Pagina 1 van 1

BC telefonie

Geplaatst: 10 feb 2008, 23:18
door on4bam
Vermits er geen subforum over vaste telefonie is.... (Mod, verplaats maar indien OT in het BC forum)

Ik heb al een tijdje (eind november) een Fritzbox en telefoneer sindsdien alleen via VOIPcheap via de telefoontoestellen die aan de modem hangen (er is geen enkel toestel rechtstreeks aan de BC lijn aangesloten. In december zette ik mijn classic om naar discoverlijn.
Bij het checken van billviewer op de BC site had ik dus nooit gesprekken staan tot ik daarstraks nog eens checkte. Er staat 1 gesprek van 21 seconden aangerekend op 7/2. Nu is het fysiek onmogelijk om de vaste lijn te gebruiken en mocht het dan al zo zijn dat een toestel ingeplugd wordt dan zou ik toch zeker niet naar mijn eigen nummer bellen. Trouwens, als je naar je eigen nummer belt, is het dan niet 'bezet"? (en dus wordt er niets aangerekend.?)

Ik wacht zeker de papieren factuur af maar als BC denkt dat ik niet reageer op 0.06 cent voor een niet gemaakt gesprek dan hebben ze het mis :-)

Iemand een idee wat er in dit geval kan misgelopen zijn?

Geplaatst: 10 feb 2008, 23:30
door meon
Ge hebt naar uw voicemail geluisterd.
Dat wordt op die manier aangerekend.
Mensen met CPS zullen dit fenomeen ook moeten herkennen.

Geplaatst: 11 feb 2008, 16:35
door on4bam
meon schreef:Ge hebt naar uw voicemail geluisterd.
Dat wordt op die manier aangerekend.
Mensen met CPS zullen dit fenomeen ook moeten herkennen.
Ik betwijfel het. Voicemail belt zelf (geen uitgaand gesprek door mij) en volgens de BC website:
Uw vaste lijn beschikt automatisch over de functie "PhoneMailâ„¢ Basic".
Indien een oproep na een tiental beltonen niet beantwoord wordt, dan kan uw correspondent toch een boodschap achterlaten.
Vervolgens poogt Belgacom gedurende twee dagen u deze boodschap te bezorgen.


En de prijs ?
De ontvangst en beluistering van een boodschap zijn volledig gratis.
Om een boodschap voor een correspondent achter te laten, betaalt u de prijs van een nationaal telefoongesprek.
Gratis dus.