Telefonische verkoop Telenet
Geplaatst: 20 jul 2008, 00:06
Laatst kreeg ik een telefoontje van een Telenet verkoopster. Ze viel direct met de deur in huis:
Verkoopster: "U bent klant bij Telenet voor kabel TV nietwaar?"
Ik (nieuwsgierig naar de prietpraat die ik te horen ging krijgen, maar hoorbaar verveeld): "Mjaa..."
Verkoopster: "En u hebt internet met ADSL?"
Ik: "Mjaa..."
Verkoopster: "Belgacom ADSL Go?"
Ik: "Nee, Scarlet aan 6MBit."
Verkoopster: "En uw telefoon is nog bij Belgacom?"
Ik: "Nee, ook Scarlet."
Verkoopster: "Wel mijnheer, ik heb hier voor u een pakket klaar liggen van Telenet. Digitale TV, internet en telefoon, alles tesamen voor 40 euro per maand. Wat vindt ge daarvan!? Dat zal nogal eens wat goedkoper zijn hé?"
Ik: "Ja maar, leveren jullie voor die prijs 100 GB downloadlimiet?"
Verkoopster: "Ja! Niet slecht hé? Bent u geïnteresseerd?"
Ik: "Zeker, als u mij de exacte voorwaarden en uw aanbod eens op papier of op mail kunt zetten? Dan kan ik het eens rustig vergelijken met mijn huidige situatie voor ik beslis."
Verkoopster: "Ah maar mijnheer, dat kan ik niet en dat mag ik niet. U kan al onze voorwaarden op onze website vinden."
Ik: "Ik heb op jullie website nog nergens gezien dat jullie voor deze prijs 100 GB aan downloadlimiet bieden. Ik geraak eigenlijk nooit wijs uit jullie voorwaarden en tarieven. Als u geen duidelijke informatie kan geven, ben ik verder niet geïnteresseerd."
Verkoopster: "OK mijnheer, prettige dag nog"
Conclusie: wat een smerige verkoopspraktijken! En het ergste van al: ik denk dat ze hiermee veel klanten winnen. Het is altijd hetzelfde met Telenet: veel mist spuiten en klanten lokken met 'Gratis' en 'Promo', pas achteraf krijg je te horen hoeveel het je gaat kosten.
Heel dit "verkoopsgesprek" was duidelijk opgezet spel want de dame in kwestie beweerde al direct dat haar aanbod veel beter was dan wat ik nu heb, terwijl ze niet eens weet hoeveel ik betaal.
Ik geloof wel dat Telenet tevreden klanten heeft, maar met dit soort praktijken maken ze zich bij mij gewoon onmogelijk. Het enige wat ik nog wil doen is zo vlug mogelijk de kabelTV buiten gooien.
Trouwens, heeft nog iemand ervaring met een dergelijk aanbod waar ze ineens beweren 100 GB volume per maand aan te bieden?
Verkoopster: "U bent klant bij Telenet voor kabel TV nietwaar?"
Ik (nieuwsgierig naar de prietpraat die ik te horen ging krijgen, maar hoorbaar verveeld): "Mjaa..."
Verkoopster: "En u hebt internet met ADSL?"
Ik: "Mjaa..."
Verkoopster: "Belgacom ADSL Go?"
Ik: "Nee, Scarlet aan 6MBit."
Verkoopster: "En uw telefoon is nog bij Belgacom?"
Ik: "Nee, ook Scarlet."
Verkoopster: "Wel mijnheer, ik heb hier voor u een pakket klaar liggen van Telenet. Digitale TV, internet en telefoon, alles tesamen voor 40 euro per maand. Wat vindt ge daarvan!? Dat zal nogal eens wat goedkoper zijn hé?"
Ik: "Ja maar, leveren jullie voor die prijs 100 GB downloadlimiet?"
Verkoopster: "Ja! Niet slecht hé? Bent u geïnteresseerd?"
Ik: "Zeker, als u mij de exacte voorwaarden en uw aanbod eens op papier of op mail kunt zetten? Dan kan ik het eens rustig vergelijken met mijn huidige situatie voor ik beslis."
Verkoopster: "Ah maar mijnheer, dat kan ik niet en dat mag ik niet. U kan al onze voorwaarden op onze website vinden."
Ik: "Ik heb op jullie website nog nergens gezien dat jullie voor deze prijs 100 GB aan downloadlimiet bieden. Ik geraak eigenlijk nooit wijs uit jullie voorwaarden en tarieven. Als u geen duidelijke informatie kan geven, ben ik verder niet geïnteresseerd."
Verkoopster: "OK mijnheer, prettige dag nog"
Conclusie: wat een smerige verkoopspraktijken! En het ergste van al: ik denk dat ze hiermee veel klanten winnen. Het is altijd hetzelfde met Telenet: veel mist spuiten en klanten lokken met 'Gratis' en 'Promo', pas achteraf krijg je te horen hoeveel het je gaat kosten.
Heel dit "verkoopsgesprek" was duidelijk opgezet spel want de dame in kwestie beweerde al direct dat haar aanbod veel beter was dan wat ik nu heb, terwijl ze niet eens weet hoeveel ik betaal.
Ik geloof wel dat Telenet tevreden klanten heeft, maar met dit soort praktijken maken ze zich bij mij gewoon onmogelijk. Het enige wat ik nog wil doen is zo vlug mogelijk de kabelTV buiten gooien.
Trouwens, heeft nog iemand ervaring met een dergelijk aanbod waar ze ineens beweren 100 GB volume per maand aan te bieden?