geplaatst: 02 okt 2008, 16:04
door hollebollegijs
droopy schreef:als ze geen 2 op 1 lijn kunnen zetten waarom zeggen ze dan altijd dat je eerst je nieuwe aanvraag moet doen en als deze geactiveerd is dan pas je oude opzeggen?
Ook hier op het forum lees ik verschillende die 2 abo's hebben 1 van het werk vb bij belgacom en dan nog een dommel voor hun thuisgebruik.
dus zo logisch lijkt me dit niet.
2 adsl abonnementen op 1 lijn kan niet. zou je toch moeten weten.
elke adsl staat dan op een apart koperpaar.
Geplaatst: 02 okt 2008, 16:10
door Maglor
Of met andere woorden: als je ADSL bij een andere provider aanvraagt, dan kan je op een gegeven moment (bij oplevering) niet meer aanmelden met je inloggegevens van je oude provider. Op dat moment kan je die dan opzeggen. Zo vermijd je dat je een periode zonder internet zit.
En mensen kunnen toch altijd twee telefoonlijnen hebben?
Geplaatst: 02 okt 2008, 16:40
door on4bam
hollebollegijs schreef:
2 adsl abonnementen op 1 lijn kan niet. zou je toch moeten weten.
elke adsl staat dan op een apart koperpaar.
Hier moet ik je tegenspreken (behalve als dit onlangs veranderd zou zijn).
Ik had Easynet op het ogenblik dat ze hun residentiele klanten aan Skynet verkochten. Ik heb toen Dommel aangevraagd en een klein uur later kreeg ik de login gegevens van hen. Ik kon toen probleemloos switchen tussen EN en Dommel.
Het is wel zo dat je niet GELIJKTIJDIG kan inloggen op 2 ADSL accounts.
Geplaatst: 02 okt 2008, 17:16
door hollebollegijs
on4bam schreef:hollebollegijs schreef:
2 adsl abonnementen op 1 lijn kan niet. zou je toch moeten weten.
elke adsl staat dan op een apart koperpaar.
Hier moet ik je tegenspreken (behalve als dit onlangs veranderd zou zijn).
Ik had Easynet op het ogenblik dat ze hun residentiele klanten aan Skynet verkochten. Ik heb toen Dommel aangevraagd en een klein uur later kreeg ik de login gegevens van hen. Ik kon toen probleemloos switchen tussen EN en Dommel.
Het is wel zo dat je niet GELIJKTIJDIG kan inloggen op 2 ADSL accounts.
vroeger kon dit perfect. tot voor een jaar of 2 denk ik.
maar nu zou dat niet meer mogelijk mogen zijn, maar ja er zijn altijd uitzonderingen.
Geplaatst: 02 okt 2008, 17:56
door duizend
hollebollegijs schreef:
sorry maar je wil adsl van provider x op een lijn zetten waarop adsl met provider y staat. dat gaat dus niet. belgacom weigert dat dus, wat vrij logisch is
eerst die van y annuleren en als dat gebeurt is, kan je die van x er op
plaatsen
Niet correct...
Ik ben begin dit jaar overgeschakeld op adsl bij een andere provider.
Gedurende één maand had ik bij beide providers een adsl verbinding op hetzelfde koperpaar.
Inloggen met het andere username en passwoord en voila van provider gewisseld. Ik heb die maand regelmatig geswitched en keurig mijn limiet bij beiden opgebruikt

Geplaatst: 02 okt 2008, 19:44
door hollebollegijs
duizend schreef:hollebollegijs schreef:
sorry maar je wil adsl van provider x op een lijn zetten waarop adsl met provider y staat. dat gaat dus niet. belgacom weigert dat dus, wat vrij logisch is
eerst die van y annuleren en als dat gebeurt is, kan je die van x er op
plaatsen
Niet correct...
Ik ben begin dit jaar overgeschakeld op adsl bij een andere provider.
Gedurende één maand had ik bij beide providers een adsl verbinding op hetzelfde koperpaar.
Inloggen met het andere username en passwoord en voila van provider gewisseld. Ik heb die maand regelmatig geswitched en keurig mijn limiet bij beiden opgebruikt

dan heb je gewoon geluk gehad.
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:57
door Ken
Ik kan trouwens nog altijd op EDPnet accounts inloggen in pppoe (zit nu op Dommel).
Ik krijg dan keurig een EDPnet IP ook

Geplaatst: 02 okt 2008, 20:20
door duizend
HBG als je het niet gelooft, stuur mij je useraccount en passwoord maar via PM en ik zal vannacht eens 30GB bij uw account bij opzetten.
Je kan eender welk account perfect gebruiken elders in België als er maar adsl op de lijn zit.
Geplaatst: 02 okt 2008, 20:23
door duizend
Ken schreef:Ik kan trouwens nog altijd op EDPnet accounts inloggen in pppoe (zit nu op Dommel).
Ik krijg dan keurig een EDPnet IP ook

Yep en userbase speedtest geeft dan ook aan dat je bij edpnet zit ...

Geplaatst: 02 okt 2008, 20:38
door nonkie
hollebollegijs schreef:duizend schreef:hollebollegijs schreef:
sorry maar je wil adsl van provider x op een lijn zetten waarop adsl met provider y staat. dat gaat dus niet. belgacom weigert dat dus, wat vrij logisch is
eerst die van y annuleren en als dat gebeurt is, kan je die van x er op
plaatsen
Niet correct...
Ik ben begin dit jaar overgeschakeld op adsl bij een andere provider.
Gedurende één maand had ik bij beide providers een adsl verbinding op hetzelfde koperpaar.
Inloggen met het andere username en passwoord en voila van provider gewisseld. Ik heb die maand regelmatig geswitched en keurig mijn limiet bij beiden opgebruikt

dan heb je gewoon geluk gehad.
Ik heb vorig jaar dommel aangevraagd gehad. Ik ben een adsl router gaan kopen. In die winkel was er één terug gebracht door een andere klant en ik kon deze aan vermindering kopen. Vanaf dat ik mijn inlog gegevens van dommel had aangekregen heb ik de router aangesloten. Ik wou hem configureren en zag dat ik al internet had vooralleer ik mijn inlog gegevens had ingegeven.

Wat bleek nu, die mensen die die router hadden terug gebracht hadden hun inloggegevens niet verwijderd. Ze hadden skynet en ik dommel. Werkte perfect. Ik heb er geen misbruik van gemaakt en hun gegevens verwijderd.
Geplaatst: 02 okt 2008, 20:57
door Vieten
Of je kan inloggen met een account van een andere provider hangt er van af of de beide providers op hetzelfde netwerk zitten.
Geplaatst: 03 okt 2008, 07:21
door decat
Ik bevestig wat de meeste hier zeggen, met een dommel account kan men inloggen bij iemand die skynet heeft en omgekeerd.
Vermoedelijk is het met andere providers ook nog mogelijk maar heb zelf enkel belgacom getest
Geplaatst: 03 okt 2008, 09:42
door droopy
Ik denk dat er hier genoeg zijn die het bewijs geleverd hebben: er is geen enkele reden waarom belgacom geen 2 aanvragen tegelijk kan behandelen tenzij het probleem enkel bij hun administratie ligt. Dus men had perfect mijn aanvraag kunnen verwerken en dan waren er geen problemen geweest.
En nu ga ik beginnen bellen om hopelijk voor 12u een antwoord te krijgen

Geplaatst: 03 okt 2008, 10:24
door Vieten
droopy schreef:er is geen enkele reden waarom belgacom geen 2 aanvragen tegelijk kan behandelen tenzij het probleem enkel bij hun administratie ligt.
Dat het aan de administratie ligt is wel duidelijk.
Een mens kan met 2 dingen gelijk bezig zijn, een computerprogramma niet.
m.a.w. Als een koperpaar bezet is is het bezet en moet het eerst vrij gemaakt worden of er moet een 2e vrij zijn of bij gelast worden.
Geplaatst: 03 okt 2008, 11:17
door droopy
wel vieten je zou denken dat het zo simpel is maar dat is het dus blijkbaar niet.
- er zijn er hier genoeg met 2 actieve abonnementen op 1 koperpaar.
- Je kan perfect terwijl je een actief abo hebt een 2e aanvragen
Wat niet mogelijk is is dat er een werkorder lopende is en belgacom een 2e tegelijk behandeld dus terug het principe fifo. First in first out. De aanvraag van opzeg is eerst gekomen dus doen we niets voor deze is afgewerkt en dan kijken we voor de volgende. Ook al kan die volgende perfect doorgaan terwijl de eerste loopt. Ik heb een vrij koperpaar die BGC wil aansluiten dus waarom moet een opzeg op het andere koperpaar dit in de weg staan.
Conclusie: de software van BGC is niet aangepast aan de werkelijke werking en zou moeten aangepast worden. Het FIFO principe wordt hier onterecht toegepast.
Geplaatst: 03 okt 2008, 11:28
door hollebollegijs
droopy schreef:wel vieten je zou denken dat het zo simpel is maar dat is het dus blijkbaar niet.
- er zijn er hier genoeg met 2 actieve abonnementen op 1 koperpaar.
- Je kan perfect terwijl je een actief abo hebt een 2e aanvragen
Wat niet mogelijk is is dat er een werkorder lopende is en belgacom een 2e tegelijk behandeld dus terug het principe fifo. First in first out. De aanvraag van opzeg is eerst gekomen dus doen we niets voor deze is afgewerkt en dan kijken we voor de volgende. Ook al kan die volgende perfect doorgaan terwijl de eerste loopt. Ik heb een vrij koperpaar die BGC wil aansluiten dus waarom moet een opzeg op het andere koperpaar dit in de weg staan.
Conclusie: de software van BGC is niet aangepast aan de werkelijke werking en zou moeten aangepast worden. Het FIFO principe wordt hier onterecht toegepast.
nee, de software van belgacom is goed. het is nogal logisch dat je op een lopende aanvraag geen wijzigingen meer kunt doen. eerst moet die afgehandeld zijn en dan pas kan er een volgende gebeuren.
dus doe je eerst een opzeg, dan wordt die ingeleid. doe je enkele dagen later een nieuwe aanvraag betreffende dezelfde lijn, kan die pas ingevoerd als de eerste is uitgevoerd.
Geplaatst: 03 okt 2008, 11:32
door droopy
nee dat is toch helemaal onlogisch dat je systeem dan helemaal vast zit voor bewerkingen die ernaast lopen.
Ik zit met dommel op koperpaar 1 en daar zit mijn BGC telefoon ook op.
Dommel doet de opzeg en ik kan geen nieuwe aanvraag doen tot de opzeg afgewerkt is.
De aanvraag is door en als het logisch zou zijn dan zou men het signaal op koperpaar 1 zetten maar men komt koperpaar 2 aansluiten om daar het signaal op te zetten.
Leg mij nu eens uit waarom het logisch is dat ze eerst de afsluiting afwerken als ze dan toch dat koperpaar niet gebruiken? Het is zelfs fysiek een andere lijn.