Pagina 1 van 1

Tevredenheidsonderzoek van elke ISP cfr Dommelpoll

Geplaatst: 21 aug 2008, 14:48
door Dfrog
Het belangrijkste van de (Dommel)poll is de conclusie.

Extractie gemaakt van de niet-Dommelaars komen we op de volgende resultaten:

Zeer tevreden: 44%
Tevreden: 33%
Minder tevreden weggegaan: 17%
Zeer ontevreden: 6%

Hieruit blijkt dat een grote meerderheid tevreden tot zeer tevreden is.

Het zou interessant zijn, moesten we nu voor elke isp zulke poll houden. Op deze manier kunnen we de resultaten quasi objectief interpreteren voor heel de userbase-forummers. Hell yea, maak achteraf een top3 op ofzo!

Dus mijn oproep naar de mods, is het mogelijk om voor elke (of de meest frequente isp's) eens een poll te maken met:

a) Zeer tevreden
b) Tevreden
c) Misschien wordt het tijd om het aanbod van andere ISP eens te bekijken
d) Ik wil weg

Hoewel dit een momentopname van een selectief publiek is, kan dit een goede leidraad zijn voor klanten die eventueel willen overstappen. Prijs en specificaties zijn allemaal raadpleegbaar, maar service en netwerkkwaliteit zijn steeds zeer moeilijk te meten (buiten poll). Op het eerste zicht zou je zeggen dat de overgrote meerderheid van Dommel viesgezind is, echter uit de poll blijkt dat dit over slechts 6% gaat.

Geplaatst: 21 aug 2008, 14:59
door Sasuke
Dfrog, ondanks dat je gelijk hebt wat betreft de resultaten, was de poll vooral bedoeld om bepaalde mensen (waaronder mezelf) toch eens even met cijfers op de neus te drukken.

Echter, zoals ik ook reeds heb aangehaald, is het probleem bij dommel niet zozeer de hoeveelheid, maar eerder de aard ... de problemen zijn telkens exact dezelfde, en komen steeds meer en meer voor.

Langs de andere kant, het idee van zo'n ISP poll te houden is niet slecht.
I 2nd the motion.

Grtz,
Sasuje

Geplaatst: 21 aug 2008, 15:00
door NuKeM
Met dat idee hebben we ook al lang zitten spelen (wel iets meer uitgewerkt).
Werken met polls heeft als nadeel dat er eenvoudig bedrog kan gebeuren. Mensen zonder dommel kunnen nu bv. zeggen dat ze tevreden zijn of niet. Dat moet kunnen, want mensen die erg ontevreden waren en weg zijn moeten ook nog hun gedacht kunnen zeggen. M.a.w. je ziet dat als we dat serieus willen doen (en dat moet als we bv. met een top 3 naar buiten willen komen of een soort rewards willen uitdelen voor bv. beste provider of beste helpdesk etc.) dat de zaak al ingewikkelder wordt.
Wat we zouden kunnen doen is iemand zijn speedtestgegevens bekijken. Daar worden IP's en usernamen ook opgeslagen => kan bekeken worden of je het laatste jaar bv. bij provider X hebt gezeten terwijl je nu bij provider Y zit. Maar ook dat is te omzeilen, log in bij een vriend met provider X, doe een speedtest en voila.
We zullen ergens de lijn moeten trekken en elk van onze users op zeker punt moeten vertrouwen :)

Maar kom, ik ben het idee wel genegen en heb het vroeger zelf ook al aangedragen bij de rest van de crew.
Momenteel ligt echter de focus op de nieuwe website, die dan weer veel nieuwe zaken zou kunnen mogelijk maken (waaronder dit misschien).
Afwachten dus :)

Geplaatst: 21 aug 2008, 15:02
door Sasuke
Misschien dat we anders beter eerst een poll houden met de vraag: "Welke ISP heb jij", daarna deze gegevens gebruiken om de resultaten van de individuele polls te bekijken.

Eventueel kunnen we dit ook nog vergelijken met de reeds bestaande speedtest gegevens ?

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 21 aug 2008, 15:06
door gr4vity
Er staat een soort van tevredenheidsonderzoek applicatie op het programma, ik ben er mee bezig. Dus liever eventjes wachten met topics te openen ;)

Geplaatst: 21 aug 2008, 15:10
door Sasuke
Voila, de crew was je voor, je suggestie komt eraan :)

Op deze topic een slotje om het proper te houden. De suggestie is dus goedgekeurd.

Mvg,
Sasuke