Pagina 1 van 1
Probleem Samsung Spinpoint 160GB Pata 2.5"
Geplaatst: 13 aug 2008, 13:21
door Samuel_Blondeel
Hallo
ik heb een probleem met mijn Spinpoint
waneer ik deze opstart,
Gaat hij voorbij het Dell laadscherm maar dan komt er een zwart scherm op met een plat streepje dat staat de knipperen ?
en dan doet hij niets meer
ik heb een Dell Latitude D600.
Maar ik heb ook nog een oudere hd liggen van 60Gb maar is van
Fujitsu en deze werkt 'perfect' oude hdd .
hopelijk kan iemand me helpen met dit probleem ?
Mvg,
Samuel_Blondeel
Geplaatst: 13 aug 2008, 17:18
door ljd
Dell bellen en vragen wat die fout betekent zeker. En anders sturen ze jouw wel een nieuwe.
Geplaatst: 13 aug 2008, 20:00
door kaween
Hmm. Een Dell D600 is een ouder beestje, uit '03 of '04. Zou me stug lijken als
1) daar officieel een PATA van 160 gig in zou gezeten hebben vanuit Dell zelf (+ Dell gebruikt in notebooks zelden of nooit Samsung)
2) en indien wel, dat daar dan nu nog garantie op zou zitten.
Ik neem dus aan dat je de hd ooit zelf hebt verhoogt (of laten verhogen) met die Samsung ?
Best de Samsung HDD diagnostics er eerst eens loslaten erop, want de foutmelding is zo wazig dat ze alles kan betekenen tussen een defecte hdd of een compleet gecrashte Windows config.
Geplaatst: 14 aug 2008, 00:12
door Sven.VdS
Knipperend streepje lijkt mij eerder de Windows die om zeep is ... kan je nog via F8 aan je XP bootmenu?
Geplaatst: 14 aug 2008, 10:29
door Samuel_Blondeel
@Sven.VdS
kan er wel nog op en kan diagnostic draaien maar geraak niet meer in mijn HDD zelf via bootmenu
Geplaatst: 14 aug 2008, 18:01
door Sven.VdS
Windows om zeep dus ...
enkele mogelijkheden:
- opstarten met Windows CD en repair doen. Geen garantie dat dit een werkbare Windows geeft achteraf.
- opstarten met Windows CD en checkdisk laten lopen.
- opstarten met WinPE BootCD en proberen uit te vissen wat er mis is.
Optie 1 is leek-vriendelijk (no offense) ... optie 2 vereist al wat opzoekwerk en optie 3 doe je best enkel als je weet waar je mee bezig bent
