De Ombudsman
Geplaatst: 25 mei 2008, 23:52
Zou een thread gewijd aan alles in verband met de Ombudsman geen goed idee zijn ?
Men zou er alles in moeten terugvinden over de - en ervaringen met de ombudsman.
zoals welke klacht werd aanvaard,geweigerd,hoe verliep de behandeling en afloop van de klacht.
Raadgevingen bij klachten,reacties van providers bij klachten enzomeer.
mijn ervaringen ga ik er niet in zetten ,die zijn al genoeg vermeld,maar tips en antwoorden geven waar kan ,zal ik wel doen.
Het is misschien ook raadzaam om enkel onderwerpen over providers en hun producten te behandelen.
Of toch minstens andere onderwerpen waarvoor men bij de ombudsman terecht kan ,in een apart vak te bespreken.
Ombudsman voor Telecommunicatie
Elke gebruiker met een klacht over telecommunicatiediensten (vaste of mobiele telefonie, internet, telefoongidsen, slachtoffer van kwaadwillige oproepen) kan kosteloos een beroep doen op de ombudsdienst voor telecommunicatie.
De heer Luc Tuerlinckx
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel.: 02/223 09 09 Fax: 02/219 86 59
E-mail: [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be
De Ombudsman,: http://www.ombudsman.be/home.aspx
Klacht voor bemiddeling,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html
voorbeelden,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-43-.html
Men zou er alles in moeten terugvinden over de - en ervaringen met de ombudsman.
zoals welke klacht werd aanvaard,geweigerd,hoe verliep de behandeling en afloop van de klacht.
Raadgevingen bij klachten,reacties van providers bij klachten enzomeer.
mijn ervaringen ga ik er niet in zetten ,die zijn al genoeg vermeld,maar tips en antwoorden geven waar kan ,zal ik wel doen.
Het is misschien ook raadzaam om enkel onderwerpen over providers en hun producten te behandelen.
Of toch minstens andere onderwerpen waarvoor men bij de ombudsman terecht kan ,in een apart vak te bespreken.
Ombudsman voor Telecommunicatie
Elke gebruiker met een klacht over telecommunicatiediensten (vaste of mobiele telefonie, internet, telefoongidsen, slachtoffer van kwaadwillige oproepen) kan kosteloos een beroep doen op de ombudsdienst voor telecommunicatie.
De ombudsdienst voor telecommunicatie is onafhankelijk van alle telecommunicatie operatoren.Onze opdrachten
Elke klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan de ombudsdienst gratis vragen om tussen te komen. De ombudsman is bevoegd voor de volledige telecommunicatiesector.
De Ombudsdienst is een laatste toevlucht. Aangezien deze dienst niet tot doel heeft om de plaats van de klantendienst van de telecomoperatoren in te nemen, kan hij alleen optreden als een klant geen bevredigende oplossing heeft kunnen bereiken naar aanleiding van zijn contacten met zijn telecomaanbieder.
De Ombudsdienst, die door de wet van 21 maart 1991 werd ingericht bij het BIPT (Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie), werkt volledig onafhankelijk van de telecomoperatoren en krijgt, binnen de grenzen van zijn bevoegdheden, van geen enkele overheid instructies.
Elk jaar legt de dienst een verslag van zijn activiteiten voor.
Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie mag weigeren een klacht te behandelen wanneer die klacht meer dan een jaar geleden werd ingediend bij de betrokken telecommunicatie-onderneming of indien die klacht vexatoir is.
Indien de klacht van een gebruiker door de Ombudsdienst ontvankelijk wordt verklaard, wordt de inningsprocedure door de operator opgeschort tot een maximale periode van vier maanden vanaf de indiening van de klacht bij de Ombudsdienst of totdat de Ombudsdienst een aanbeveling heeft geformuleerd of totdat een minnelijke schikking is bereikt.
Het onderzoek van een klacht wordt beëindigd wanneer daartegen beroep is aangetekend bij de rechtbank.
Na bemiddeling door de Ombudsdienst is steeds een verdere gerechtelijke procedure mogelijk.
De Ombudsman kan zich tot de telecomoperator wenden om elke noodzakelijke inlichting betreffende uw klacht te bekomen.
Elke informatie zowel door u als door de telecomoperator overgemaakt aan de ombudsdienst wordt als vertrouwelijk beschouwd.
De heer Luc Tuerlinckx
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel.: 02/223 09 09 Fax: 02/219 86 59
E-mail: [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be
De Ombudsman,: http://www.ombudsman.be/home.aspx
Klacht voor bemiddeling,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html
voorbeelden,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-43-.html