Pagina 1 van 1

Internet valt vaak uit. (Ook als er gebeld wordt)

Geplaatst: 07 mei 2008, 14:20
door phaselocked
Beste,

De laatste maanden valt mijn (draadloos)internet vaak uit. Soms om de 5 minuten en dan soms maar om het uur. Ook als er gebeld wordt met de draadloze (belgacom)telefoon valt het internet 70% van de keren uit. Een ugrade van de firmware haalde niets uit.

Volgende week pas komt er een technieker, maar ik dacht misschien dat jullie mij wat vroeger kunnen helpen?

ROUTER: Philips SNA6640
TELEFOON: Belgacom Twist 387

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,

Tim

PS:
Wat ik ook vaak heb is dat na een paar clicks op een website, de website niet meer wilt laden. Als ik bijvoorbeeld 5 minuten op userbase.be zit te surfen stopt die ineens met laden. Als ik dan 10 minuten wacht kan ik weer op die website.

Geplaatst: 07 mei 2008, 14:51
door Goendi
Draadloos internet dat uitvalt? :) Tenzij je bedoelt dat je wifi signaal wegvalt, heb ik sterk mijn twijfels of ik dat echt letterlijk moet interpreteren ;)

Nu, dit kan vanalles zijn. As ik echter lees 'het gebeurd ook vaak als de telefoon gaat', dan vraag ik me af hoe je binnenbekabeling in elkaar zit. Enkele vragen:

1. Hoeveel telefooncontacten zijn er in het gehele huis?
2. Is op élk contact waar een toestel is aangesloten ook een filter aangebracht?
3. Is de modem (Philips) aangesloten aan het contactpunt waar de telefoonlijn van Belgacom binnenkomt?
4. Als je naar 192.168.1.1 surft, kun je daar dan je lijnwaarden terugvinden? Je gaat normaal gezien je gebruikersnaam en wachtwoord van die router (Philips) eerst ff moeten ingeven. k hoop dat je daar mee bekend bent...

Geplaatst: 07 mei 2008, 15:10
door phaselocked
Goendi schreef:Draadloos internet dat uitvalt? :) Tenzij je bedoelt dat je wifi signaal wegvalt, heb ik sterk mijn twijfels of ik dat echt letterlijk moet interpreteren ;)

Nu, dit kan vanalles zijn. As ik echter lees 'het gebeurd ook vaak als de telefoon gaat', dan vraag ik me af hoe je binnenbekabeling in elkaar zit. Enkele vragen:

1. Hoeveel telefooncontacten zijn er in het gehele huis?
2. Is op élk contact waar een toestel is aangesloten ook een filter aangebracht?
3. Is de modem (Philips) aangesloten aan het contactpunt waar de telefoonlijn van Belgacom binnenkomt?
4. Als je naar 192.168.1.1 surft, kun je daar dan je lijnwaarden terugvinden? Je gaat normaal gezien je gebruikersnaam en wachtwoord van die router (Philips) eerst ff moeten ingeven. k hoop dat je daar mee bekend bent...
Ik bedoel dus dat het lampje van Wireless, ADSL en Online uit is (dus geen internet;)). Hij probeert dan terug vanzelf te verbinden wat dan meestal ook wel lukt.

1: 3 telefooncontacten
2. Ik denk van niet
3. Neen
4. Wat bedoel je met lijnwaarden?

Bedankt

Geplaatst: 07 mei 2008, 15:21
door Goendi
2. Plaats eens op elk contactpunt een filter? Je moet die als eerste aansluiten voor elk ander toestel
3. Sluit modem aan aan eerste contactpunt en kijk of de lijn nog wegvalt
4. lijnwaarden zijn de downstream - upstream gegevens die je modem 'ziet'. Je kunt die terugvinden op die modem, al weet ik niet zo direct waar op di Philips... Iemand anders hier die een Philips heeft en het wel weet? :)

Geplaatst: 07 mei 2008, 16:34
door Maglor
Voor de duidelijkheid: de lijnwaarden laten toe te zien hoe stabiel je lijn is. Zoek voor termen zoals Downstream/Upstream Noise margin, Line Attenuation,...

Geplaatst: 08 mei 2008, 12:09
door Insom
Zoals Goendi het al zegt. Check eerst even of er op elk contactpunt voor telefonie een filter staat (splitter).
Dit is een 5 polige telefoonstekker, onderaan zul je ADSL op de stekker vinden.

Het is van cruciaal belang dat je splitters goed functioneren want dit kan idd storingen, traag internet of zelfs wegvallen van het signaal veroorzaken.

Mocht je niet op elk contact een splitter hebben, kijk dan eens naar je lijn die binnenkomt of daar geen full rate splitter opzit (pstn full rate) een vierkant klein bakje naast de aansluitdoos (een iets groter vierkant of rechthoekig bakje met Belgacom op).

Voor de splitters kan je overal wel terecht, makro, mediamarkt, Belgacom shop, carrefour (dacht ik ook).

Hopelijk ben je hier dan mee geholpen.

Re: Internet valt vaak uit. (Ook als er gebeld wordt)

Geplaatst: 08 mei 2008, 13:28
door skynetbbs
heb dit al voorgehad bij Belgacom, Dommel en Tele2 mensen dat het internet praktisch elke 5 min uitvalt (en dus ook de voip)

Oplossing is om te downgraden van 4096 naar 3892 mbit/s

blijkbaar zorgen de recente upgrades naar adsl2+ ervoor dat er na jaren successvol gebruik de afstand te groot is geworden... en er moet gedowngrade worden;

of ik dan aan 9 of 12mbit kan leechen durven ze niet te zeggen...
tzal nu aan 3,8 zijn net zoals alle anderen in m'n straat die nu 1 per 1 op de hoogte worden gesteld hoe ze contact moeten nemen met hun isp
tenzij heel de straat een stroomstoring heeft gehad op de telefoonlijn en hun filters/ modems allemaal kapot zijn gegaan;maar sommigen hebben effectief 99euro gedokt voor een nieuwe modem en geen beterschap gehad...

Geplaatst: 08 mei 2008, 14:04
door dbr
het is te vinden onder ADSL SETTINGS -> STATUS

Geplaatst: 08 mei 2008, 18:13
door Kwabber
Rotte kabel buiten :-)

Spreek uit ondervinding. Deze maand is het trouwens weerral het geval bij mij.

Code: Selecteer alles

07/05/2008 06:37:19	2h 13m 23s
07/05/2008 08:50:48	0h 18m 48s
07/05/2008 09:09:37	0h 37m 18s
07/05/2008 09:46:56	10h 01m 42s
07/05/2008 19:48:44	0h 01m 31
07/05/2008 19:50:20	0h 01m 32s
07/05/2008 19:51:59	0h 01m 33s
07/05/2008 19:53:36	0h 44m 03s
07/05/2008 20:37:40	0h 08m 24s
07/05/2008 20:46:11	0h 18m 18s
07/05/2008 21:04:29	0h 08m 52s
07/05/2008 21:13:27	7h 38m 07s
Zal wel met het te warme weer voor de rotte kabeltjes te maken hebben. Maar bellen naar de helldesk heeft geen enkel nut aangezien ze toch niets vinden (de technologie van vandaag).

De klant laatst is het moto bij belgacom :p

Geplaatst: 08 mei 2008, 18:28
door phaselocked
Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Deze resultaten heb ik dus:

Noise Margin: Upstream: 14.0 dB Downstream: 16.9 dB
Output Power: Upstream: 19.7 dBm Downstream: 11.9 dBm
Attenuation: Upstream: 14.0 dB Downstream: 29.0 dB

Geplaatst: 08 mei 2008, 18:54
door laurens7
phaselocked schreef:Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Deze resultaten heb ik dus:

Noise Margin: Upstream: 14.0 dB Downstream: 16.9 dB
Output Power: Upstream: 19.7 dBm Downstream: 11.9 dBm
Attenuation: Upstream: 14.0 dB Downstream: 29.0 dB
zeer goede waarden! fluctueren ze?
Ligt mss toch aan de modem? defaults eens instellen, hard reboot,...

Geplaatst: 08 mei 2008, 19:17
door Blue-Sky
phaselocked schreef:Ook als er gebeld wordt met de draadloze (belgacom)telefoon valt het internet 70% van de keren uit. Een ugrade van de firmware haalde niets uit.
Heb je al eens je splitter vervangen door 'n ander exemplaar?

Geplaatst: 09 mei 2008, 02:51
door Goendi
Ik zou de splitters nu eens nazien... Vervangen, een op elk contactpunt waar er een telefoontoestel of fax apparaat is aangesloten is -noodzakelijk-. Ook is het interessant om je Philips modem aan te sluiten waar het eerste contactpunt in het huis is, dus daar waar de telefoonlijn binnenkomt. Dat was mijn eerste raad, heb je die al opgevolgd?
Noise Margin: Upstream: 14.0 dB Downstream: 16.9 dB
Output Power: Upstream: 19.7 dBm Downstream: 11.9 dBm
Attenuation: Upstream: 14.0 dB Downstream: 29.0 dB
Dit zijn overigens superbe waarden, kans dat dit aan de kabel gaat liggen is klein. Ik gok op binnenbekabeling.
Zal wel met het te warme weer voor de rotte kabeltjes te maken hebben. Maar bellen naar de helldesk heeft geen enkel nut aangezien ze toch niets vinden (de technologie van vandaag).

De klant laatst is het moto bij belgacom Razz
Draagt dit bij aan dit topic kwabber? Dacht het niet eh... De TS heeft er heus geen boodschap aan dat jij ook disconnects hebt, op een andere lijn, pretendeert dat het bij je kabel ligt, verwijst naar de 'helldesk' en 'klant laatste bij Belgacom'. Suggestie: stap over naar elders en zwijg, of vertel iets nuttigs.