Belgacom TV mikt op marktaandeel van 50%
Geplaatst: 27 jun 2008, 17:22
vr 27/06/08 15:36 (UPDATE) - Die jaar na de lancering van Belgacom TV heeft Belgacom met zijn aanbod van digitale televisie een marktaandeel van 31 procent in Belgiƫ. "Onze doelstelling blijft een marktaandeel van 50 procent", luidt het.
Op 28 juni 2005 bracht Belgacom zijn digitale televisie op de markt. Eind maart 2008 telde Belgacom TV al 349.250 klanten. Eind 2005 waren dat er 33.000.
"Wat televisie betreft, moesten we van nul beginnen. Het was dan ook niet gemakkelijk om van Belgacom TV een geloofwaardige speler te maken", stelt Michel Georgis van Belgacom.
"Belgacom is momenteel de enige groep die in heel Belgiƫ interactieve digitale televisie kan aanbieden. Ook hebben wel al marktaandeel afgesnoept van Telenet", luidt het.
Naast het verhogen van het marktaandeel wil Belgacom TV vooral zijn klanten overtuigen om gebruik te maken van het on demand-aanbod. Nu gebruikt een derde van de klanten het aanbod al. "We moeten de mensen laten merken dat er een andere manier bestaat om tv te kijken dan lineair."
Begin juni haalde Belgacom opnieuw voor 3 jaar de tv-rechten binnen voor het Belgische eersteklassevoetbal. Een vernieuwd voetbalaanbod moet ook klanten lokken.
Bron: deredactie.be
Op 28 juni 2005 bracht Belgacom zijn digitale televisie op de markt. Eind maart 2008 telde Belgacom TV al 349.250 klanten. Eind 2005 waren dat er 33.000.
"Wat televisie betreft, moesten we van nul beginnen. Het was dan ook niet gemakkelijk om van Belgacom TV een geloofwaardige speler te maken", stelt Michel Georgis van Belgacom.
"Belgacom is momenteel de enige groep die in heel Belgiƫ interactieve digitale televisie kan aanbieden. Ook hebben wel al marktaandeel afgesnoept van Telenet", luidt het.
Naast het verhogen van het marktaandeel wil Belgacom TV vooral zijn klanten overtuigen om gebruik te maken van het on demand-aanbod. Nu gebruikt een derde van de klanten het aanbod al. "We moeten de mensen laten merken dat er een andere manier bestaat om tv te kijken dan lineair."
Begin juni haalde Belgacom opnieuw voor 3 jaar de tv-rechten binnen voor het Belgische eersteklassevoetbal. Een vernieuwd voetbalaanbod moet ook klanten lokken.
Bron: deredactie.be