Pagina 1 van 1

Aansluiting op dommel met raw copper lijn

Geplaatst: 22 feb 2008, 20:53
door Bunker
Ik heb mij een aantal dagen geleden een aanvraag gedaan om city connect + te nemen (in heverlee Naamsesteenweg heel aan het begin.)

Nu heb ik daar de optie raw copper genomen omdat ik niks te maken wil hebben met BGC. Betaal liever wat meer dan BGC te moeten betalen. (betaal zowiezo minder voor mijn hele abo dan bij TN en krijg meer :-D)

Mijn concrete vraag is nu, ik heb ondertussen contract opgestuurd, betaling gedaan, zie in het crm paneel vanalles staan. Activation date tbd weliswaar maar goed.
Er is hier in het appartement een kabel die binnenkomt voor ADSL, maar geen contactdoos en in de kelder is de kabel ook nog niet aangesloten op het verdeelpaneel. Moet ik nu contact opnemen met BGC dat zij iemand sturen om alles in orde te brengen of gebeurd dit via dommel? Of hoe gaat dat in zijn werk?

Heb hier al 2 dagen zitten zoeken op het forum maar nog niets gevonden omtrent deze vraag.

Geplaatst: 22 feb 2008, 21:03
door Lord Utopia
Je betaalt sowieso aan Belgacom, hoe dan ook, als je ADSL neemt, betaal je ALTIJD aan Belgacom, direct of indirect. Het is hun koperlijn die van de centrale naar de huizen loopt.
De prijs van de rawcopper is de volledige prijs die Belgacom mag rekenen aan de ISP/klant. Dus als je goedkoop wil afzijn, kan je altijd een Discoverylijn nemen, 6,85 EUR.

Geplaatst: 22 feb 2008, 21:30
door Bunker
ok zolang ik maar niet rechtstreeks aan BGC moet betalen.

Nu die copper lijn is aangevraagd en activatie betaald, dus anyway. Hoe gaat het nu verder, stuurt dommel iemand, moet ik zelf iemand zoeken of komt er iemand van BGC langs hiervoor?

Geplaatst: 23 feb 2008, 10:25
door staartmees
[quote="Bunker"]ok zolang ik maar niet rechtstreeks aan BGC moet betalen[/quote]

dus uit pure koppigheid betaal jij liever meer? Je geld gaat toch sowieso naar BGC hoor. :roll:

Geplaatst: 23 feb 2008, 10:40
door Patje
Bunker schreef:ok zolang ik maar niet rechtstreeks aan BGC moet betalen.

Nu die copper lijn is aangevraagd en activatie betaald, dus anyway. Hoe gaat het nu verder, stuurt dommel iemand, moet ik zelf iemand zoeken of komt er iemand van BGC langs hiervoor?
Serieuze domper op uw ego, BGC moet daarvoor langskomen bij u thuis voor de aansluiting :P

Geplaatst: 23 feb 2008, 12:30
door Bunker
tis geen kwestie van ego, maar heb in het verleden heel slechte ervaringen met betalingen aan BGC, zoals ze betalen en dan toch sluiten ze u lijn af, of ineens veel meer moeten betalen zonder reden en zeggen dat het hun fout was, en die gaan rechtzetten en dat sleept dan nog 2 jaar aan.

Dus vandaar wil ik niks rechtstreeks aan BGC betalen.

Geplaatst: 23 feb 2008, 13:09
door cloink
Bunker schreef:zoals ze betalen en dan toch sluiten ze u lijn af, of ineens veel meer moeten betalen zonder reden en zeggen dat het hun fout was, en die gaan rechtzetten en dat sleept dan nog 2 jaar aan.
U gaat nog héél veel plezier beleven bij Dommel dan! :twisted: